Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anais Low Key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anais Low Key

    Hoi All,
    Dit weekend een poging gedaan tot lowkey. Dit is één van de resultaten.
    Ik heb hiervoor een flitsertje door een honeycomb aan het plafond gehangen en een beetje de schaduwen ingevuld onderaan.
    Low-key = niet eenvoudig! Gr, Daan
    Andere resultaten van deze shoot: http://www.flickr.com/photos/44498015@N08/


    Last edited by DanM; 20 januari 2010, 14:55. Reden: Update mbt lowkey post van gisteren.

  • #2
    Re: Anais Low Key

    de focus van het ligt valt op de borsten.. was miss beter op het gezicht geweest?

    Probeer volgende keer je licht eens meer van de zijkant te laten komen ipv pal boven haar.
    poof

    Comment


    • #3
      Re: Anais Low Key

      Als ik het goed zie dan heb je met twee flitsers gewerkt?
      Ik zie namelijk twee tegengestelde schaduwen op je model en dat doet de foto de das om.
      Ik zie een toplicht dat voor de neus/mondhoek schaduw in het gezicht zorgt maar ik zie bij de borsten een schaduw die omhoog loopt richting de oksel, datzelfde licht zorgt ook voor een tegengestelde schaduw bij de neus van je model.

      Als je met meerdere flitsers werkt of met een flitser en een reflectiescherm, probeer dan je licht rond te bouwen, wat wil dat nou zeggen? Stel dat je eerste flitser een zijlicht is zet dan je invuller niet verder dan in een hoek van 90 graden t.o.v. je hoofdlicht. Natuurlijk wordt er dan minder hard ingevuld maar je behoudt wel de natuurlijke vormen/plasticiteit in je onderwerp.
      Probeer het voor de aardigheid maar eens met een "dood" voorwerp zoals een koffiemok, zet je invuller maar eens op de volgende posities t.o.v. je hoofdlicht:
      -45 graden
      -90 graden
      -120 graden
      -180 graden
      Je ziet dan vanzelf wel wat het mooiste en het natuurlijkst werkt, succes

      Ps even beter gekeken, als je maar met 1 flitser hebt gewerkt dan staat die te laag t.o.v. het gezicht, probeer je hoofdlicht altijd boven ooghoogte te houden, natuurlijk licht valt namelijk ook altijd van boven
      Last edited by olofwessels; 19 januari 2010, 12:32.

      Comment


      • #4
        Re: Anais Low Key

        heel vreemde opname:
        van wie is die hand op de buik.
        waar is de rechterhand.
        door het licht erg lange benen die in het niets verdwijnen.
        zweeft ze en wat is dat voor een schaduw onder het model.
        nogmaals. allemaal vreemd, maar toch ook wel intrigerend.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Anais Low Key

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          heel vreemde opname:
          van wie is die hand op de buik.
          waar is de rechterhand.
          door het licht erg lange benen die in het niets verdwijnen.
          zweeft ze en wat is dat voor een schaduw onder het model.
          nogmaals. allemaal vreemd, maar toch ook wel intrigerend.
          grt,bouk.
          Bouk,
          Is eigenlijk een soort lowkey tegen de regels in. In principe had ik hier een striplicht (smalle lange softbox) boven het model moeten plaatsen zodat je een natuurlijk verloop van schaduwen naar onder zou krijgen. Hier heb ik een hard licht op ca 3,4 m boven het model via een honinggraad rechtstreeks op het model laten flitsen. Resultaat; iets te smalle lichtbundel waardoor voornamelijk de romp wordt belicht.
          Pose van het model is idd speciaal maar het is wel degelijk haar hand (en niet de mijne :-) )


          @ Olof: bedankt voor de goede raad!
          Ik heb hier dus 2 flitsers gebruikt: een honinggraad (hard licht) pal boven en een flits op zeer low power) tegen een reflectiescherm laten flits schuin achter haar.
          Idd, gezien het licht pal boven haar hing, vormt lichtbundel & lichaam bijna een hoek van 90° (= komt een beetje overeen met hard zonlicht ter hoogte van de evenaar)

          Ik heb nog andere opnamen met striplight en die zien er idd natuurlijk uit, maar ik wilde graag es julie mening van dit beeld vandaar..
          gr,
          daan
          Last edited by DanM; 19 januari 2010, 15:09.

          Comment


          • #6
            Re: Anais Low Key

            Ik heb een min of meer gelijkwaardige foto hier op m'n pc staan (weliswaar niet low key), ik weet alleen niet of ik die hier er bij mag posten dus ik post hem wel even op showcase met de titel "voor Dan" dan kan je zien hoe ik het lichttechnisch heb opgelost

            Comment


            • #7
              Re: Anais Low Key

              Goedemiddag,
              Kheb er een tweede lowkey bijgeplaatst. Zie nieuwe commentaar bovenaan aub.
              Gr,
              Daan (DanM)

              Comment


              • #8
                Re: Anais Low Key

                Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                Goedemiddag,
                Kheb er een tweede lowkey bijgeplaatst. Zie nieuwe commentaar bovenaan aub.
                Gr,
                Daan (DanM)
                Nieuwe regel 2010 is : 1 foto per SC topic. Denk dat je deze beter in een nieuw topic kunt stoppen
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Anais Low Key

                  Ik zou geen striplight nemen maar eerder een vierkante softbox en die achter het model plaatsen. Bij voorkeur ( van ons uit gezien ) links achter het hoofd. Dan gaat het licht meer over haar strijken en kun je veel meer gaan spelen met licht.
                  m.v.g.
                  www.foto-frans.nl
                  workshops: ook met jouw eigen model ! .

                  Comment

                  Working...
                  X