Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maanlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Maanlicht

    Tijdens mijn vakantie het geluk gehad te kunnen genieten van een prachtige volle maan. De maan werd verlicht door de zon waardoor deze mooie gloed op zee te bewonderen viel.

  • #2
    Re: Maanlicht

    Mooie sfeer, al heb je wel heel veel ruis en banding in de opname zitten

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Maanlicht

      Exact mijn gedacht. Eventjes door Topaz denoise o.i.d. halen.

      Comment


      • #4
        Re: Maanlicht

        Ik ben het eens met mijn voorgangers. Hele mooie sfeer en zeker de moeite waard om te corrigeren.

        ps De zee zakt ook een beetje door in het midden.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Maanlicht

          Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          Ik ben het eens met mijn voorgangers. Hele mooie sfeer en zeker de moeite waard om te corrigeren.

          ps De zee zakt ook een beetje door in het midden.
          Ook mijn gedacht
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: Maanlicht

            Iedereen bedankt om feedback te willen geven. Ik heb nog geen echte geavanceerde camera, maar mijn ISO bedroeg maar 250. Heb ondertussen in Lightroom de ruis in de lucht wat bijgewerkt. Wat de horizon betreft is deze nochtans een rechte lijn. Misschien geeft de verlichting op het middelste deel een optisch bedrog en lijkt het alsof de zee in het midden wat doorzakt Daar kan ik dus niet veel aan wijzigen.

            Comment


            • #7
              Re: Maanlicht

              Dit zou een prachtig sfeerbeeld kunnen worden als er nog een beetje aan gewerkt wordt.

              Groetjes,
              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Maanlicht

                Mooi beeld, maar wanneer ik het beeld bekijk, met het maanlicht in de lucht helemaal weggeknipt, dan wordt het helemaal top. Die lichtvlek boven in de foto zorgt alleen voor afleiding. Ik vind het mooier zonder ;-)
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: Maanlicht

                  zalige gouden kleur, heerlijk minimalisme
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maanlicht

                    Nogmaals iedereen bedankt om jullie waardevolle feedback te geven. Ik probeer het beeld verder te bewerken om inderdaad vooral de ruis weg te werken, maar heb hier helaas nog niet voldoende kennis voor Ben nu gestart met de module Lightroom in mijn opleiding fotografie. Met Topaz heb ik nog nooit gewerkt en in Photoshop lukt het me ook niet echt. Maar ik zal het ooit wel leren en dan bewerk ik deze foto ooit zeker opnieuw.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maanlicht

                      Bedankt voor de tip ! Heb het beeld nog wat bijgesneden en vind het zelf ook beter als de lichtvlek minder aanwezig is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Maanlicht

                        voor mij stoort de lichtbron niet ,integendeel het maakt het verhaal in de foto compleet ,de sfeer vind ik top
                        de banding zal alleen maar versterken als je de ruis verminderd ,soms werkt men omgekeerd en voegt men ruis toe om de banding te verminderen ,eventueel kan je als je in RAW gewerkt hebt het beeld omzetten naar 16 bits als je dat niet gedaan hebt ,en kleurprofiel op prophotoRGB ,miss het proberen waard

                        Comment


                        • #13
                          Re: Maanlicht

                          Heel erg bedankt voor je feedback en de info qua bewerking. Ik probeer het zeker eens uit

                          Comment

                          Working...
                          X