Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony flits

    Ik ben op zoek naar een flits voor m'n A200.
    In de winkel waar ik gewoonlijk ga hebben ze 2 modellen van Sony zelf :
    HVL-F42 AM voor +/- 200 euro
    HVL-F58 AM voor +/- 400 euro
    Op mijn vraag of er nog andere merken in aanmerking kwamen kreeg ik het antwoord
    dat voor Sony fototoestellen je best een merkeigen flits koopt omdat de resultaten van
    andere merken (vooral op kortere afstanden) slecht zouden zijn ?
    Ik zou de flits gebruiken voor de traditionele foto's op familiefeestjes enzo en om te
    beginnen met portretfoto's (indirect flitsen, flits los van de camera...)
    Wat zijn jullie ervaringen en welke flits zou je me aanraden ?
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

  • #2
    Re: Sony flits

    voor een mooi vergelijk tussen zowel sony/minolta als metz en andere flitsers, kijk es op www.dyxum.com Hier staan gebruikersreviews van alle soorten flitsers voor KM en Sony...Ik heb zelf een aantal jaren geleden een minolta 3600 hs(d) gekocht, werkt ook perfect op a200, en het draadloos flitsen is echt een geweldig feature! Maar je moet maar es op dyxum kijken,naar diverse reviews over flitsers... heel leuk om te doen EN heel bruikbaar, kijk zelf altijd op dyxum, voordat ik iets aanschaf voor sony/minolta!!

    Comment


    • #3
      Re: Sony flits

      Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
      voor een mooi vergelijk tussen zowel sony/minolta als metz en andere flitsers, kijk es op www.dyxum.com Hier staan gebruikersreviews van alle soorten flitsers voor KM en Sony...Ik heb zelf een aantal jaren geleden een minolta 3600 hs(d) gekocht, werkt ook perfect op a200, en het draadloos flitsen is echt een geweldig feature! Maar je moet maar es op dyxum kijken,naar diverse reviews over flitsers... heel leuk om te doen EN heel bruikbaar, kijk zelf altijd op dyxum, voordat ik iets aanschaf voor sony/minolta!!
      Idem, heb een maand geleden ook een 3600 hs(d) gekocht. Is exact dezelfde als de 36-versie van Sony, volgens mij ook exact dezelfde als die 42, op het richtgetal na dan. De 5600 van Minolta is bijvoorbeeld eveneens exact dezelfde als de 56 van sony, en die vind je een pak goedkoper. De 3600 is overigens inderdaad echt schitterend, dat draadloos flitsen is goddelijk. En hier staan er twee te koop . Ik denk dat je beter honderd euro uitspaart en zo één koopt! (of de 5600 zoekt, die vind je voor 200-250 euro)

      Klaas
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

      Comment


      • #4
        Re: Sony flits

        Ben ook aan het twijfelen voor eentje aan te kopen maar als ik dyxum mag geloven kan je de flits niet manueel instellen. Op het net kwam ik tegen dat dit soms handig kan zijn bij portretten.
        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

        Comment


        • #5
          Re: Sony flits

          Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
          Ben ook aan het twijfelen voor eentje aan te kopen maar als ik dyxum mag geloven kan je de flits niet manueel instellen. Op het net kwam ik tegen dat dit soms handig kan zijn bij portretten.
          Je kan de lichtsterkte van de flits vanop je camera toch 3 stops up en down corrigeren, of zit die regeling niet op een A200 ? Deze regeling zit zeker op een KM7D, A100,A700,A900.

          De bijgeleverde diffusor en een stukje wit papier kunnen ook wonderen verrichten.

          Comment


          • #6
            Re: Sony flits

            Bedankt iedereen voor de reacties.
            Ik ben nog eens de handleiding van m'n a200 gegaan en vind daar 'flitscompensatie', men
            kan dus de hoeveelheid flitslicht aanpassen, alleen is het voor mij niet duidelijk of dat alleen
            met de interne flitser werkt of ook met de externe ?
            Op de website van dysum (thanks Sjinouck) staat bij de 3600 hs(d) dikwijls de kommentaar :
            'no swivel', wat bedoelen ze hiermee ?
            Mvg, Marc
            Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
            http://fotos.mdlfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Sony flits

              Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
              Bedankt iedereen voor de reacties.
              Ik ben nog eens de handleiding van m'n a200 gegaan en vind daar 'flitscompensatie', men
              kan dus de hoeveelheid flitslicht aanpassen, alleen is het voor mij niet duidelijk of dat alleen
              met de interne flitser werkt of ook met de externe ?
              Op de website van dysum (thanks Sjinouck) staat bij de 3600 hs(d) dikwijls de kommentaar :
              'no swivel', wat bedoelen ze hiermee ?
              De compensatie werkt ook met de uitwendige flits.
              De 3600HSD kan je tussen de normale horizontale stand en de vertikale stand op 5 verschillende posities instellen. (bv bouncen tegen een wit plafond).
              "No swivel" betekent dat je ze niet kunt ronddraaien. Met het Minolta/Sony systeem gemakkelijk op te lossen door de flits van de camera af te halen en in remote bediening te werken.

              Comment

              Working...
              X