Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 138

Standaard Het grote Fototassen/rugzakken topic

Omdat ik dit zelf wel interessant vind wil ik graag dit draadje starten uit een voorbeeld van LesC die het grote statieven toppic heeft gestart en zo vele heeft kunnen helpen.

Omdat vele meestal met één body en één objectief starten maar vaak het daarbij niet willen laten kan deze toppic ook handig zijn zodat ze weten welke tas het beste bij hun kan passen (alvast voor de inhoud ervan).

Ik zelf heb vaak van tas al moeten veranderen en zal dit waarschijnlijk binnenkort opnieuw doen.

Wat heb ik van tas?
    Ik ben in het bezit van een Lowepro Vertex AW 200. Hierin heb ik momenteel het volgende insteken :
    2 Canon 50D's met grip, 100m macro, 17-40mm, 18-200mm, 150-500mm, batterijopladers en een 430x flitser.
    Aan de buitenkant is er ook de mogelijkheid om een statief aan vast te maken.

Persoonlijk wordt deze rugzak mij wat te klein omdat ik graag mijn 18-200 wil vervangen voor een 70-200 (maar die is wat groter ).
    Ofwel moet ik het anders sorteren of ik moet gaan uitkijken naar een groter formaat.

En wat heb jij voor een rugzak?

Moderator Note: Omdat deze nieuwe sticky toch voor een deel aansluit bij
    Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic
    plaatsen we hier de link naar die andere topic.
    Laatst gewijzigd door LesC; 28 oktober 2012 om 12:28 Reden: Paragraaf toegevoegd door Mod LesC
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Standaard Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

kata 3n1 30

2 Body's (1 met grip)
    3 flitsen
    triggers ( ttl + cheapo's)
    70-200 + 50 + 105 + 17-50
    gorilla pod
    soms nog Ipad
    aa batterijen, .... wa klein prul

en ja eigenlijk zou die groter mogen zijn
    maar het past net
    nikon stuff
    webstekje

Goed initiatief. Alvast een sticky van gemaakt.
    Zelf heb ik:
    1. een Lowepro Nova 4 AW sinds 2006, samengekocht met mijn eerste dSLR, de 350D met twee kitlenzen. Momenteel steekt in de tas mijn 7D met de EF-s 17-55 f/2.8 (zonnekap achterstevoren gemonteerd), de 580EXII flitser en één reservelens (de 85mm f/1.8). In de voorste zak steken reservebatterijen voor de flitser. De tas is niet erg groot, maar erg handig, en is daarom nog steeds mijn 'eerste keuze' fototas
    2. een Lowepro rugzak Mini Trekker AW, die ik zal meepakken als we bv met BD op fotoshoot gaan (bv. Baasrode). Ruimte voor mijn 7D met eventueel een tele, een extra lens of twee, terwijl ik aan de buitenkant mijn statief (Manfrotto 190CXPro4 met Q3 kop) bevestig. Verbazend wat je in die (relatief) kleine rugzak kwijtkunt.
    3. mijn vrouw heeft mijn oude Canon Deluxe Gadget Bag 10EG. De link gaat naar een andere topic hier op BD, waar ik een foto post. Er kan niet zoveel in die tas in: mijn 50D was vroeger uitgerust met een grip, en dan was er nog nauwelijks plaats voor wat anders. Maar mijn vrouw krijgt er naast de 50D met 100mm macrolens, toch ook nog een tweede lens kwijt, en wat kleine spulletjes.
    4. tenslotte heb ik met de 7D nog een grote fototas gekocht, een Lowepro Stealth Reporter D400 AW, waar je heel veel in kunt stouwen, waarbij dan de tas te zwaar wordt om 'vlotjes' mee te pakken. Toch nuttig als je b.v. met twee dSLRs en een G9 op stap bent, en dan nog wat spullen dient bij de hand te hebben. Staat meestal thuis in de kast, met nogal wat klein spul in zoals batterijen, cameraplaatjes, enkele primes... Goed om te hebben, maar ik zou 'm wellicht niet echt missen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.13.1) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.1)

Nu pas gezien maar zal ook even posten:

Tamrac Expedition 7 : redelijk zwaar maar groot, stevig en regenbestendig

Canon body (soms 2 en beide met grip), Lenzen (nooit allemaal tegelijk maar wel een mix): 8, 24-70, 50, 80, 70-200 of 50-500.
    Af en toe een flits en/of statief

De rugzak weegt al ±3kg en meestal toch wel een 5 à 6 kg materiaal.

