Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met herkennen van SD-kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met herkennen van SD-kaart.

    In mijn Pentax K20D gebruik ik Sandisk Extreme III 2.0 Gb geheugenkaartjes. Deze kaartjes worden probleemloos herkend door mijn PC (een 6 jaar oude Medion met XP).
    Ik heb nu voor mijn nieuwe camera een Sandisk Extreme 16Gb 30MB/s gekocht. Echter deze kaart wordt niet herkend door mijn PC.
    Kan het zijn dat de interne kaartlezer dit formaat niet aankan? Is het op te lossen door een nieuwe externe kaartlezer aan te sluiten?
    Conflict met XP?
    Iemand suggesties? Ik kan natuurlijk altijd met het USB-kabeltje de foto's opladen naar mijn PC. Dat lukt wel.
    Last edited by Peter K; 1 april 2012, 21:06.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Probleem met herkennen van SD-kaart.

    16GB = SDHC
    De "HC" staat voor High Capacity, alle SD kaartjes met een grotere capaciteit dan 2GB moeten HC kaartjes zijn.
    Die kaartjes hebben meer contactjes, en daarom werken die niet in de kaartlezer van je 6 jaar oude computer.

    De simpelste oplossing is dat je een geheugenkaartlezertje koopt en dat op een USB-poort aansluit (let er dan wel op dat het compatibel is met SDHC, want in heel wat winkels blijven de oude modellen soms lang in de rekken liggen).
    Je kan natuurlijk ook de camera aansluiten via het bijgeleverde USB kabeltje (dat zit er meestal toch bij).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met herkennen van SD-kaart.

      Heb datzelfde probleem gehad. Gelukkig leverde Sandisk toen ze met SDHC begonnen bij hun Extreme reeks een kaartlezertje bij. M'n in de PC ingebouwde kaartlezer gebruik ik sindsdien niet meer, alles gaat via dat lezertje op de USB poort, nodig of niet. 't Is routine geworden.

      Best een lezertje kopen zoals BB voorstelt. Of tijd voor een nieuwe PC natuurlijk... 6 jaar is een mooie leeftijd.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met herkennen van SD-kaart.

        Ik heb juist hetzelfde, met mijn (oude)losse kaartlezer ziet mijn oude pc de sdhc kaartjes niet. Ik moet ook aan een nieuw losse kaartlezer.
        Met de ingebouwde kaartlezer van mijn nieuwe pc geen enkel probleem.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met herkennen van SD-kaart.

          Kies gelijk een SDXC lezer, dan ben je klaar voor de (reeds beschikbare) kaartjes van 32GB en groter.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met herkennen van SD-kaart.

            Iedereen bedankt voor de nuttige informatie. Ik ga op zoek naar een nieuwe kaartlezer.

            Of tijd voor een nieuwe PC natuurlijk... 6 jaar is een mooie leeftijd.
            Inderdaad, maar deze PC voldeed tot gisteren nog voor 100% aan mijn behoeften
            Wanneer deze PC de geest geeft stap ik over naar een iMac.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment

            Working...
            X