Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash bracket (voor macro)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash bracket (voor macro)

    Er zijn hier al enkele berichten geplaatst over Flash Brackets, maar dan zijn het meestal oplossingen met exotische merknamen.
    Omdat een nieuwe macro ringflits niet zozeer in het mijn budget ligt, zoek ik nu zo'n Flash Bracket oplossing voor een Nikon D70s met SB-800.

    Maakt hier iemand gebruik van een Flash Bracket (zoals de Delta Flip Flash bracket of de Kirk brackets) voor macro doeleinden (dus flitser is schuin-vertikaal te bewegen, m.a.w. flitsen wat net voor de lens staat) en waar aangekocht? Wat zijn de resultaten hiermee?

    Doe-het-zelf oplossingen met karton en papier om op de flits te schuiven zijn niet echt mijn ding... liever een bracket... zeker géén ringflits ($$$$).
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Flash bracket (voor macro)

    Volgende oplossing leek me leuk:
    Novoflex Flexible Arm, 10.24" (26cm), with Small Ball Head Socket & Hot Shoe, 1/4-20 Thread

    Iemand ervaring?
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

    Comment


    • #3
      Re: Flash bracket (voor macro)

      Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
      Er zijn hier al enkele berichten geplaatst over Flash Brackets, maar dan zijn het meestal oplossingen met exotische merknamen.
      Omdat een nieuwe macro ringflits niet zozeer in het mijn budget ligt, zoek ik nu zo'n Flash Bracket oplossing voor een Nikon D70s met SB-800.

      Maakt hier iemand gebruik van een Flash Bracket (zoals de Delta Flip Flash bracket of de Kirk brackets) voor macro doeleinden (dus flitser is schuin-vertikaal te bewegen, m.a.w. flitsen wat net voor de lens staat) en waar aangekocht? Wat zijn de resultaten hiermee?

      Doe-het-zelf oplossingen met karton en papier om op de flits te schuiven zijn niet echt mijn ding... liever een bracket... zeker géén ringflits ($$$$).

      Ik heb sedert gisteren de delta flip flash bracket. Het enige wat ik voor het moment kan zeggen dat deze een goede flexibiliteit heeft en zeer goed handelbaar is, zowel om de flits vanboven of zijdelings te laten flitsen. De installatie van de flits is een fluitje van een cent, zowel met of zonder cord. Binnen heb ik een foto 1.1 genomen uit de hand met mijn sigma macro 150mm en dat viel reuze mee.

      groetjes

      Steco
      Groetjes Steco

      Comment


      • #4
        Re: Flash bracket (voor macro)

        @Steco: wat met de stabiliteit, blijkbaar zouden er problemen zijn dat de flits nogal "wankel" op de "delta flip flash bracket" staat gemonteerd en blijkbaar zou het schroefje voor de bracket/camera zelf ook te lang zijn! Zie link hier.
        Mag ik je vragen waar je deze bracket hebt gekocht en hoeveel je ervoor hebt betaald?
        Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

        Comment


        • #5
          Re: Flash bracket (voor macro)

          Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
          @Steco: wat met de stabiliteit, blijkbaar zouden er problemen zijn dat de flits nogal "wankel" op de "delta flip flash bracket" staat gemonteerd en blijkbaar zou het schroefje voor de bracket/camera zelf ook te lang zijn! Zie link hier.
          Mag ik je vragen waar je deze bracket hebt gekocht en hoeveel je ervoor hebt betaald?
          Hoi,

          Ik heb de link bekeken. Zoals ik al zei heb ik hem net en zal ik na verloop van tijd maar kunnen zeggen of er niet meer mee te werken valt.

          Dat schroefje bij mij is korter dan in de link. Waarschijnlijk hebben ze dat intussen al aangepast en hier past het perfekt.

          Stabiliteit is heel goed. Als ik er mee schud, bewegen die schakels van geen millimeter maar mischien naar verloop van tijd wel.

          Er staat een 580ex van canon op bij mij. Je kan bij hard trekken die schakels zelfs van elkaar trekken. Weer inelkaar duwen is geen probleem en het blijft stevig als voorheen. Al is het niet de bedoeling dit te doen tenzij om een nieuw stukje tussen te steken of te verlengen.

          Wat het schoen stukje betreft is ook geen probleem bij mij. Mijn off shoe cord past op de vijs en gaat in de plaats van het schoentje. Ik begrijp niet dat die vent(van die link) daar zo heeft zitten prutsen. Gewoon schoentje losdraaien en in plaats daarvan de cord opvijzen wat voorzien is bij de canoncord.

          Ik heb deze van een kennis laten overbrengen. Deze heeft mij verzending inclusief ongeveer 40 euro gekost.

          mvg,

          Steco
          Groetjes Steco

          Comment

          Working...
          X