Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel

    ik heb nu de lowepro slingshot 302 aw, deze zit nu helemaal vol
    Dus tijd voor een grotere rugzak die nog jaren kan dienen
    ik heb een extra 150-500mm sigma lens gekocht en volgend jaar komt er nog een 70-200mm 2.8 nikon lens bij en nog andere kleinere spullen zoals extra flits en toebehoren
    Deze laatste zijn niet meer op te bergen en voor wat natuur en sportfotografie wil je alles zowat bij hebben, al zijn er grenzen, dat weet ik

    budget ligt tot 400 euro maar liever goedkoper
    ik heb de pro trekker 600 AW bekeken maar denk dat deze overdreven is of toch niet
    zijn er afternatieven ?

  • #2
    Re: twijfel

    Hoi,

    Hiervoor heb ik eens de topic gestart ivm de fototassen.
    Ik heb de volgende set : Canon 17-40mm, 70-200 F2.8, 100mm macro, 150-500mm sigma en 2 body's met grip.
    Deze steken in een Lowepro 200AW maar het is een nipte.

    Een Lowepro 300AW is iets groter dus alles gerkaakt daar misschien net iets beter in.

    Succes.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

    Comment


    • #3
      Re: twijfel

      In plaats van een heel grote fototas te kopen waar alles in past kan je beter voor je vertrekt een keuze maken.
      Je weet vooraf wel wat je ongeveer gaat fotograferen, en dan kan je bijvoorbeeld al kiezen om de 150-500 of de 70-200 f2,8 mee te nemen.
      Voor natuurfotografie is bijvoorbeeld een lange tele de betere keuze, voor concertfotografie en de meeste sporten is de 70-200 doorgaans de beste keuze.

      Ik maak altijd een keuze, anders krijg ik nog meer problemen met mijn rug als ik alles tegelijk moet meesleuren...

      Mijn oude fototassen heb ik nog bijgehouden, in de kleinste tas past de 5D met een 24-70 (of een lens met vergelijkbare afmetingen) + nog een compacte lens (24-105, 16-35 of 15mm fisheye) of een flitser (die tas had ik gekocht voor de 300D).
      Soms is het handiger om minder materiaal mee te sleuren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: twijfel

        Kijk eens naar de Lowepro Flipside 500 AW. Die gaat perfect zijn voor jou .

        Browse the Flipside Series of camera backpacks. Lightweight and technical camera backpack with body-side access, built for photographers in pursuit of active adventures. Order now from the leader in camera protection.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: twijfel

          Op een bepaald moment had ik enkel een Lowepro slingshot 300 AW en deze was te klein aan het worden (misschien te warm gewassen ). Ik besloot om een Lowepro Vertex 300 AW te kopen, die een stuk groter was en waar ook een laptop in paste. Welnu als ik die Vertex vol steek is die veel te zwaar, daar wil ik niet mee sleuren. Momenteel gebruik ik nog altijd de slingshot en de Vertex blijft thuis.
          Dit maar om u te vertellen dat een grote geladen rugzak ook niet alles is. Zoals Black Bandit aangeeft is het beter om vooraf een keuze te maken.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: twijfel

            je kan ook de flipside 500aw eens bekijken. Hij is geladen nog best draagbaar en handig. En hij kost maar een 160 euro.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: twijfel

              Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
              Op een bepaald moment had ik enkel een Lowepro slingshot 300 AW en deze was te klein aan het worden (misschien te warm gewassen ). Ik besloot om een Lowepro Vertex 300 AW te kopen, die een stuk groter was en waar ook een laptop in paste. Welnu als ik die Vertex vol steek is die veel te zwaar, daar wil ik niet mee sleuren. Momenteel gebruik ik nog altijd de slingshot en de Vertex blijft thuis.
              Dit maar om u te vertellen dat een grote geladen rugzak ook niet alles is. Zoals Black Bandit aangeeft is het beter om vooraf een keuze te maken.

              Dit kan ik ook bekrachtigen als ik mijn vertex 200 vol op de balans zet weegt hij 12,56 kg dus niet ideaal om heel de dag mee rond te lopen.
              Kijken wat je nodig hebt is het beste maar ik begrijp ook dat je vaak alles wilt meenemen voor in het geval dat.
              Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

              Comment


              • #8
                Re: twijfel

                De rugzak aanpassen - ik bedoel de schouderriemen en de buikriem - doet wonderen qua draagcomfort, overigens ...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: twijfel

                  om het borstriempje niet te vergeten. Dat maakt dikwijls ook een hel groot verschil in draagcomfort.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: twijfel

                    Klopt - helpt om de schouderriemen op je schouders te houden.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment

                    Working...
                    X