Heb die vroeger ook gekocht omdat deze blijkbaar ook als "carry-on compatible" gold maar toch al een paar keer scheef bekeken geweest toen ik die als handbagage meenam.
    Maar tot nu toe altijd gelukt

Persoonlijk vind ik dat deze heel goed past en steunt. Nog geen enkele keer last gehad van mijn rug met de zak.
    Ook het systeem van de MAS en SAS mogelijkheden vind ik een voordeel: vooral met 2 drinkbussen

Ik heb sinds kort wel een Blackrapid RS Sport strap gekocht en heb nog niet getest hoe ik dit moet doen met een rugzak.
    Moet dit binnenkort toch eens uittesten.

Mvg

Steven
    1DMkII + 40D + Glas + Light + Storage

Kata PL-3N1-25

Dit kan er ruim in:
    Nikon D90
    Sigma 17-50/f2.8
    Sigma 10-20
    Macro lens 100mm of telezoom
    Nikon 35mm of 50mm
    Flits
    iPad
    Flesje water

Er is nog wat plaats over, maar ik neem niet graag te veel mee ... less is more ...
    Er is een statiefbevestiging bij maar ik draag mijn statief altijd met de draagtas.

Je kan ze als sling dragen of als gewone rugzak (en zelfs gekruisd).
    De tas is licht en handig.

Lowepro fastpack 250

Nikon D90 met 70-200 VR1
    Nikon D200+lader
    Nikon 35mm
    Tamron 17-50mm
    Sigma 10-20mm
    15" laptop+lader
    samsung galaxy gsm+lader

er is ook een boven ruimte waar ook nog wat in kan ,
    heel tevreden van en draagt heel comfortabel

Lowepro pro runner AW 200

Vrij klein rugzakje, maar dit past erin:

Canon 550D met 150mm macro
    Canon EF 70-300 IS USM
    Canon kitlens 18-55
    Yongnuo YN 465 (grootte ong als 430 EX II)
    3 zonnekappen (in elkaar), maar kan vervangen worden door een klein lensje zoals een 50mm prime ofzo.
    Paar geheugenkaartjes, kabeltjes, batterij enz.
    + aan de buitenkant kan je een statief hangen.

Dit alles past er wel maar net in.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Ik heb net deze besteld. Na lang twijfelen...
    Hopelijk heb ik hem morgen.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Kan ik de vraag omdraaien? Ik zoek namelijk een nieuwe tas maar het is erg lastig.

Ik heb een Canon 5DmkII, 24-105, 70-200F4IS, 1,4TCII, 430EXII en een 300F4IS.
    Meestal kies ik tussen de 7x2 of de 300F4IS en neem de andere spullen ook mee. Zou dat kunnen passen in een kata 4n1-pl-25?
    Heeft iemand een vergelijkbare set?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk bericht
    Kan ik de vraag omdraaien? Ik zoek namelijk een nieuwe tas maar het is erg lastig.

Ik heb een Canon 5DmkII, 24-105, 70-200F4IS, 1,4TCII, 430EXII en een 300F4IS.
    Meestal kies ik tussen de 7x2 of de 300F4IS en neem de andere spullen ook mee. Zou dat kunnen passen in een kata 4n1-pl-25?
    Heeft iemand een vergelijkbare set?
    k' sluit hierbij aan materiaal is gelijkaardig, 5d 24-70 70-200 flash, 2primes, triggers en batterijen. liefst rugzak waarvan de voorkant helemaal open kan.

Heb zelf een lowepro pro runner 200aw, klein maar fijn (neem ik bv mee als ik een concert of zo doe), geraakt vlot in body,2zooms, flash prime en nog wat over. wel zonder bgrip.

lowepro flipside 300. handig voor als je niet enkel fotospul mee wilt nemen. redelijk wat ruimte enkel 70-200 geraakt er enkel in zonder de zonnekap. vrij stevig draagt heel gemakkelijk

think tank retro 30: eigenlijk mijn lievelingstas. ziet er geweldig uit. geraakt veel in. body(of twee) twee (kleine) primes, 70-200f2.8, 24-70, 2 flashes, lichtmeter, kabels, triggers en andere prul, ipad. nadeel is wel dat je dan met 7-9 kilo aan je nek loopt en dat ga je wel voelen( en snel).

