Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29

Discussie: An apple a day ...

Standaard An apple a day ...

... certainly keeps the doctor away,

bedankt voor het kijken,

Ludwig
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer

Standaard Re: An apple a day ...

Mooi ! Ik twijfel wel over de vage voorgrond.

Knappe compositie, maar heb mijn twijfels voor de voorgrond.
    Mvg Suske

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
    Knappe compositie, maar heb mijn twijfels voor de voorgrond.
    Mvg Suske
    +1. Heel mooie belichting. Ik heb ook wat mixed feelings met de voorgrond maar vind het toch mooi...

hele mooie en wat die voorgrond betreft: die is wel discutabel maar als je die stoel zou verwijderd hebben voor de opname zou die hoek te clean geworden zijn volgens mij.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    hele mooie en wat die voorgrond betreft: die is wel discutabel maar als je die stoel zou verwijderd hebben voor de opname zou die hoek te clean geworden zijn volgens mij.
    wet ik ook dacht, maar dan zou wel de teen niet mogen verdwijnen achter de stoel voor mij (achteraf zie je soms meer dan op het moment zelf, weet ik van bij mezelf :-))

Natuurlijk, die voet mocht er volledig op, maar anderzijds, als dat het enige is...
    Mooie foto, vind ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
    Natuurlijk, die voet mocht er volledig op, maar anderzijds, als dat het enige is...
    Mooie foto, vind ik.
    er is een stroom van foto's uit deze sessie gekomen, dus elk beeld is niet 'herkauwd' tot de perfecte, maar ik kan hier zeker mee leven.

ik vind dit een hele mooie foto, heel mooi idee. En ik volg dat die stoel weg mag. De linker onder hoek mag clean zijn, ook het hoofdonderwerp is...zuiver, clean, fris. En dan mag die appel van mij ook.....haarscherp op de foto staan. Maar de pure eenvoud kan mij bekoren !

Gewoon een heel mooi beeld. Ik begrijp echt niet waarom sommigen zich storen aan een onscherpe voorgrond of het ontbreken van een teen.

Ik volg Leonide!

Natuurlijk ga ik ook mee met Leonide ! Het reageren op die onscherpe voorgrond, en een ontbrekende teen,
    is gewoon een ouderwetse visie, of misschien ook wat er nu nog in fotografie scholen onderwezen word,
    en die eigenlijk 30 of 40 jaar achterstaan op de huidige trends....

D.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    Natuurlijk ga ik ook mee met Leonide ! Het reageren op die onscherpe voorgrond, en een ontbrekende teen,
    is gewoon een ouderwetse visie, of misschien ook wat er nu nog in fotografie scholen onderwezen word,
    en die eigenlijk 30 of 40 jaar achterstaan op de huidige trends....

D.
    De nagel op de kop ⚔⚔⚔👍👍

de maan

ik ben van de maan gevallen
    recht in mijn bed
    jij tekende getallen
    zonder kleedje met pet

jouw tepels schreven
    zonder pen of papier
    heel bedreven
    een intens plezier

de zon gaat nu schijnen
    een flonkering van licht
    schitterende florijnen
    verlichten jouw gezicht

fets

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
    de maan

ik ben van de maan gevallen
    recht in mijn bed
    jij tekende getallen
    zonder kleedje met pet

jouw tepels schreven
    zonder pen of papier
    heel bedreven
    een intens plezier

de zon gaat nu schijnen
    een flonkering van licht
    schitterende florijnen
    verlichten jouw gezicht

fets
    leuk om te zien dat het jou inspireert

Mooi dat het mensen inspireert tot dichterlijke ontboezemingen. Maar waarom schieten op mensen die een opmerking willen geven ? Niemand breekt hier iets af, er werden dingen gezegd die de foto misschien nog beter konden maken. Noem het dan muggenzifterij of 'old school', plak er een trend of een tijdperk op, maar zitten we hier niet op een forum waar foto's mogen besproken worden ? Of is het de bedoeling om alleen maar met lof te zwaaien ? Daar wordt ook niemand beter van, toch ? In de 'hedendaagse' fotografie, of wat daarvoor moet doorgaan, gaat men in mijn ogen wat te gemakkelijk om met 'fouten of foutjes'. Ieder zijn meug, maar het streven naar perfectie is een principe dat helemaal niet gedateerd is, het leidt er alleen toe dat het niveau omhoog gaat, en wat is daar mis mee ?

Inderdaad, E.G. schrijft er altijd mooie poézie bij !

