Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het grote Fototassen/rugzakken topic

    Omdat ik dit zelf wel interessant vind wil ik graag dit draadje starten uit een voorbeeld van LesC die het grote statieven toppic heeft gestart en zo vele heeft kunnen helpen.

    Omdat vele meestal met één body en één objectief starten maar vaak het daarbij niet willen laten kan deze toppic ook handig zijn zodat ze weten welke tas het beste bij hun kan passen (alvast voor de inhoud ervan).

    Ik zelf heb vaak van tas al moeten veranderen en zal dit waarschijnlijk binnenkort opnieuw doen.

    Wat heb ik van tas?
    Ik ben in het bezit van een Lowepro Vertex AW 200. Hierin heb ik momenteel het volgende insteken :
    2 Canon 50D's met grip, 100m macro, 17-40mm, 18-200mm, 150-500mm, batterijopladers en een 430x flitser.
    Aan de buitenkant is er ook de mogelijkheid om een statief aan vast te maken.

    Persoonlijk wordt deze rugzak mij wat te klein omdat ik graag mijn 18-200 wil vervangen voor een 70-200 (maar die is wat groter ).
    Ofwel moet ik het anders sorteren of ik moet gaan uitkijken naar een groter formaat.

    En wat heb jij voor een rugzak?

    Moderator Note: Omdat deze nieuwe sticky toch voor een deel aansluit bij

    plaatsen we hier de link naar die andere topic.
    Last edited by LesC; 28 oktober 2012, 12:28. Reden: Paragraaf toegevoegd door Mod LesC
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

  • #2
    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    kata 3n1 30

    2 Body's (1 met grip)
    3 flitsen
    triggers ( ttl + cheapo's)
    70-200 + 50 + 105 + 17-50
    gorilla pod
    soms nog Ipad
    aa batterijen, .... wa klein prul

    en ja eigenlijk zou die groter mogen zijn
    maar het past net
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Goed initiatief. Alvast een sticky van gemaakt.
      Zelf heb ik:
      1. een Lowepro Nova 4 AW sinds 2006, samengekocht met mijn eerste dSLR, de 350D met twee kitlenzen. Momenteel steekt in de tas mijn 7D met de EF-s 17-55 f/2.8 (zonnekap achterstevoren gemonteerd), de 580EXII flitser en één reservelens (de 85mm f/1.8). In de voorste zak steken reservebatterijen voor de flitser. De tas is niet erg groot, maar erg handig, en is daarom nog steeds mijn 'eerste keuze' fototas
      2. een Lowepro rugzak Mini Trekker AW, die ik zal meepakken als we bv met BD op fotoshoot gaan (bv. Baasrode). Ruimte voor mijn 7D met eventueel een tele, een extra lens of twee, terwijl ik aan de buitenkant mijn statief (Manfrotto 190CXPro4 met Q3 kop) bevestig. Verbazend wat je in die (relatief) kleine rugzak kwijtkunt.
      3. mijn vrouw heeft mijn oude Canon Deluxe Gadget Bag 10EG. De link gaat naar een andere topic hier op BD, waar ik een foto post. Er kan niet zoveel in die tas in: mijn 50D was vroeger uitgerust met een grip, en dan was er nog nauwelijks plaats voor wat anders. Maar mijn vrouw krijgt er naast de 50D met 100mm macrolens, toch ook nog een tweede lens kwijt, en wat kleine spulletjes.
      4. tenslotte heb ik met de 7D nog een grote fototas gekocht, een Lowepro Stealth Reporter D400 AW, waar je heel veel in kunt stouwen, waarbij dan de tas te zwaar wordt om 'vlotjes' mee te pakken. Toch nuttig als je b.v. met twee dSLRs en een G9 op stap bent, en dan nog wat spullen dient bij de hand te hebben. Staat meestal thuis in de kast, met nogal wat klein spul in zoals batterijen, cameraplaatjes, enkele primes... Goed om te hebben, maar ik zou 'm wellicht niet echt missen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

      Comment


      • #4
        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        Nu pas gezien maar zal ook even posten:

        Tamrac Expedition 7 : redelijk zwaar maar groot, stevig en regenbestendig

        Canon body (soms 2 en beide met grip), Lenzen (nooit allemaal tegelijk maar wel een mix): 8, 24-70, 50, 80, 70-200 of 50-500.
        Af en toe een flits en/of statief

        De rugzak weegt al ±3kg en meestal toch wel een 5 à 6 kg materiaal.

        Heb die vroeger ook gekocht omdat deze blijkbaar ook als "carry-on compatible" gold maar toch al een paar keer scheef bekeken geweest toen ik die als handbagage meenam.
        Maar tot nu toe altijd gelukt


        Persoonlijk vind ik dat deze heel goed past en steunt. Nog geen enkele keer last gehad van mijn rug met de zak.
        Ook het systeem van de MAS en SAS mogelijkheden vind ik een voordeel: vooral met 2 drinkbussen


        Ik heb sinds kort wel een Blackrapid RS Sport strap gekocht en heb nog niet getest hoe ik dit moet doen met een rugzak.
        Moet dit binnenkort toch eens uittesten.


        Mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          Kata PL-3N1-25

          Dit kan er ruim in:
          Nikon D90
          Sigma 17-50/f2.8
          Sigma 10-20
          Macro lens 100mm of telezoom
          Nikon 35mm of 50mm
          Flits
          iPad
          Flesje water

          Er is nog wat plaats over, maar ik neem niet graag te veel mee ... less is more ...
          Er is een statiefbevestiging bij maar ik draag mijn statief altijd met de draagtas.

          Je kan ze als sling dragen of als gewone rugzak (en zelfs gekruisd).
          De tas is licht en handig.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Lowepro fastpack 250

            Nikon D90 met 70-200 VR1
            Nikon D200+lader
            Nikon 35mm
            Tamron 17-50mm
            Sigma 10-20mm
            15" laptop+lader
            samsung galaxy gsm+lader

            er is ook een boven ruimte waar ook nog wat in kan ,
            heel tevreden van en draagt heel comfortabel
            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

            Comment


            • #7
              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Lowepro pro runner AW 200

              Vrij klein rugzakje, maar dit past erin:

              Canon 550D met 150mm macro
              Canon EF 70-300 IS USM
              Canon kitlens 18-55
              Yongnuo YN 465 (grootte ong als 430 EX II)
              3 zonnekappen (in elkaar), maar kan vervangen worden door een klein lensje zoals een 50mm prime ofzo.
              Paar geheugenkaartjes, kabeltjes, batterij enz.
              + aan de buitenkant kan je een statief hangen.

              Dit alles past er wel maar net in.
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #8
                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                Ik heb net deze besteld. Na lang twijfelen...
                Hopelijk heb ik hem morgen.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Kan ik de vraag omdraaien? Ik zoek namelijk een nieuwe tas maar het is erg lastig.

                  Ik heb een Canon 5DmkII, 24-105, 70-200F4IS, 1,4TCII, 430EXII en een 300F4IS.
                  Meestal kies ik tussen de 7x2 of de 300F4IS en neem de andere spullen ook mee. Zou dat kunnen passen in een kata 4n1-pl-25?
                  Heeft iemand een vergelijkbare set?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk bericht
                    Kan ik de vraag omdraaien? Ik zoek namelijk een nieuwe tas maar het is erg lastig.

                    Ik heb een Canon 5DmkII, 24-105, 70-200F4IS, 1,4TCII, 430EXII en een 300F4IS.
                    Meestal kies ik tussen de 7x2 of de 300F4IS en neem de andere spullen ook mee. Zou dat kunnen passen in een kata 4n1-pl-25?
                    Heeft iemand een vergelijkbare set?
                    k' sluit hierbij aan materiaal is gelijkaardig, 5d 24-70 70-200 flash, 2primes, triggers en batterijen. liefst rugzak waarvan de voorkant helemaal open kan.

                    Heb zelf een lowepro pro runner 200aw, klein maar fijn (neem ik bv mee als ik een concert of zo doe), geraakt vlot in body,2zooms, flash prime en nog wat over. wel zonder bgrip.

                    lowepro flipside 300. handig voor als je niet enkel fotospul mee wilt nemen. redelijk wat ruimte enkel 70-200 geraakt er enkel in zonder de zonnekap. vrij stevig draagt heel gemakkelijk

                    think tank retro 30: eigenlijk mijn lievelingstas. ziet er geweldig uit. geraakt veel in. body(of twee) twee (kleine) primes, 70-200f2.8, 24-70, 2 flashes, lichtmeter, kabels, triggers en andere prul, ipad. nadeel is wel dat je dan met 7-9 kilo aan je nek loopt en dat ga je wel voelen( en snel).

                    lowepro s&f riem: tassen die er aan hangen variëren van wat ik nodig heb. meestal lens exchanger 200aw (beste ding ooit). Heel handig zo'n riem, voor events waar je niet met een rugzak of zo kan rondlopen. draag heel gemakkelijk maar het ziet er eigenlijk niet uit

                    euh en ja ik heb een fototas verslaving
                    Last edited by unalom; 9 december 2012, 22:42.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                      k' ja ik heb een fototas verslaving
                      denk niet dat het een verslaving is. Er is gewoon geen oplossing die voor elke fototrip geschikt is.
                      Te groot, te klein, te opzichtig enz

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        en nu ja ben ik weer op zoek naar een nieuwe, en tis een moeilijk geval. net men retro geladen voor men volgende shoot en het zit echt prop vol(9kg).
                        ok dus ik zoek iets groot voor portretshoots op locatie, in huis, bos of weet ik veel waar. ik dacht aan iets waarvan de volledige voorkant open kan. dacht eerst aan een roller maar das weer niet handig als je op zacht terrein(bos, veld) zit. handig lijkt me een soort rugzak. al veel rondgekeken bij lowepro, thinktank en kata. http://www.kata-bags.com/product/0/K...b=presentation leek me wel iets of http://www.kata-bags.com/product/0/K...%2B_6-8_lenses maar bij die laatste vind ik de indeling en soort deviders niet handig( al eens getest dit weekend). anders dacht ik misschien aan de vertex serie van lowepro, iemand ervaring daarmee ?