lowepro s&f riem: tassen die er aan hangen variëren van wat ik nodig heb. meestal lens exchanger 200aw (beste ding ooit). Heel handig zo'n riem, voor events waar je niet met een rugzak of zo kan rondlopen. draag heel gemakkelijk maar het ziet er eigenlijk niet uit

euh en ja ik heb een fototas verslaving
    Laatst gewijzigd door unalom; 9 december 2012 om 22:42

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
    k' ja ik heb een fototas verslaving
    denk niet dat het een verslaving is. Er is gewoon geen oplossing die voor elke fototrip geschikt is.
    Te groot, te klein, te opzichtig enz

en nu ja ben ik weer op zoek naar een nieuwe, en tis een moeilijk geval. net men retro geladen voor men volgende shoot en het zit echt prop vol(9kg).
    ok dus ik zoek iets groot voor portretshoots op locatie, in huis, bos of weet ik veel waar. ik dacht aan iets waarvan de volledige voorkant open kan. dacht eerst aan een roller maar das weer niet handig als je op zacht terrein(bos, veld) zit. handig lijkt me een soort rugzak. al veel rondgekeken bij lowepro, thinktank en kata. http://www.kata-bags.com/product/0/K...b=presentation leek me wel iets of http://www.kata-bags.com/product/0/K...%2B_6-8_lenses maar bij die laatste vind ik de indeling en soort deviders niet handig( al eens getest dit weekend). anders dacht ik misschien aan de vertex serie van lowepro, iemand ervaring daarmee ?

Weet iemand nog iets anders? liefst onder de 200euro. er moet in kunnen: 5dmkIII, 24-70 f2.8, 70-200 f2.8, soms ook 28&50mm1.8. twee of drie flashes+triggers+gels & 1/8grid. batterijen voor flash/trigger/5d. zakjes met kaartjes en andere kleine prul, filters voor de lenzen. een hele hoop dus. Denk nog steeds dat een type rugzak het handigste is omdat ik meestal ook nog lichtstatieven bij heb.

alvast mercie
    Laatst gewijzigd door unalom; 4 december 2012 om 00:39

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
    en nu ja ben ik weer op zoek naar een nieuwe, en tis een moeilijk geval. net men retro geladen voor men volgende shoot en het zit echt prop vol(9kg).
    ok dus ik zoek iets groot voor portretshoots op locatie, in huis, bos of weet ik veel waar. ik dacht aan iets waarvan de volledige voorkant open kan. dacht eerst aan een roller maar das weer niet handig als je op zacht terrein(bos, veld) zit. handig lijkt me een soort rugzak. al veel rondgekeken bij lowepro, thinktank en kata. http://www.kata-bags.com/product/0/K...b=presentation leek me wel iets of http://www.kata-bags.com/product/0/K...%2B_6-8_lenses maar bij die laatste vind ik de indeling en soort deviders niet handig( al eens getest dit weekend). anders dacht ik misschien aan de vertex serie van lowepro, iemand ervaring daarmee ?

Weet iemand nog iets anders? liefst onder de 200euro. er moet in kunnen: 5dmkIII, 24-70 f2.8, 70-200 f2.8, soms ook 28&50mm1.8. twee of drie flashes+triggers+gels & 1/8grid. batterijen voor flash/trigger/5d. zakjes met kaartjes en andere kleine prul, filters voor de lenzen. een hele hoop dus. Denk nog steeds dat een type rugzak het handigste is omdat ik meestal ook nog lichtstatieven bij heb.

alvast mercie
    Ik hoopte met dit te starten dat er meer reacties zouden komen waardoor deze vragen wegblijven omdat je dan zoveel opties zit dat je gewoon eentje kan uitkiezen en proberen. ik denk dat je met mijn rugzak gaat toekomen een vertex 200 aw, maar deze kost wel meer als 200euro tenzij ergens 2dehands.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
    Ik hoopte met dit te starten dat er meer reacties zouden komen waardoor deze vragen wegblijven omdat je dan zoveel opties zit dat je gewoon eentje kan uitkiezen en proberen. ik denk dat je met mijn rugzak gaat toekomen een vertex 200 aw, maar deze kost wel meer als 200euro tenzij ergens 2dehands.
    die vertex zou idd wel eens de 'perfecte' oplossing kunnen zijn. is idd een beetje boven budget maar dan sparen we nog even langer. voorlopig doen we het wel met wat we hebben dan. er staat idd nog niet zo heel veel reacties in dit forum topic, ook nog vrij nieuw. zeker voor de grote of meer specifieke tassen lijkt het me toch een goed topic eens er meer respons komt.

