Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

power pack

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • power pack

    Wie kan mij meer over onderstaande power pack vertellen:
    UNIVERSELE LI-ION BATTERIJ MET INSTELBAAR UITGANGSVOLTAGE
    Is deze te gebruiken met de Canon Powershot S5 IS?
    Canon 20 Amp 7,4V
    Power pack 2400mAh 7,2V

    Of is er een ander alternatief?

  • #2
    Re: power pack

    Heeft de S5 IS dan een aansluiting om er een externe voeding op aan te sluiten? Daar twijfel ik heel sterk aan.

    Zonder zo'n aansluiting kan je geen externe voeding of een powerpack gebruiken.

    Koop een setje low-selfdischarge AA accu's (Eneloop is de bekendste, maar zelfs de Aldi Top Craft "Precharged" en "ready to use" accu's zijn heel erg goed) en een goede lader die elke cel apart kan laden.

    Als er problemen zijn met accu's die te snel leeg zijn, dan ligt het meestal aan de accu's zelf en niet aan de camera.

    Een S5 werkt op 4 AA batterijen, dan kan je die beter niet op 7,2V aansluiten (een pas geladen lithium-uin accu heeft een spanning van 4,2V, dat powerpack met twee cellen heeft dan een maximale spanning van 8,4V).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: power pack

      Het toestel heeft wel degelijk een aansluiting voor een netvoedings adapter.
      Je moet wel het toestel kennen om te reageren

      Comment


      • #4
        Re: power pack

        Sorry dat ik niet elke camera ken die er ooit verkocht is...

        Ik heb wel wat informatie gezocht, en daardoor wist ik dat die S5 IS op AA batterijen werkt, en dat je daar volgens Canon best nimh-accu's in gebruikt in plaats van alkalinebatterijen.
        Als ik verder kijk bij Dpreview, dan zie ik inderdaad dat er een aansluiting voorzien is voor een adapter.
        Met een extern accupack zou die dus in principe kunnen werken, op voorwaarde dat dat accupack de juiste spanning levert, en dat er de juiste stekker aan zit met de juiste polariteit (opgelet, bij sommige apparaten durven ze de + aan de buitenkant van de stekker zetten in plaats van in het midden, bij de meeste zit de - aan de buitenkant).


        Zijn de accu's die je nu gebruikt veel te snel leeg?
        Iemand van onze fotoclub gebruikt een S5 IS, en ik heb die nog niet horen klagen dat de accu's heel snel leeg zijn.

        Met zo'n accupack wordt het gebruiksgemak heel wat minder, je moet dat ding ergens aanhangen (riem, schouderband?), en er zit een draad tussen het accupack en de camera. Dat is minder handig dan een setje accu's in de camera.
        Als de uitgangsspanning van dat accupack instelbaar is, dan moet je zeker opletten dat die niet per ongeluk verzet wordt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X