Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless File Transmitter van Canon 5DII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wireless File Transmitter van Canon 5DII

Ik ga binnenkort een Canon 5DII kopen. Ik ben aan het checken of ik er een Wireless File Transmitter bij zou kopen.

Ik fotografeer vaak rechtstreeks op de laptop. Ik gebruik een USB-verlengkabel en het programma EOS Utility om mijn foto's van de camera op de computer te krijgen. Via Lightroom importeert ik de foto's automatisch en krijg ik een preview op de computer.

Ik werk met draadloze zenders (Elinchrom Skyports) om mijn studioflitsen te triggeren, maar ik zit nog met een kabel om de foto's op de computer te krijgen. Met die WFT zou ik volledig draadloos kunnen werken.

Maar dat is wel een ding van 630 euro zonder BTW. Is dit de moeite? Wat zijn hier ervaringen mee? Werkt dat zonder problemen? Is het doorsturen traag? Graag jullie ervaringen en meningen.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Wireless File Transmitter van Canon 5DII

Ik heb het ding eens even mogen testen.
    Tis echt een superduur ding voor wat het is, maar enig in zijn soort.
    Voor professionals die echt draadloos willen werken is het volgens mij dé manier.
    De mogelijkheden zijn legio, zelfs tot uploaden op ftp servers ed..
    Setup van dat ding schijnt wel een heel karwij te zijn, maar das éénmalig

Snel is ie echter niet zo.. 1,5MB/s (12mbps).
    Als je dus in RAW schiet (wat ik wel verwacht), duurt het dus nog altijd zo'n 10 seconden om die over te zetten
    Echter, en dat vind ik wel knap, als je schiet in RAW + JPG, kan je ervoor kiezen om enkel de JPG te verzenden en dat is binnen de seconde verzonden

Comment

dus je hebt gewonnen vanavond

kijk hier eens, overdrachtsnelheid 1.5MB/sec
      5DmkIII en wat glas

Comment

mocht je camera (zoals een 1DIII) SD kaart ondersteunen is zo'n eye-fi kaartje ook altijd een (goedkope) oplossing .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
          mocht je camera (zoals een 1DIII) SD kaart ondersteunen is zo'n eye-fi kaartje ook altijd een (goedkope) oplossing .

inderdaad, maar dan mis je toch een hele pak mogelijkheden die de wft extra biedt
          5DmkIII en wat glas

Comment

er bestaat ook WUSB, wireless usb... dit lijkt me een goedkope wireless oplossing, wel beperkt in afstand...

zie hier
            Last edited by d_oracle; 20 januari 2010, 09:55.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Uiteindelijk hang je dan ook met een soort van wireless usb hub aan je camera.. lijkt me ook niet dat qua bewegingsvrijheid, én die hub moet gevoed worden door batterijen of een adapter.. ben je weer vertrokken met kabels ..
              Het idee is mooi maar de uitwerking niet.
              Tlijkt me eerder handig voor apparaten (zoals printers of hardeschijven) op een afstandje aan te sluiten zonder veel kabelgewoel ..

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              inderdaad, maar dan mis je toch een hele pak mogelijkheden die de wft extra biedt
              klopt. De WFT is eigenlijk de enige met zoveel mogelijkheden. Daar hangt dan wel een prijskaartje aan vast ook

my advice: ga hem eens testen bij konijn als er niet teveel volk in de winkel staat.
              Kan je onmiddellijk zien of het je dat geld waard is of niet

Comment

Bad news:
                Een 5D MkII werkt met compact flash.

Good news:
                Er wordt verteld dat de Eye-fi ook met sommige CF-to-SD adapters werkt. (ik dacht dat de clou was dat de CF-to-SD adapter SDHC moest ondersteunen)

Comment

mocht je camera (zoals een 1DIII) SD kaart ondersteunen is zo'n eye-fi kaartje ook altijd een (goedkope) oplossing
                  ik zou het eerlijk gezegd gewoon niet betrouwen, en handig is het ook niet bepaald.
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Tis natuurlijk nogal duur om de gok te wagen, en zoals je reeds zei, de mogelijkheden van de canon WFT zijn far more uitgebreid..

@ Evi: als je beslist de WFT te kopen .. voel u vrij een kleine user-review te plaatsen

Comment

1,5 MB per seconde is me toch te traag hoor. Ik vind het eigenlijk nu al vrij traag gaan als ik tethered aan het shooten ben...

Ik denk dat ik dus ga passen voor de WFT.

Bedankt voor jullie reacties! Heeft me weer geholpen bij mijn beslissing!
                      www.focusfotografie.be
                      www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Working...
                      X