                        Weet iemand nog iets anders? liefst onder de 200euro. er moet in kunnen: 5dmkIII, 24-70 f2.8, 70-200 f2.8, soms ook 28&50mm1.8. twee of drie flashes+triggers+gels & 1/8grid. batterijen voor flash/trigger/5d. zakjes met kaartjes en andere kleine prul, filters voor de lenzen. een hele hoop dus. Denk nog steeds dat een type rugzak het handigste is omdat ik meestal ook nog lichtstatieven bij heb.

                        alvast mercie
                        Last edited by unalom; 4 december 2012, 00:39.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          en nu ja ben ik weer op zoek naar een nieuwe, en tis een moeilijk geval. net men retro geladen voor men volgende shoot en het zit echt prop vol(9kg).
                          ok dus ik zoek iets groot voor portretshoots op locatie, in huis, bos of weet ik veel waar. ik dacht aan iets waarvan de volledige voorkant open kan. dacht eerst aan een roller maar das weer niet handig als je op zacht terrein(bos, veld) zit. handig lijkt me een soort rugzak. al veel rondgekeken bij lowepro, thinktank en kata. http://www.kata-bags.com/product/0/K...b=presentation leek me wel iets of http://www.kata-bags.com/product/0/K...%2B_6-8_lenses maar bij die laatste vind ik de indeling en soort deviders niet handig( al eens getest dit weekend). anders dacht ik misschien aan de vertex serie van lowepro, iemand ervaring daarmee ?

                          Weet iemand nog iets anders? liefst onder de 200euro. er moet in kunnen: 5dmkIII, 24-70 f2.8, 70-200 f2.8, soms ook 28&50mm1.8. twee of drie flashes+triggers+gels & 1/8grid. batterijen voor flash/trigger/5d. zakjes met kaartjes en andere kleine prul, filters voor de lenzen. een hele hoop dus. Denk nog steeds dat een type rugzak het handigste is omdat ik meestal ook nog lichtstatieven bij heb.

                          alvast mercie
                          Ik hoopte met dit te starten dat er meer reacties zouden komen waardoor deze vragen wegblijven omdat je dan zoveel opties zit dat je gewoon eentje kan uitkiezen en proberen. ik denk dat je met mijn rugzak gaat toekomen een vertex 200 aw, maar deze kost wel meer als 200euro tenzij ergens 2dehands.
                          Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                            Ik hoopte met dit te starten dat er meer reacties zouden komen waardoor deze vragen wegblijven omdat je dan zoveel opties zit dat je gewoon eentje kan uitkiezen en proberen. ik denk dat je met mijn rugzak gaat toekomen een vertex 200 aw, maar deze kost wel meer als 200euro tenzij ergens 2dehands.
                            die vertex zou idd wel eens de 'perfecte' oplossing kunnen zijn. is idd een beetje boven budget maar dan sparen we nog even langer. voorlopig doen we het wel met wat we hebben dan. er staat idd nog niet zo heel veel reacties in dit forum topic, ook nog vrij nieuw. zeker voor de grote of meer specifieke tassen lijkt het me toch een goed topic eens er meer respons komt.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                              Ik plan binnenkort een citytrip.
                              Zeg maar wandelen, stappen, in en uit gebouwen, in en uit de metro, toestel gebruiken, dan weer niet gebruiken. En dit zonder constant met het toestel om de nek te moeten stappen.
                              Ik kreeg het advies om een: Lowepro Inverse 200 AW ; Fototas met 2 draagmogelijkheden, maar vooral als heuptas bedoeld.
                              Ik wil er vooral in opbergen ; Nikon D800 body met Nikkor 24/70mm f/2.8 lens.
                              Eventueel voor later gebruik ook in de tas los mee te nemen Nikkor 70/200 f/2.8

                              Heeft er iemand ervaring met het gebruik van heuptassen tijdens wandelingen?
                              Comfortabel om dragen?
                              Dit type? Ok?
                              Voldoende ruim voor body met lens +1 extra lens?
                              Deze tas zou dus vrijwel enkel als heuptas gebruikt worden. Niet om de schouder.

                              Comment

                              Working...
                              X