Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezegend kerstfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gezegend kerstfeest

    een compilatie van beelden uit de reportage gemeenschap Bereklauw waarvan ik de bewoners ( de meeste zijn kunstenaars )nu reeds vier maanden opvolg



    dank om te kijken

  • #2
    Re: Gezegend kerstfeest

    Mooi al vind ik het licht op moeder en kind net wat te veel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gezegend kerstfeest

      Hey G. In de titel zeg je “gezegend kerstfeest” maar moest dit er niet staan dan had ik nooit geraden dat het met kerst te maken had. Nu ik ben ook niet voor de typische clichés maar hier zie ik ik niet direct een herkenpunt buiten mss moeder met kind. Is dit de bedoeling?

      Technisch ***** er iets niet met de schaduw. De slag shaduw van de flits gaat richting de maan die door zijn grote een valide lichtbron zou moeten zijn als het realistisch bedoeld is.

      Groetjes Nigel


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Gezegend kerstfeest

        Mooi maar normaal staat de maanachter de takken op deze foto dus ff beter fotoshoppen. Voor de rest mooie plaat

        Comment


        • #5
          Re: Gezegend kerstfeest

          Oorspronkelijk geplaatst door Nigel Grey Bekijk bericht
          Hey G. In de titel zeg je “gezegend kerstfeest” maar moest dit er niet staan dan had ik nooit geraden dat het met kerst te maken had. Nu ik ben ook niet voor de typische clichés maar hier zie ik ik niet direct een herkenpunt buiten mss moeder met kind. Is dit de bedoeling?

          Technisch ***** er iets niet met de schaduw. De slag shaduw van de flits gaat richting de maan die door zijn grote een valide lichtbron zou moeten zijn als het realistisch bedoeld is.

          Groetjes Nigel

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Eigenlijk viert men het feest van het licht ( een heidens feest ), dat de Christenen hebben overgenomen op de Berenklauw viert men nog het eerste vandaar de symboliek met de maan, de vrouw met het kind verwijst naar de geboorte van Christus .

          Comment


          • #6
            Re: Gezegend kerstfeest

            De achtergrond als decor vind ik een knap beeld, heel filmisch.
            De montage in photoshop klopt niet: licht (richting/temperatuur), personnages (perspectief/stand), maan, lenscompressie...
            Totaalbeeld als foto is voor mij niet geloofwaardig.

            Toch begrijp ik je bedoeling en wederkering een warmhartige eindejaarsperiode gewenst voor jou en je dierbaren.

            Een fotograaf die gekend is voor dergelijke montages, is Richard Tuschman. Hij maakt z'n decors als maquette/schaalmodel. Fotografeert z'n personnages voor een grijze achtergrond en monteert dan alles samen in photoshop.
            Last edited by ddyhel; 24 december 2019, 08:43. Reden: link toegevoegd
            www.freddyhelsen.be

            Comment


            • #7
              Re: Gezegend kerstfeest

              Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
              De achtergrond als decor vind ik een knap beeld, heel filmisch.
              De montage in photoshop klopt niet: licht (richting/temperatuur), personnages (perspectief/stand), maan, lenscompressie...
              Totaalbeeld als foto is voor mij niet geloofwaardig.

              Toch begrijp ik je bedoeling en wederkering een warmhartige eindejaarsperiode gewenst voor jou en je dierbaren.

              Een fotograaf die gekend is voor dergelijke montages, is Richard Tuschman. Hij maakt z'n decors als maquette/schaalmodel. Fotografeert z'n personnages voor een grijze achtergrond en monteert dan alles samen in photoshop.
              ik heb gekeken interessante link om inspiratie op te doen

              Comment


              • #8
                Re: Gezegend kerstfeest

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                Eigenlijk viert men het feest van het licht ( een heidens feest ), dat de Christenen hebben overgenomen op de Berenklauw viert men nog het eerste vandaar de symboliek met de maan, de vrouw met het kind verwijst naar de geboorte van Christus .
                Ok dan begrijp ik het al wat meer, dan zou ik enkel nog wat werken op de beeldverwerking. Fijne kerst


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Gezegend kerstfeest

                  Ik vind het slecht plakwerk: vrouw met kind die haast achterover het kader uitvalt. De maan op de kruin van de boom geplakt waarvan de verhouding niet klopt of is het een wat groot uitgevallen kerstbal.
                  Maar oké elke dag komt er nu weer een minuutje zonlicht bij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezegend kerstfeest

                    sorry DBD, deze is niet mijn smaak. Oa door de waas rond die maan (?) en het verdringen van de dame weg achter de rechter rand. Ik vind het idee er achter wel goed maar de 2 hoofdpersonages (maan en moeder&kind) verdienen een meer centrale plaats.
                    Maar ieder zijn visie, niet ?
                    prettige feesten
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezegend kerstfeest

                      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                      sorry DBD, deze is niet mijn smaak. Oa door de waas rond die maan (?) en het verdringen van de dame weg achter de rechter rand. Ik vind het idee er achter wel goed maar de 2 hoofdpersonages (maan en moeder&kind) verdienen een meer centrale plaats.
                      Maar ieder zijn visie, niet ?
                      prettige feesten
                      het kan niet altijd perfect zijn, het is nochtans meer dan een doorsnee kiekje. één beeld gemaakt die van de vrouw in de studio met de voorbereiding 3uur, dan één beeld op lokatie, en tenslotte één beeld van de maan dat te bezichtigen is in Mechelen tenslotte samen gevoegd in PS
                      Last edited by D.B.D; 25 december 2019, 17:20.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezegend kerstfeest

                        "het kan niet altijd perfect zijn, het is nochtans meer dan een doorsnee kiekje" ... lol, het slechtere plak- en smijtwerk imo
                        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                        - Isaac Asimov-

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezegend kerstfeest

                          Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                          "het kan niet altijd perfect zijn, het is nochtans meer dan een doorsnee kiekje" ... lol, het slechtere plak- en smijtwerk imo
                          ik denk dat je niet veel begrijpt, het gaat hier over Conceptuele kunst (conceptual art) dat is een kunstvorm waarbij het idee ofwel het concept belangrijker is dan esthetische of materiaal-technische afwegingen. En blijkbaar is me dat gelukt gezien de plotse vele reacties wat niet gebeurt met " brave portretfoto's"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezegend kerstfeest

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Ik vind het slecht plakwerk: vrouw met kind die haast achterover het kader uitvalt. De maan op de kruin van de boom geplakt waarvan de verhouding niet klopt of is het een wat groot uitgevallen kerstbal.
                            Maar oké elke dag komt er nu weer een minuutje zonlicht bij.
                            Ik volg

                            Mvg Yves
                            What you see is what you get

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gezegend kerstfeest

                              Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                              ik denk dat je niet veel begrijpt, het gaat hier over Conceptuele kunst (conceptual art) dat is een kunstvorm waarbij het idee ofwel het concept belangrijker is dan esthetische of materiaal-technische afwegingen. En blijkbaar is me dat gelukt gezien de plotse vele reacties wat niet gebeurt met " brave portretfoto's"
                              Pulse 88.6 Views794 Popular daarmee is alles over dit beeld gezegd, verder nog prettige feestdagen en
                              Last edited by D.B.D; 27 december 2019, 10:54.

                              Comment

                              Working...
                              X