Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nef formaat foto's importeren in iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nef formaat foto's importeren in iPad

    Ik heb me een USB adapter aangeschaft om mijn fototoestellen aan te sluiten op mijn iPad. Nu stel ik vast dat hij jpeg foto's van mijn Nikon d90 direct visualiseert maar wanneer ik mijn Nikon d700 aansluit waarvan de foto's in nef (raw) formaat zijn gefotografeerd wil hij deze niet visualiseren?
    Doe ik iets verkeerd?
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: Nef formaat foto's importeren in iPad

    Nee, zover ik weet is geen enkel OS in staat "out of the box" Raw bestanden in te lezen. Je zal dus een raw viewer moeten installeren.


    Vraag me wel af wat het nu van RAW files op de iPad zijn?
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Nef formaat foto's importeren in iPad

      Ik kan via de Apple Camera Connection Kit alleszins Canon RAW files (.CR2 files) inlezen op de iPad. Dus ik vermoed dat het ook kan met Nikon RAW (.NEF) files. Om echter zeker te zijn, zal je eens moeten googlen. Zie dit voorbeeldfilmpje waar een Nikon DSLR gebruikt wordt.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: Nef formaat foto's importeren in iPad

        ... en Nikon NEF-bestanden laten zich, rechtstreeks van de camera, ook snel en gemakkelijk importeren via zo'n Apple Connection kit.
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment

        Working...
        X