Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma EF - 500ST met Sony Alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma EF - 500ST met Sony Alpha

    Hallo,

    Ik heb net een Sigma EF-500ST tweedehands overgenomen en wil die met mijn Sony Alpha gebruiken wat moet kunnen. Maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb nog niet zoveel ervaring met digitale fotografie. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

  • #2
    Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

    Wat krijg je niet aan de praat?
    Doet de hele flitser het niet?, dan aan/uit knopje proberen of goede batterijen, dan nog niet dan issie kapot.

    Doet ie het wel en je drukt op het flitsknopje op je flitser als die klaar is, flitst ie dan?

    Of doet ie het alleen op je camere niet.
    Of wel maar krijg je geen goede beelden?

    Iets meer info is handig.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

      [QUOTE=DrJeckyll;1484653]Wat krijg je niet aan de praat?
      Doet de hele flitser het niet?, dan aan/uit knopje proberen of goede batterijen, dan nog niet dan issie kapot.

      Doet ie het wel en je drukt op het flitsknopje op je flitser als die klaar is, flitst ie dan?

      Of doet ie het alleen op je camere niet.
      Of wel maar krijg je geen goede beelden?

      I/QUOTE]

      okay.

      Los van de camera flits hij wel als ik het knopje test indruk. Maar als ik hem op de camera zet dan komt er wel een rood licht uit maar daar blijft het bij. Hij wil niet flitsen.

      Ik hoop dat dit duidelijker is.

      gr,

      Mieke

      Comment


      • #4
        Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

        Ik ken zelf niks van jou kombinatie van toestel en flitser maar probeer dit eens uit als je toestel en flitser hierover beschikken.

        Dat rode licht is een hulp om scherp te stellen.

        Staat je toestel ingesteld op flitsen? ( als flits op uit staat flitst ie niet )
        Of staat je flitser niet in de stand voor het alleen scherp stellicht ( dus wel rode lampje maar niet flitsen )

        Heb je hem wel werkend gezien ?

        Lees anders het boekje eerst eens door van je flitser en over hoe deze te resetten.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

          Staat je toestel ingesteld op flitsen? ( als flits op uit staat flitst ie niet )
          Of staat je flitser niet in de stand voor het alleen scherp stellicht ( dus wel rode lampje maar niet flitsen )

          Heb je hem wel werkend gezien ?

          Lees anders het boekje eerst eens door van je flitser en over hoe deze te resetten.

          Greetz rich
          de handleiding van deze flitser is erg beknopt, en Sigma heeft geen flitser handleidingen op hun site staan. Op de website staat wel was deze flitser in principe moeten werken met de Alpha.
          ik kan niets over resetten vinden in de handleiding.

          ik heb nu zo'n beetje alle standen op de flitser uitgeprobeerd. De instructies in de handleiding zijn nog voor analoge camera 's, dus daar kom ik ook niet zoveel verder mee.

          ik heb hem via Internet gekocht, dus niet werkend gezien.

          gr,

          Mieke

          Comment


          • #6
            Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

            Oudere versies van de sigma EF 500 ST konden op heelwat digitale toestellen niet gebruikt worden. Heb zelf in 2003 een SIGMA EF 500 super gekocht, werkte goed op mijn D1 (nikon) maar niet op de D70 (i-ttl). Het kan goed zijn dat jouw flitser wel werkt op de oude analoge minolta's, maar niet op je Sony digitale camera. Dat is het spijtige aan internet kopen ( zeker tweedehands) je weet niet welke versie je toegestuurd krijgt.En de verkopers zeggen het ook niet steeds.

            Comment


            • #7
              Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

              Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
              Oudere versies van de sigma EF 500 ST konden op heelwat digitale toestellen niet gebruikt worden. Heb zelf in 2003 een SIGMA EF 500 super gekocht, werkte goed op mijn D1 (nikon) maar niet op de D70 (i-ttl). Het kan goed zijn dat jouw flitser wel werkt op de oude analoge minolta's, maar niet op je Sony digitale camera. Dat is het spijtige aan internet kopen ( zeker tweedehands) je weet niet welke versie je toegestuurd krijgt.En de verkopers zeggen het ook niet steeds.
              Hmmmmmm ik denk dat degene die het mij verkocht het zelf ook niet wist. Was een partikulier die van systeem veranderde. En in de lijst van Sigma stond aangegeven dat het zou moeten kunnen. Heel vervelend. Bedankt voor de info.

              Comment


              • #8
                Re: sigma EF - 500ST met Sony Alpha

                Ik weet het nu even helemaal niet meer.

                ik bedacht men het staat mijn oude analoge minolta nog ergens lag, en mijn oude minolta program flash 3200i. Er was mij verteld dat die in ieder geval niet werkt op de alpha.

                op de analoge minolta werkt de sigma wel. in ieder geval hij flasht. eerst deed de minolta flash helemaal niets, de lampjes branden wel [zo had ik hem een paar maanden geleden ook op de alpha uitgeprobeerd] ik heb toen toch de batterijen vervangen en nu deed hij het wel. En ook de alpha doet hij het nu ook. Al zagen de foto's er wel raar overbelicht uit.

                dus weet iemand over de minolta flash 3200i toch wel werkt op de Alpha? dan heb ik helemaal voor niets een apparaat gekocht wat is duidelijk niet werkt.

                Comment

                Working...
                X