Ik plan binnenkort een citytrip.
    Zeg maar wandelen, stappen, in en uit gebouwen, in en uit de metro, toestel gebruiken, dan weer niet gebruiken. En dit zonder constant met het toestel om de nek te moeten stappen.
    Ik kreeg het advies om een: Lowepro Inverse 200 AW ; Fototas met 2 draagmogelijkheden, maar vooral als heuptas bedoeld.
    Ik wil er vooral in opbergen ; Nikon D800 body met Nikkor 24/70mm f/2.8 lens.
    Eventueel voor later gebruik ook in de tas los mee te nemen Nikkor 70/200 f/2.8

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van heuptassen tijdens wandelingen?
    Comfortabel om dragen?
    Dit type? Ok?
    Voldoende ruim voor body met lens +1 extra lens?
    Deze tas zou dus vrijwel enkel als heuptas gebruikt worden. Niet om de schouder.

Ik heb 2 rugzakken, een Lowepro Flipside 200 en een Lowepro Vertex 200 AW.

Lowepro Flipside 200:
    - Handige, comfortabele, compacte rugzak, ideaal voor op citytrip
    combinaties die ik erin doe:
    1) 450D+grip, Sigma 10-20, 50mm f/1.8, 18-55 IS, 430 EX II
    2) 450D + grip, Sigma 120-300 f/2.8 OS en 1.4 TC er apart bij (kan net in de tas als de teleconverter er niet tussen zit, deze past dan nog naast de lens in de tas

Lowepro Vertex 200 AW
    - Stevige, regenbestendige, comfortabele rugzak, ook als die goed vol zit. Daar past eigenlijk al mijn materiaal te gelijk in, en dan is er nog plaats over voor andere spullen, eten, pull, laptop... Enige nadeel, behoorlijk groot vanbuiten.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Ik heb een Kiboko 22L van GuraGear.

Kan er in: D90, D7000, 12-24 f/4, 28 f/2.8, 35 f1.8, 60 f/2.8, 70-200VR f/2.8, 180 f/3.5, 300 f/4 en een 1.4TC met nog een klein beetje plaats over. Enkel de zonnekap van de 180mm past er dan niet meer in... Verder kan er nog een 15" laptop bij en wat spullen in de voorzakjes (focus rail, klemmen, etc.). Je kunt de schouderriemen ook verwijderen waardoor het een tas wordt en er kan een 500mm f/4 in als ik ooit te veel geld zou hebben.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Ik heb de Jack_Wolfskin_ACS
    Het draagcomfort is heerlijk, je voelt de rugzak nauwelijks en een natte zweetplek op de rug is verleden tijd.
    Het fotocompartiment van de rugzak biedt ruimte aan één camera, twee lensen en flitser.
    (Met Canon 50D, 100-400, 24-105 en 18-55 zit het fotocompartiment vol)
    De rest moet in één van de andere compartimenten die geen dikke beschermende wanden hebben.
    In aanvulling op het fotocompartiment heeft de rugzakextra vakken die ruimte genoeg bieden voor eten, drinken, jas, trui, etc. Een niet al te grote laptop (15") kan ook nog mee.

Het fotodeel kan eruit waardoor je een 'gewone' rugzak overhoudt.
    De rugzak is voorzien van een regenhoes en bevestigingsplaatsen voor statief.

