Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vogelperspectief
Collapse
X
-
-
-
Re: Vogelperspectief
Heel mooi.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Zoals eigenlijk altijd als ik vogels in beeld krijg met de drone, kwestie van toeval.
In dit geval was ik bezig met de 3D mapping van een stuk grond. Daarvoor worden volgens een bepaald patroon foto's gemaakt van een object, die dan samen met de gps gegevens via software in een 3D model worden gegoten. Maar het uitgangspunt is dus een hele serie foto's.
Tijdens die opname houd je natuurlijk je drone en het lichtruim errond in de gaten. En zo zag ik dat tijdens de opnames een buizerd het gebied binnen kwam. Dan ben je alert, omdat je geen schade / kwetsuur wil voor dier en drone. De abort knop zit dan vlak onder je vinger. Maar in dit geval vloog de buizerd beduidend lager dan de drone, en leek hij er zich niets van aan te trekken. Die beestjes zijn dan ook wel wat gewend van de kauwen en kraaien, en de drone in kwestie is niet groter dan een kraai. De buizerd zal tevreden geweest zijn dat die gekke kraai hem verder liet jagen
Achteraf is het dan foto's checken of ie erop staat..
Comment
-
Prachtig beeld, mooie vlakverdeling en al had je geluk, nog goede compositie ook, proficiat
Groeten,
John
Comment
-
De compositie is een van de enige dingen die je achteraf nog wat kan bepalen, door te croppen.
Comment
-
-
Wow dit is een knappe en speciale opname en fijn de uitleg erbij...
Groeten
Freddy
Comment
-
Uitzonderlijke vangst, mooie opname
Heb je voor 3D mapping geen speciale camera nodig ?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Met een gewone camera lukt dat inderdaad niet, denk ik. Maar een drone camera beschikt tijdens de opnames over alle info (locatie, hoogte, richting, hoek) die de software nodig heeft. Afhankelijk van de hoogte en de mesh kan je een nauwkeurigheid van enkele cm bereiken.
Bewegende objecten worden er door de software uitgehaald. Er stond nadien dus geen 3D buizerd op het model.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk berichtMet een gewone camera lukt dat inderdaad niet, denk ik. Maar een drone camera beschikt tijdens de opnames over alle info (locatie, hoogte, richting, hoek) die de software nodig heeft. Afhankelijk van de hoogte en de mesh kan je een nauwkeurigheid van enkele cm bereiken.
Bewegende objecten worden er door de software uitgehaald. Er stond nadien dus geen 3D buizerd op het model.
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
-
-
Comment