Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Vierkensbroek in Testelt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het Vierkensbroek in Testelt

    Van deze morgen, een leuk detail, rechts aan de horizon de basiliek van Scherpenheuvel


    Een iets warmere versie

    Bedankt voor 't kijken
    Last edited by JLM; 17 januari 2020, 16:44.

  • #2
    Re: Het Vierkensbroek in Testelt

    Heel mooi sfeervol beeld Jean-Louis
    De grondmist, het eerste licht en de mooie spiegeling zijn een knappe combinatie

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Het Vierkensbroek in Testelt

      Prachtig zo met die lichte rimpeling in het water.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Het Vierkensbroek in Testelt

        Heerlijke opname Jean-Louis !
        Hoe laat was het toen ongeveer ?
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Het Vierkensbroek in Testelt

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Heerlijke opname Jean-Louis !
          Hoe laat was het toen ongeveer ?
          Rond 08:39u Frans, door je vraag te beantwoorden ben ik mijn bestand gaan nakijken en kom nu tot de ontdekking dat mijn klok zo maar effe 01:21u verkeerd staat....hoe dat kunnen gebeuren is weet ik niet, maar dat is natuurlijk makkelijk te verhelpen

          Comment


          • #6
            Re: Het Vierkensbroek in Testelt

            Zeer stemmig, vroeg opstaan loont !

            Comment


            • #7
              Re: Het Vierkensbroek in Testelt

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              vroeg opstaan loont !
              in deze periode van het jaar valt dat nog mee hè
              maar idd weer een prachtig sfeerbeeld ,en ik volg dat die lichte rimpeltjes een mooie toevoeging zijn

              Comment


              • #8
                Re: Het Vierkensbroek in Testelt

                Prachtige sfeer en een reflectie om van te watertanden. Ook een mooie balans.
                Wellicht een bewuste keuze, maar je weet ik ben altijd eerlijk in mijn reacties : Het blauw lijkt mij iets te.
                Ik denk dat wat warmte (althans naar mijn smaak) niet zou misstaan ?
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Het Vierkensbroek in Testelt

                  Foto is prima voor mij
                  Bevindt zich dit broek rechts van de Demer richting Scherpenheuvel ? Een klein gebied dat ik nog niet doorlopen heb !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Vierkensbroek in Testelt

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Prachtige sfeer en een reflectie om van te watertanden. Ook een mooie balans.
                    Wellicht een bewuste keuze, maar je weet ik ben altijd eerlijk in mijn reacties : Het blauw lijkt mij iets te.
                    Ik denk dat wat warmte (althans naar mijn smaak) niet zou misstaan ?
                    Geen enkel probleem hoor, suggesties of opmerkingen neem ik graag ter harte en regelmatig komt de aanpassing de foto ook ten goede.
                    Zelf ben ik in dit geval eerder fan van de koelere versie ( misschien omdat het gevroren had ) maar de mening van andere heeft altijd mijn interesse....dus een warmere versie ter vergelijking !
                    Bedankt voor de reactie Johan !

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Foto is prima voor mij
                    Bevindt zich dit broek rechts van de Demer richting Scherpenheuvel ? Een klein gebied dat ik nog niet doorlopen heb !
                    Idd Raymond, rechts is noordelijker en kom je niet in Scherpenheuvel zonder een brug over te steken, de foto is exact richting zuidoost genomen.
                    Bedankt voor de reactie !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Vierkensbroek in Testelt

                      Heel mooi ochtendlijk sfeerbeeld. En 8u30 is nog niet zo vroeg, als je tenminste niet uit West- of Oost-Vlaanderen moest komen.
                      Ik ga zeker voor de iets warmere versie ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Vierkensbroek in Testelt

                        Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                        Geen enkel probleem hoor, suggesties of opmerkingen neem ik graag ter harte en regelmatig komt de aanpassing de foto ook ten goede.
                        Zelf ben ik in dit geval eerder fan van de koelere versie ( misschien omdat het gevroren had ) maar de mening van andere heeft altijd mijn interesse....dus een warmere versie ter vergelijking !
                        Bedankt voor de reactie Johan !

                        Vriendelijk dank voor de moeite om op mijn suggestie in te gaan, en een update te plaatsen.
                        Vooral omdat de mist nu veel neutraler is, oogt de update voor mij natuurlijker. (hoeft natuurlijk niet altijd)
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Vierkensbroek in Testelt

                          Bedankt voor je toelichting over de ligging van het gebied
                          Nu ik het verschil zie helt mijn visie ook over naar de 'warme' versie. Het is soms toch eigenaardig hoe een beeld kan veranderen met een "heel kleine" aanpassing.
                          Na de commentaren hier test ik thuis ook de voorstellen met af en toe een verbetering doch ik doe geen nieuwe plaatsing - een beetje koppigaard misschien
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment

                          Working...
                          X