De ideale rugzak voor een dagje uit als je aan ongeveer 1 DSLR, 2 lensen en een flitser voldoende hebt.
    Om een uitgebreid arsenaal aan fotospullen mee te nemen is de rugzak te klein.

http://www.backpacksheaven.com/2011/...photopack.html

http://www.herrseitz.de/2011/12/unte...-photopack-24/

Ik weet niet of mijn vraag hier gepast is...
    In mei gaan wij vier weken roadtrippen in de USA en daarvoor ben ik op zoek naar een nieuwe fotorugzak.
    Momenteel heb ik een schoudertas van Lowepro, waar mijn Nikon D90 met Nikon 18-105 en mijn Nikon 50 mm 1.4 nét in passen.
    Om rond te trekken lijkt het mij handiger om een rugzak te hebben (voor het draagcomfort en de gewichtverdeling) en ik vroeg me af of mensen hier tips hebben daarover.
    De bedoeling is dat er nog een kleine laptop of tablet bij kan, zodat we alles bij elkaar hebben in één tas.
    Mijn vraag is er eigenlijk ook vooral naar veiligheid toe; we gaan ook Los Angeles, San Francisco en Las Vegas bezoeken en dan wil ik niet dat zomaar iemand de tas kan openmaken. Ik heb al gehoord dat er tassen bestaan met een ritssluiting aan de rugzijde, maar is dit handig?

Wie heeft ervaring met handige rugzakken voor op reis? Handig in gebruik en veilig?
    Alvast bedankt voor de tips!

Als ik je post zo lees, dan denk ik aan de Photo Hatchback 22L AW (www.lowepro.com/photo-hatchback-aw). Ik ken een behoorlijk aantal mensen met een Flipside 400 AW (of 500 AW) die de opening aan de rugzijde nogal appreciëren. Zelf vind ik ze handig bij sneeuw. Gewoon de All Weather Cover eruit, en de tas in de sneeuw leggen...Je kan dan erg makkelijk aan je materiaal. Hetzelfde principe is van toepassing bij de Photo Hatchback AW (in de 22L AW kan je een MacBook Air 11" of een iPad krijgen). Lekker licht ook op de rug .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Na veel gezoek, (ben ook een beetje verslaafd aan fototassen)ben ik van de Billingham 550 zeer tevreden, door zijn zij tassen kan je die groter of kleiner maken, dus naar elke shoot aanpassen

Ik heb vorige week de f-stop tassen gevonden. Dat lijkt me wel wat. Het zijn tenminste fatsoenlijke rugzakken waarin je een insert kan plaatsen voor je fotospullen. Die zijn er in allerlei maten.
    Zoals het er nu bij staat, ga ik daar eens naar kijken.

Ik heb vorige week de f-stop tassen gevonden. Dat lijkt me wel wat. Het zijn tenminste fatsoenlijke rugzakken waarin je een insert kan plaatsen voor je fotospullen. Die zijn er in allerlei maten.
    Zoals het er nu bij staat, ga ik daar eens naar kijken.
    Inderdaad dat is wel waar. Ik had ze besteld toen ze zogezegd nog in voorraad waren maar heb na een maand wachten de bestelling moeten annuleren.
    Ik vind de rugzak vooral handig omdat het een handige trekzak is en je kan hem gemakkelijk op reis nemen omdat het merk onbekend is
    En het gebruik van een flipside is nog eens extra veilig voor diefstal.

Als je hem neemt ben ik wel benieuwd naar uw "review"

Coldblue en cameranu.nl zeggen ze op voorraad te hebbe n. Coldblue ken ik niet maar bij de andere heb ik al het eea besteld. Dus dat laatste klopt zeker.
    Het idee staat me inderdaad aan. Daarnaast is een pre dat als je gaat vliegen en de beveiliging doet moeilijk over de grootte van de rugzak, dan haal je de icu eruit en klaar. Die kan altijd mee als handbagage

Coldblue en cameranu.nl zeggen ze op voorraad te hebbe n. Coldblue ken ik niet maar bij de andere heb ik al het eea besteld. Dus dat laatste klopt zeker.
    Het idee staat me inderdaad aan. Daarnaast is een pre dat als je gaat vliegen en de beveiliging doet moeilijk over de grootte van de rugzak, dan haal je de icu eruit en klaar. Die kan altijd mee als handbagage
    Er zijn er meerdere winkels dat ze op voorraad hebben. En dan nog de distributeur heeft ze op voorraad. Wel oppassen ze zijn nog niet allemaal in voorraad. De Large ICU's zijn nog niet in voorraad, das vooral jammer voor mij .

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Ervaring grote foto rugzakken
    Door Svenmichiels in forum Accessoires
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 1 oktober 2016, 00:32
  2. Het grote Pentax K-7 topic
    Door ishpuini in forum Camera's
    Reacties: 322
    Laatste bericht: 10 juni 2010, 18:52
  3. Het grote D3 foto`s topic.
    Door marbico in forum Camera's