Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bergritmiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bergritmiek

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Bergritmiek

    Prachtig beeld Raymond met al die laagjes die in de verte verdwijnen
    Het enige wat ik wat spijtig vind is die witte halo net boven het donkerste gedeelte, kan van het oplichten zijn maar zou ook van natuurlijke oorsprong kunnen zijn
    Maar ik vermoed dat het van de bewerking is aangezien de opgelichte delen wat vlekkerig geschilderd zijn in de onderste donkere rand

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Bergritmiek

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Prachtig beeld Raymond met al die laagjes die in de verte verdwijnen
      Het enige wat ik wat spijtig vind is die witte halo net boven het donkerste gedeelte, kan van het oplichten zijn maar zou ook van natuurlijke oorsprong kunnen zijn
      Maar ik vermoed dat het van de bewerking is aangezien de opgelichte delen wat vlekkerig geschilderd zijn in de onderste donkere rand

      grts
      Sieg
      Volg ik volkomen
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Bergritmiek

        mooie opeenvolgende lagen. Doet dromen van open ruimte.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Bergritmiek

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Prachtig beeld Raymond met al die laagjes die in de verte verdwijnen
          Het enige wat ik wat spijtig vind is die witte halo net boven het donkerste gedeelte, kan van het oplichten zijn maar zou ook van natuurlijke oorsprong kunnen zijn
          Maar ik vermoed dat het van de bewerking is aangezien de opgelichte delen wat vlekkerig geschilderd zijn in de onderste donkere rand

          grts
          Sieg
          Als je dat (zogezegde haloo) als fout bestempeld kan ik het wel begrijpen daar ik weet hoe technisch jullie een foto beoordelen, maar ga dit niet veranderen aangezien de juistheid zo een beetje tussen de twee zit en de sfeer geen geweld wil aandoen en soms is de situatie wél zo ; Heb het genoeg meegemaakt en nog veel meer dan dat ! Nog het volgende : De omgeving is groen en in kleur krijg je in deze nevel een groene waas over het beeld wat ook zijn natuurlijke waarde heeft doch hier meestal wordt afgekeurd, als ik ze aanpas krijg ik op mijn donder, als ik het niet doe - ook. Zou graag mijn nicknaam veranderen Dat mijn foto's niet allemaal perfect zijn in afwerking ben ik me bewust van en dat er betere fotografen zijn weet ik met grote zekerheid en bekijk die foto's met hoge waardering, doch het zijn mijn creaties, mijn verhalen, mijn foto's.
          Sieg, Frans en CMM dank voor jullie reactie.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Bergritmiek

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Als je dat (zogezegde haloo) als fout bestempeld kan ik het wel begrijpen daar ik weet hoe technisch jullie een foto beoordelen, maar ga dit niet veranderen aangezien de juistheid zo een beetje tussen de twee zit en de sfeer geen geweld wil aandoen en soms is de situatie wél zo ; Heb het genoeg meegemaakt en nog veel meer dan dat ! Nog het volgende : De omgeving is groen en in kleur krijg je in deze nevel een groene waas over het beeld wat ook zijn natuurlijke waarde heeft doch hier meestal wordt afgekeurd, als ik ze aanpas krijg ik op mijn donder, als ik het niet doe - ook. Zou graag mijn nicknaam veranderen Dat mijn foto's niet allemaal perfect zijn in afwerking ben ik me bewust van en dat er betere fotografen zijn weet ik met grote zekerheid en bekijk die foto's met hoge waardering, doch het zijn mijn creaties, mijn verhalen, mijn foto's.
            Sieg, Frans en CMM dank voor jullie reactie.
            Ok, snap ik volledig Raymond, maar je weet dat ik niet naar de naam kijk bij het geven van mijn comments
            Ik geef altijd mijn eerlijke mening,.... sorry daarvoor, maar daarom moet niemand anders ermee akkoord gaan uiteraard
            En uiteraard is het jouw foto en jouw interpretatie, en dat waardeer ik ten zeerste want vind het altijd verrassend om te zien hoe je iets brengt.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Bergritmiek

              De laagjes zijn op een prachtige manier aanwezig en goed opgemerkt.
              Dat andere is ook aanwezig, en dat doet in mijn opinie een beetje afbreuk, aan de overige pracht.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Bergritmiek

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Ok, snap ik volledig Raymond, maar je weet dat ik niet naar de naam kijk bij het geven van mijn comments
                Ik geef altijd mijn eerlijke mening,.... sorry daarvoor, maar daarom moet niemand anders ermee akkoord gaan uiteraard
                En uiteraard is het jouw foto en jouw interpretatie, en dat waardeer ik ten zeerste want vind het altijd verrassend om te zien hoe je iets brengt.

                grts
                Sieg
                Allee 't is weer in orde wat niet wil zeggen dat het probleem opgelost is. Subjectiviteit zal altijd bestaan, ik zie bijvoorbeeld graag rood en een ander blauw, daar begint het al. Maar bij de één hetzelfde goedkeuren en bij de ander afkeuren, daar is een reukje aan en heb er hier zo een paar die dat bewust doen, daarvoor hebben ze uiteraard een reden vanwege vroegere samenwerking of beoordelingen in jury's of 'raden' (beslissingen). In feite zou me dat niet storen doch andere mensen volgen soms heel gewillig in die context. 't Is de eerste maal dat ik dat hier nu verkondig omdat ik het serieus vervelend vind en geergerd raak - dit zal wel weer overwaaien
                Bedankt in ieder geval voor je antwoord, ik geloof niet dat wij een meningsverschil hebben ?
                Wat je "vlekkerige" opmerking betreft : Heb je de foto binnengehaald ter controle ? Heb het geheel wat opgehaald om betere tekening te krijgen in de donkere partijen want die liepen oorspronkelijk wat dicht wat mij normaal niet stoort (afhankelijk van het onderwerp) en dan krijg je die indruk. Aan de oorspronkelijkheid is verder niets gewijzigd, trouwens die 'halo's' zoals ze hier worden genoemd bestaan - of verschijnen - in de realiteit ook. In deze opname zijn ze voor klein gedeelte merkbaar op de ganse scheidingslijn wat bij een bewuste toepassing of bewerking over de hele lijn aanwezig zou moeten zijn. Voor of tegen zal altijd bestaan want regeltjes maken we meestal zelf, als het maar op een ordentelijke manier kan besproken worden !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X