D.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
    bedankt voor het kijken,
    Net even naar je website gaan kijken, Ludwig. Prachtig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
    Net even naar je website gaan kijken, Ludwig. Prachtig
    Yep, mooie website. Goed beeld
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Mooi dat het mensen inspireert tot dichterlijke ontboezemingen. Maar waarom schieten op mensen die een opmerking willen geven ? Niemand breekt hier iets af, er werden dingen gezegd die de foto misschien nog beter konden maken. Noem het dan muggenzifterij of 'old school', plak er een trend of een tijdperk op, maar zitten we hier niet op een forum waar foto's mogen besproken worden ? Of is het de bedoeling om alleen maar met lof te zwaaien ? Daar wordt ook niemand beter van, toch ? In de 'hedendaagse' fotografie, of wat daarvoor moet doorgaan, gaat men in mijn ogen wat te gemakkelijk om met 'fouten of foutjes'. Ieder zijn meug, maar het streven naar perfectie is een principe dat helemaal niet gedateerd is, het leidt er alleen toe dat het niveau omhoog gaat, en wat is daar mis mee ?
    ik moet mij hier bij aansluiten. Ik vind het vrij aanmatigend om mensen die twijfels hebben over de vage voorgrond " in deze foto " te bestempelen als ouderwets. ieder zijn visie. Voor mij is een vage voorgrond bij bepaalde foto's zelf prachtig maar bij " dit beeld " vind ik het storend en dit heeft totaal niets te maken met de ontbrekende teen. Moest mij toch even van het hart.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    In de 'hedendaagse' fotografie, of wat daarvoor moet doorgaan, gaat men in mijn ogen wat te gemakkelijk om met 'fouten of foutjes'. Ieder zijn meug, maar het streven naar perfectie is een principe dat helemaal niet gedateerd is, het leidt er alleen toe dat het niveau omhoog gaat, en wat is daar mis mee ?
    Ik heb er geen idee van of je vaak mensen fotografeert, fddent, maar ik heb al wel ondervonden dat je als fotograaf niet WACHT! kunt roepen als een model je plots een onverwacht mooie (spontane) pose en blik schenkt, enkel en alleen omdat er bijvoorbeeld een teen niet bij opstaat. Je drukt dan gewoon af als fotograaf, want een paar seconden later kan de kans al verkeken zijn, hoe goed het model nog haar best doet (iets wat je bij productfotografie dan weer wel volledig in de hand hebt). Voor mij is dit een perfect beeld. Die stoel is onscherp omdat hij zegt dat hij niet het onderwerp is. Kijk naar het model, en de stoel verdwijnt vanzelf.

Ik zal de laatste zijn om te zeggen hoe het moet. Maar als het over deze foto gaat, dan is dit een kwestie van voorbereiding. Als die stoel in de opname(reeks) geen functie heeft, dan moet die daar niet staan. En dan is deze discussie overbodig. Noem het een slordigheidje in de voorbereiding, geen fotografische miskleun hé, laat dat duidelijk zijn. Het is en blijft een waardevolle foto, zoals ik in mijn eerste tussenkomst schreef. Maar ik lees ook wel eens handboeken over verschillende onderwerpen in de fotografie, en in elk van die boeken (of tutorials als je wil), wordt veel aandacht besteed aan de voorbereiding, dingen waar je op moet letten, dingen die storen, dingen die er niet bij horen. Er werden al boeken vol geschreven over de vorm van de weerspiegeling van de studiolampen in de ogen van het model...rond...vierkant....achtkant...., terwijl dat in wezen minder storend overkomt dan een....stoel die in de weg staat. Maar het geheel bewijst weer eens hoe moeilijk het is om de perfecte foto te maken hé !

Stoel staat er bewust op. Stoel is een van de dingen in de kamer, zoals het grote raam links dat alles verlicht. Omdat de stoel daar staat is hij onscherp en blokkeert hij een teen, wat de waarachtigheid van dit beeld ten goede komt. "Voorbeireiding" is niet gelijk aan "alle dingen weghalen".
    Wist je dat : een stoel in het frans vrouwelijk is .... la chaise.
    Wist je dat : deze idiote discussies alleen in het forumonderdeel "mensen" voorkomen?

Bij zoveel wijsheid moet ik passen......

Het "mooiste" van dit ganse topic, is voor mij nog de kleine zin, die de topic starter links
    boven zijn foto plaatste :

... certainly keeps the doctor away,
    Hopelijk gaat nu niemand dit in vraag stellen of erover redetwisten ?

( anders ga ik absoluut ook de zin van Ineedair moeten volgen:
    Wist je dat : deze idiote discussies alleen in het forumonderdeel "mensen" voorkomen? )

Allez, ik wens allen hier een beetje mooi licht om fotokes te kunnen maken

D.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Apple aankopen via winkel of Apple-Store.
    Door Moris in forum Chit Chat
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 21 oktober 2015, 20:12

Regels voor berichten