Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zwarte stranden van Vik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De zwarte stranden van Vik

    Eentje uit de oude doos...

    Alvast bedankt voor het kijken. Reageren mag altijd..



  • #2
    Re: De zwarte stranden van Vik

    Ik weet echt niet wat ik moet denken van deze foto en daarom zal ik er niet veel op zeggen.
    Waarschijnlijk toch teveel aan de schuivertjes getrokken, witte randen aan de rotsblokken.
    Ik denk dat dit beter moet kunnen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: De zwarte stranden van Vik

      ik denk volgens mij teveel verscherpt waardoor die witte randen ,ook zie ik geen details meer in de donkere delen ,nochtans is de foto op zich heel mooi van compo ,alhoewel ik hier denk dat een 2/3de formaat het beter zou doen alleen al omdat er bovenaan meer ruimte zou ontstaan ,mijn persoonlijke menig hè

      Comment


      • #4
        Re: De zwarte stranden van Vik

        onderaan snijden waar de golfslag eindigd en de rotsen oplichten, ik vermoed dat je informatie op de rotsen genoeg hebt.

        Comment


        • #5
          Re: De zwarte stranden van Vik

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          ik denk volgens mij teveel verscherpt waardoor die witte randen ,ook zie ik geen details meer in de donkere delen ,nochtans is de foto op zich heel mooi van compo ,alhoewel ik hier denk dat een 2/3de formaat het beter zou doen alleen al omdat er bovenaan meer ruimte zou ontstaan ,mijn persoonlijke menig hè
          Yep, ik volg hierin, bovenaan vind ik m te krap

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: De zwarte stranden van Vik

            The killer beach .....
            Niet makkelijk daar, meer bepaald de dynamiek tussen wit en zwart omvatten in één shot. Met welke camera is die foto genomen ?

            Comment


            • #7
              Re: De zwarte stranden van Vik

              Speciaal beeld dat mij niet echt kan bekoren door de gekozen bewerking.

              Groetjes,
              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: De zwarte stranden van Vik

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                The killer beach .....
                Niet makkelijk daar, meer bepaald de dynamiek tussen wit en zwart omvatten in één shot. Met welke camera is die foto genomen ?
                Met een Samsung Galaxy A6
                Geen raw beschikbaar dus, de foto is meteen in jpeg gemaakt. De witte rand rond de rotsen zit (in kleur) ook al in de originele foto, en is allicht een resultaat van het in-camera verscherpen - die krijg ik er dus niet meer uit. ik heb wel een nieuwe bewerking gemaakt. Ietsje minder contrast in de omzetting naar b&w, ietsje strakker uitgesneden ook.

                Comment


                • #9
                  Re: De zwarte stranden van Vik

                  Een 2/3 uitsnede zou ik hier toch mooier vinden(zo krijg je wat meer ruimte bovenaan) en de bewerking van de eerste zou ik laten zoals je origineel.
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment

                  Working...
                  X