Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototas

    Ik ben op zoek naar een type fototas om door Afrika te reizen die aan volgende eisen voldoet:
    - DSLR FX, 4-tal lenzen en 2 flitsen kunnen herbergen
    - !! stof en zand dicht !!
    - (spat)waterdicht
    - binnen de maten voor vliegtuig handbagage
    - ruimte voor 17" laptop
    - eventueel rolbaar

    Welke fototassen voldoen daar aan of komen dicht in de buurt?

    Nu werk ik met Computrekker, maar qua opbergruimte wat krap en ik betwijfel de stof-en zanddichtheid.

    Alvast bedankt,
    Dieter

  • #2
    Re: fototas

    Advies ga naar de winkel neem je spullen mee en ga passen. Zelf heb ik ook een tijd forums, reviews en youtube filmpjes bekeken. Ben uiteindelijk aantal winkels langs geweest om te passen en meten en belangrijkste draagcomfort te testen.

    Wat je opgeeft wat de tas moet herbergen is net te summier om opties te geven. Om welke camera en objectieven gaat het. 100-400 objectief heeft weer een andere afmeting als een 50 f/1.8
    tevens is het verstandig om een budget te geven. Ook bij tassen kunnen de prijzen behoorlijk verschillen ;-)

    Zelf heb ik gekozen voor een Kata rugtas uit de ultra light serie. De Kata MiniBee 111-UL. Moet zeggen dat zo'n klein tasje best veel ruimte heeft. Voor wat jij wil is die te klein, maar er is ook een grotere variant van deze tas.

    Enige tip die ik je echt kan geven. Ga naar de winkel en ga passen.
    Sites als Kata, Lowepro, Think Tank etc kun je zien wat er in de tas past.

    Comment


    • #3
      Re: fototas

      Oorspronkelijk geplaatst door Diddeka Bekijk bericht
      Ik ben op zoek naar een type fototas om door Afrika te reizen die aan volgende eisen voldoet:
      - DSLR FX, 4-tal lenzen en 2 flitsen kunnen herbergen
      - !! stof en zand dicht !!
      - (spat)waterdicht
      - binnen de maten voor vliegtuig handbagage
      - ruimte voor 17" laptop
      - eventueel rolbaar

      Welke fototassen voldoen daar aan of komen dicht in de buurt?

      Nu werk ik met Computrekker, maar qua opbergruimte wat krap en ik betwijfel de stof-en zanddichtheid.
      Ik denk dat je onmogelijke eisen stelt. Er bestaan waterdichte fototassen, maar met ruimte voor een laptop ? Én met wieltjes ? De DryZoneserie van Lowepro is waterdicht...Waterafstotend zijn alle Loweprotassen. Er zijn er ook met waterafstotende ritsen, zoals de Pro Trekker AW-serie (heb zelf een 600 AW, een fantastische tas!) of de Vertex. Ik zou zeggen, geef je materiaal in via de Bagfinder van Lowepro: http://bagfinder.lowepro.com.

      Zelf zou ik een Pro Trekker 300 AW kiezen, en een kleinere laptop meenemen. Waarom zou je met zo'n zware en grote laptop willen sleuren ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: fototas

        Welke afmeting heeft je laptop?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: fototas

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Welke afmeting heeft je laptop?
          kijk ook eens hier, misschien helpt dit je al opweg. Ik zou eens geen kijken bij lowepro, kata of F-stop
          http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-436852.html
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: fototas

            vanguard Heralder 38 komt een aardig eind in de buurt

            Comment


            • #7
              Re: fototas

              Lowepro Vertex 200 AW, past mijn 17" net in (met een beetje duwen), de 300AW is een stuk groter en daar past gemakkelijk zelfs een 18" in.
              Deze hebben een hoes waardoor ze (als het op uw rug zit), waterdicht wordt. Maar ben al door stormen ermee gegaan zonder hoes en dat was geen probleem (alles nog droog na 2uur harde regen).

              Comment

              Working...
              X