Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

    Hallo, ik ben een amateurfotograaf die af en toe een event opzoekt om foto's te maken (sport, concert, enz...).

    Nu heb ik al verschillende tassen, maar die zijn werkelijk alleen maar goed genoeg voor "transport" naar ergens, snap je.

    Als ik ergens aankom, heb ik een Nikon D600 bij, met 24-70 met zonnekap in shooting position in de hand. Daarnaast zou ik een 14-24 van nikon willen bijhebben, EN een Sigma 70-200.

    Ik heb al veel gezocht, en kom op het Think Tank systeem uit, met de:

    - TT Pro belt,
    - TT 75 Skin Pop Down
    - TT Skin Body bag, met plaats voor 2 lenzen, 1 reeds ingenomen en 1 niet bezette lensplaats (voor de lenswissel natuurlijk . Hier zouden die twee lenzen inkunnen met hoods in shooting position.

    Deze zijn ook heel gemakkelijk mee te nemen want samendrukbaar. Ik heb dan 2 tassen aan mijn belt hangen, lijkt me goed doenbaar.

    Heeft er iemand ervaringen met het modulair Think Tank systeem? Of een ervaringsvergelijking met het modulair systeem van LowePro?

    De tassen van LowePro zijn wel mooier vind ik maar natuurlijk is dat minder belangrijk. De TT tassen lijken me meer robuust en ze hebben een tas waar 2 lenzen in kunnen naast elkaar (Skin Body Bag).

    Alle advies welkom!

  • #2
    Re: Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

    Dat van lowepro vind ik persoonlijk beter (heb in de winkel beide al getest), ik zou wel enkel de 2 verwisselaars kopen, de 100aw voor de 14-24 en de 200aw voor de 70-200.
    De rest van de Think Tank zakken zijn wel geniaal en beter dan de meeste andere.

    Comment


    • #3
      Re: Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Dat van lowepro vind ik persoonlijk beter (heb in de winkel beide al getest), ik zou wel enkel de 2 verwisselaars kopen, de 100aw voor de 14-24 en de 200aw voor de 70-200.
      De rest van de Think Tank zakken zijn wel geniaal en beter dan de meeste andere.
      Waarom vond je de Lowepro beter mag ik vragen? Die LP lenscase met 2 compartimenten, ik weet niet of dat wel goed werkt met zwaardere 2.8 lenzen, ik zou het niet vertrouwen tijdens de lenswissel met 1 hand...

      Ook moet je telkens je zonnekappen er terug opzetten en afhalen bij de LowePro bags. Bij TT kunnen alle zonnekappen erop blijven staan, zelfs bij de Body Skin Bag.

      Zo zie ik het nu toch

      alle input welkom!

      Comment


      • #4
        Re: Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

        Die met 2 compartimenten zijn gewoon geniaal, werkt perfect met zwaarder glas. Als je bang bent dat het zou vallen, koop dan ineens 2 200AW's (dan zit je lens dieper).

        Comment


        • #5
          Re: Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

          ik heb het lowepro 'systeem' , riem, exchange 200, slim lens pouch 55,utillity bag 100. Ik ben er best tevreden van, heel handig en draagcomfort is super. je ziet er wel niet uit met zo'n ding rond je middel but who cares.
          ik heb voor lowepro gekozen omdat ik de tasjes stevig vond en die lens exchanger heb je niet bij TT. en ja die werkt perfect met mijn sigma 70-200 2.8 os met zonnekap omgekeerd zelfs.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

            Ik heb een Think Tank modular systeem en kan deze zéker aanbevelen. Ik heb een TT Pro Speed belt, met een:
            - 1x Speed changer
            - 1x Lens changer 50
            - 2x Lens changer 35
            - 1x LC 75 pop down
            - 1x Lightning Fast
            - 1x Large Lens Drop-in

            Ik heb juist bewust gekozen voor de TT en niet voor het Lowepro systeem. Persoonlijk vind ik de Lowepro tasjes te lomp en -nog belangrijker- vind ik de manier om de tasjes af te sluiten van TT handiger. Dit werkt namelijk heel snel en da's precies waarvoor ik het TT systeem heb aangeschaft. Om snel te kunnen werken.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Modular carrying: ervaringen met Think Tank of LowePro???

              Ik heb een een uitgebreide Street & Field-uitrusting van Lowepro (Technical Vest, Deluxe Technical Belt, Lens Exchange Case 100 AW, Utility Bag 100 AW, Audio Utility Bag 100, Memory Wallet, Bottle Pouch, Phone Case, Transport Duffle Backpack). Ik kies voor Lowepro omdat de padding bij de anderen nogal magertjes is (ook bij de andere tassen is de padding vrij dun), en ik ben er héél tevreden van. Echt een ferm systeem . Op langer durende evenementen heb ik dit tijdens meer dan 11 uur aan een stuk gedragen en gebruikt. Meestal krijg ik last in mijn rug als ik dan nog regelmatig moet stilstaan om ergens dingen vast te leggen. Die vest en riem ademen erg goed trouwens (ik was weliswaar verbrand in mijn gezicht toen het een keer 35° C was, maar je zal je er alleszins niet mee doodzweten).

              Met dit systeem blijf je zo fris als een hoentje ...en je rug, schouders en nek varen er wel bij. Ik gebruik er ook de Toploader Pro 75 AW bij.

              Die Lens Exchange Cases werken prima hoor, ook bij zware lenzen ŕ la 24-70/2.8, 16-35/2.8 en 70-200/2.8. De 200 AW heb ik nog niet, maar ik heb 'm wel al kunnen testen met een 70-200/2.8.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment

              Working...
              X