Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

    Ik ben op zoek naar een plaats waar ik 1/4-20 bouten kan vinden om een Canon 30D op een plaat te kunnen vastmaken. Ik vermoed dat het om een 1/4" Whitworth (1/4-20) voor de 30D. Na een search op de forum blijkt dat dit als particulier vrij moeilijk te vinden is.
    Iemand een idee ? Dan zou ik niet verplicht zijn om een low-cost statief te kopen en uiteen halen juist om zo'n vijs te kunnen bemachtigen.

    (zie ook deze post in foto 2 om te zien wat ik bedoel : http://forum.belgiumdigital.com/f20/...eg-278584.html)

    Alvast bedankt.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Re: Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

    De meeste fotohandels hebben van de statiefschroeven(van Hama) in voorrraad. Als je een goede handelaar heeft hoef je geen pakketje van 5 te kopen, maa verkoopt hij ze per stuk.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

      als je het op een plank wilt hangen, vermoed ik dat je niet vaak zal moeten wisselen: gewoon een bout gebruiken met de juiste schroefdraad. Dan kan je hem desnoods zelfs aan de muur bevestigen
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

        Oorspronkelijk geplaatst door BrunoG Bekijk bericht
        Ik ben op zoek naar een plaats waar ik 1/4-20 bouten kan vinden om een Canon 30D op een plaat te kunnen vastmaken. Ik vermoed dat het om een 1/4" Whitworth (1/4-20) voor de 30D. Na een search op de forum blijkt dat dit als particulier vrij moeilijk te vinden is.
        Kan je ze komen ophalen, hier GRATIS te krijgen, ik heb er nog wel enkele liggen, wel Umbraco model.

        Groeten, Geert.

        Comment


        • #5
          Re: Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

          ik heb daar ook al eens naar gekeken, ik denk dat het M6 schroefdraad is maar i.p.v een spoed van 1, een spoed van 1,5 als ik me niet vergis. Ik heb dat na gemeten met een kammetje waarmee je dat kan meten, een optie zou kunnen zijn om een stang van 6,5 mm te nemen en daar met een draaibank schroefdraad op snijden.

          grtz
          Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

          Comment


          • #6
            Re: Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

            als je van limburg bent,B&L store,nieuwstraat diepenbeek!
            heb er daar ook al gehaald,heeft er een paar van ieder specialleke in de lade!
            grts; M

            Comment


            • #7
              Re: Waar 1/4-20 bout vinden als particulier ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Ben Cretskens Bekijk bericht
              ik heb daar ook al eens naar gekeken, ik denk dat het M6 schroefdraad is maar i.p.v een spoed van 1, een spoed van 1,5 als ik me niet vergis. Ik heb dat na gemeten met een kammetje waarmee je dat kan meten, een optie zou kunnen zijn om een stang van 6,5 mm te nemen en daar met een draaibank schroefdraad op snijden.

              grtz
              Je moet daar niet naar kijken jong, iedere normale camera is voorzien van dezelfde schroefdraad.

              Namelijk 1/4 BSW (Britisch Standard whitworth) gegevens 6,35mm diameter stap 20 gangen per inch of in mm een stap van 1,27mm.

              Comment

              Working...
              X