Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: Magical Vestrahorn

Standaard Magical Vestrahorn

Persoonlijke website: www.tomashoste.be
    Zakelijke website: www.ground2sky.be

Standaard Re: Magical Vestrahorn

Bekende locatie in IJsland, mooi met die invoerende lijnen, knappe opname met dat strijklicht in de voorgrond
    De graduele filter bovenaan bevat wel wat ruis; mss door de verkleining of de upload ?
    Ook wel serieuze vervorming in de rechtse hoek bovenaan, normaal staat die bergpiek rechtop maar hier wordt hij naar de hoek toe getrokken

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 8 februari 2019 om 23:42
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Bekende locatie in IJsland, mooi met die invoerende lijnen, knappe opname met dat strijklicht in de voorgrond
    De graduele filter bovenaan bevat wel wat ruis; mss door de verkleining of de upload ?
    Ook wel serieuze vervorming in de rechtse hoek bovenaan, normaal staat die bergpiek rechtop maar hier wordt hij naar de hoek toe getrokken

grts
    Sieg
    Ik denk eerder door het te ver pushen van de 1/2.3” sensor haha. Heb het al gemerkt op al m'n andere foto's ook.

Nja, dat valt me nu pas op. Lightroom correctie is toegepast maar dan kan soms negatief werken in de hoeken.

Mooi al mag er wat van de onderkant af.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Voor mij een toppertje

Als je schiet..schiet dan raak. Gr Schoonspikke
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Indrukwekkend, zeker wanneer je het op groot formaat bekijkt, want dan zie je plots een mens op de voorgrond en realiseer je je de grootsheid van het landschap. De mens is helaas niet scherp, net als de voorgrond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
    Indrukwekkend, zeker wanneer je het op groot formaat bekijkt, want dan zie je plots een mens op de voorgrond en realiseer je je de grootsheid van het landschap. De mens is helaas niet scherp, net als de voorgrond.
    Op mijn kleine Laptopscherm kon ik dat niet meteen zien. De grote versie vind ik super en indrukwekkend

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kalaman Photography Bekijk bericht
    Ik denk eerder door het te ver pushen van de 1/2.3” sensor haha. Heb het al gemerkt op al m'n andere foto's ook.

Nja, dat valt me nu pas op. Lightroom correctie is toegepast maar dan kan soms negatief werken in de hoeken.
    Dat kan uiteraard ook de reden zijn, zo'n drone is leuk maar qua kwaliteit van de camera hebben ze nog een héél pak te gaan, zal uiteraard wel komen bij de volgende reeksen

Klopt wat je zegt, zelf ook al ondervonden dat Lightroom bij de lenscorrectie soms deftige fouten maakt, daarmee doe ik het meestal in PS omdat je daar zelf de volledige controle hebt

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

heel fraai met een zeer boeiende voorgrond!
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

mooie foto maar toch wat onscherp vind ik ,wel prachtig met dat licht op de bergen
    ik was al enkele keren komen kijken en zag daar ook iets op de voorgrond die net op een mens leek ,maar ik had de grote versie nog niet bekeken ,nu zie ik dat het idd een mens is ,ik kon blijkbaar de grote van die bobbels niet inschatten ,dus deze persoon is een welkomer in het landschap om de grote te kunnen inschatten .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Mooi al mag er wat van de onderkant af.
    grt,bouk.
    Bedankt voor de feedback!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacobs Pascal Bekijk bericht
    Voor mij een toppertje

Als je schiet..schiet dan raak. Gr Schoonspikke
    Hartelijk dank!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
    Klopt, ik heb gemerkt dat het midden nooit scherp is. Jammer genoeg is de drone al tweemaal binnen geweest voor onderhoud (net voor die defocus) maar blijkbaar is het nog altijd niet opgelost. Ik vlieg nu met een andere dus eigenlijk geen problemen meer mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Op mijn kleine Laptopscherm kon ik dat niet meteen zien. De grote versie vind ik super en indrukwekkend
    Bedankt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Dat kan uiteraard ook de reden zijn, zo'n drone is leuk maar qua kwaliteit van de camera hebben ze nog een héél pak te gaan, zal uiteraard wel komen bij de volgende reeksen

