Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oplaadbare batterijen

    Ik ben op zoek naar oplaadbare batterijen. Welk merk zou hiervoor het beste zijn?

    Uiteraard is er GP maar ik heb bv ook het merk Hahnel tegengekomen.

    Zijn er nog andere merken? Welke zouden de beste zijn?

  • #2
    Re: Oplaadbare batterijen

    Hier vind je alvast een ruime keuze ; http://www.fotoshopaalten.nl/accu-ba...-c-22_136.html

    En hier ook ; http://www.batteryking.nl/products/o...atterijen.html

    Zelf ben ik een tevreden gebruiker van de GP 2700 mah
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Oplaadbare batterijen

      ik heb gp's van 2700mah en de gp reycko's van 2100 mah voor mijn flitser

      beide zijn ze wel interessant maar welke van beide de betere zijn (en dus het langste meegaan in mijn flitser) weet ik eigenlijk niet, is ook moeilijk op af te gaan want ene flitser verbruikt soms meer dan de andere
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Oplaadbare batterijen

        Ik gebruik al jaren oplaadbare batterijen van ALDI. Geen problemen mee.

        mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Oplaadbare batterijen

          Ik heb Recyko 2100mAh voor mijn flitser.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Oplaadbare batterijen

            Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
            Ik ben op zoek naar oplaadbare batterijen. Welke zouden de beste zijn?
            waarvoor te gebruiken?
            fotogerelateerd of wat anders?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Oplaadbare batterijen

              Bedankt al voor de reacties!

              Het is inderdaad fotogerelateerd, dit was ik vergeten te melden. Dient voor een flitser, nikon SB 600

              Comment


              • #8
                Re: Oplaadbare batterijen

                Ik gebruik de IMEDION batterijen voor de SB-800 en SB-900 en uitermate tevreden van: snelle recycle time en gaat lang mee. Weinig of geen verlies in power indien je ze lang ongebruikt stockeert
                Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Oplaadbare batterijen

                  Beste zouden nog steeds de Sanyo ENELOOP 1.900 mAh. batterijen zijn, gevolgd door GP Recyco 2100 mAh. Deze hebben weinig of geen zelfontlading
                  GP NiMh 2.700 mAh daarentegen hebben een grote zelfontlading, zodat je deze na twee weken ongebruikt veiligheidshalve moet bijladen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oplaadbare batterijen

                    GP NiMh 2.700 mAh daarentegen hebben een grote zelfontlading, zodat je deze na twee weken ongebruikt veiligheidshalve moet bijladen.
                    Klopt helaas, maar, genoeg gebruiken hé

                    Neen alle gekheid op een stokje, als je de GP's regelmatig gebruikt no problemo maar idd twee weken op non actief en je kan al eens voor verassingen komen te staan. Ik laad ze meestal sowieso voor een shoot altijd op en neem reserve (normale AA's) mee.
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oplaadbare batterijen

                      Gewone nikkel-metaalhydride accu's hebben veel last van zelfontlading. Net na het laden hebben die wel een grotere capaciteit dan de nieuwere types die veel minder last hebben van die zelfontlading.

                      Als je dagelijks de maximale capaciteit nodig hebt, dan kies je voor de "gewone" types met een zo groot mogelijke capaciteit. Maar daarbij moet je er wel rekening mee houden dat sommige fabrikanten flink overdrijven met de opgegeven capaciteit.
                      Het is zeker geen uitzondering dat accu's met een opgegeven capaciteit van zo'n 2900mAh maar rond de 2500mAh zitten.

                      De accu's met een kleine zelfontlading (GP Recyko, Eneloop, Top Craft Precharged van Aldi...) hebben bijna allemaal een capaciteit van ongeveer 2000mAh (meestal tussen 2000 en 2050mAh). Als je die accu's laadt en je wil ze een paar maanden later gebruiken, dan hebben die nog een heel groot deel van die capaciteit over. Als je gewone accu's een paar maanden na het laden wil gebruiken, dan zijn ze zo al bijna leeg door zelfontlading.

                      Ik gebruik hier Recyko's en Aldi Top Craft Precharged, die van de Aldi zijn veel goedkoper en presteren hetzelfde als de Recyko's.

                      Over accu's en laders kan je hier nog wel een paar topics vinden, een degelijke lader is ook heel belangrijk voor de levensduur van de accu's.
                      (zoek op Maha MH-C9000 voor meer info).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oplaadbare batterijen

                        Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ik ben op bezoek naar welke batterijen ik het best kan gebruiken of zijn er accu's voor?
                        Het gaat om mijn Sony hvl58 flitser.
                        Greetz Twan

                        http://500px.com/TwanGroenen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oplaadbare batterijen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          De accu's met een kleine zelfontlading (GP Recyko, Eneloop, Top Craft Precharged van Aldi...) hebben bijna allemaal een capaciteit van ongeveer 2000mAh (meestal tussen 2000 en 2050mAh). Als je die accu's laadt en je wil ze een paar maanden later gebruiken, dan hebben die nog een heel groot deel van die capaciteit over. Als je gewone accu's een paar maanden na het laden wil gebruiken, dan zijn ze zo al bijna leeg door zelfontlading.

                          Over accu's en laders kan je hier nog wel een paar topics vinden, een degelijke lader is ook heel belangrijk voor de levensduur van de accu's.
                          (zoek op Maha MH-C9000 voor meer info).
                          Maar dus puur op capaciteit zijn die gewone GP's van 2700 wel sterker dan de Recyko? Als ik ze dan elke keer moet herladen als ik ze wil gebruiken, dat is geen probleem voor mij.

                          Moet ge dan geen lader van GP hebben voor GP batterijen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oplaadbare batterijen

                            Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht

                            Moet ge dan geen lader van GP hebben voor GP batterijen?
                            nee

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oplaadbare batterijen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                              nee
                              Dus alles oplaadbare batterijen passen in alle opladers? Straf... We leren elke dag bij

                              Comment

                              Working...
                              X