Klopt wat je zegt, zelf ook al ondervonden dat Lightroom bij de lenscorrectie soms deftige fouten maakt, daarmee doe ik het meestal in PS omdat je daar zelf de volledige controle hebt

grts
    Sieg
    Ja inderdaad, ieder jaar worden ze wel beter en beter. Ik vlieg nu zelf met de Inspire 2 met X5S camera en die heeft een Micro 4/3 sensor. Toch wel een groot verschil in kwaliteit! En bovendien kan je er verschillende lenzen opzetten dus dat is ook mooi meegenomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
    heel fraai met een zeer boeiende voorgrond!
    Bedankt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    mooie foto maar toch wat onscherp vind ik ,wel prachtig met dat licht op de bergen
    ik was al enkele keren komen kijken en zag daar ook iets op de voorgrond die net op een mens leek ,maar ik had de grote versie nog niet bekeken ,nu zie ik dat het idd een mens is ,ik kon blijkbaar de grote van die bobbels niet inschatten ,dus deze persoon is een welkomer in het landschap om de grote te kunnen inschatten .
    Zoals ik hierboven al schreef, het is een probleem met de camera/lens helaas.

inderdaad even zoeken naar die andere fotograaf in je beeld
    prachtig dat je daardoor de weidsheid van het landschap kan inschatten
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Zit die geldwolf daar ook in de winterperiode om tol te vragen ?

Zie dat kleine mensje eens! Prachtige scenery.

Prachtig beeld, zeker niets afsnijden aan onderkant dit geeft juist het grootse van het landschap weer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kalaman Photography Bekijk bericht
    Ben het met Sieg eens

Mooi beeld, op het juiste moment geschoten.
    Mist helaas aardig wat scherpte in de bovenste helft om een topper te zijn.

prachtig.. schitterende compo.
    " Make RAW Not WAR"
    Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

Absoluut indrukwekkend ...

Meeste is wel gezegd, maar wil toch ook nog even zeggen dat ik dit prachtig vind. Mooi licht, mooie compo en de persoon zo klein in beeld geeft een goed idee van dimensie die ik anders niet gezien zou hebben. Het had anders evengoed 10 cm van de grond kunnen zijn. Indrukwekkend!

Ik sluit me aan bij voorgaande commentaar van ESR. Knap!
    Grt, Ingrid.
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Zit die geldwolf daar ook in de winterperiode om tol te vragen ?
    Ja. Ik heb er ook al veel verhalen over gehoord en ben er zelf ook al meerdere keren geweest en blijkbaar zou hij toch de rechtmatige eigenaar zijn. Ik laat in het midden of geld vragen nu juist is of niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    Mooi beeld, op het juiste moment geschoten.
    Mist helaas aardig wat scherpte in de bovenste helft om een topper te zijn.
    Ik vermoed dat dit komt omdat de vliegomstandigheden verre van ideaal waren voor mijn Phantom 3 Pro. Er stond een ijzige wind en als gevolg hiervan (en de koude) trilde het beeld redelijk wat. Jammer genoeg weinig aan te doen in die omstandigheden. Al zullen de nieuwere modellen zoals de Mavic 2 Pro daar al veel minder last van hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
    inderdaad even zoeken naar die andere fotograaf in je beeld
    prachtig dat je daardoor de weidsheid van het landschap kan inschatten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathalimage Bekijk bericht
    Zie dat kleine mensje eens! Prachtige scenery.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
    Prachtig beeld, zeker niets afsnijden aan onderkant dit geeft juist het grootse van het landschap weer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duvel_lover Bekijk bericht
    prachtig.. schitterende compo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gbex Bekijk bericht
    Absoluut indrukwekkend ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
    Meeste is wel gezegd, maar wil toch ook nog even zeggen dat ik dit prachtig vind. Mooi licht, mooie compo en de persoon zo klein in beeld geeft een goed idee van dimensie die ik anders niet gezien zou hebben. Het had anders evengoed 10 cm van de grond kunnen zijn. Indrukwekkend!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
    Ik sluit me aan bij voorgaande commentaar van ESR. Knap!
    Grt, Ingrid.
    Hartelijk dank iedereen!

Soortgelijke discussies

1. [Showcase] Magical Sunset
    Door Dextro in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 1 januari 2019, 21:30
  2. [Showcase] Magical evening
    Door Gunthy in forum Dieren
    Reacties: 6