Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson 3880 vs Epson 4900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson 3880 vs Epson 4900

    We overwegen de aankoop van een Epson grootformaatprinter en twijfelen tussen de Epson 3880 en de Epson 4900. Voor het gewone printwerk hebben we een RX700. We hadden een Epson 1400 en hebben die weggedaan om ietsje groter te kunnen printen.
    De printer moet dienen om persoonlijke prints af te drukken, omdat ik graag onmiddellijk resultaat zie en als ik een affiche of poster opmaak wacht ik niet graag op een afdrukcentrale.
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Epson 3880 vs Epson 4900

    Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, en ik koos voor de 3800 omdat je qua veelzijdigheid in gebruik meer aan deze printer hebt dan aan een 4800, je kan namelijk printen van een 10 X 15 cm tot een A2+ wat dus een volle 60 X 40 is. De outputkwaliteit is gelijk, in gebruik is een 4800 reeks goedkoper omdat je héél grote inktpatronen kan gebruiken, een ander voordeel is het rol gebruik op de 4800 reeks dat kan je niet met de 3800 reeks.

    De 3800 is kleiner van omvang en vindt dus makkelijker een plaats op een bureau en qua aankoop is hij ook wat goedkoper dan een 4800 reeks. Als je héél veel print zou ik gaan voor een 4800 ik doe zo'n 300 A3+ prints per jaar en dat is nog goed te doen op een 3800.

    Dat waren zo wat mijn bevindingen, ik hoop dat je der iets aan hebt !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Epson 3880 vs Epson 4900

      Hartelijk dank voor de tips. Ik had ook al gezien dat de 4900 inktcartridges gebruikt van 200ml en k vrees dat als we niet genoeg gaan printen we er zeker geen profijt gaan uithalen (inkt verdrogen en schade toebrengen ?
      Nogmaals bedankt !

      Comment


      • #4
        Re: Epson 3880 vs Epson 4900

        als je niet genoeg print ga je met de 2 printers hetzelfde probleem hebben : verstopte printkop en als je lange tijd niet afdrukt lucht in de leidingen. (kan verholpen worden door te cleanen maar verbruikt een goeie portie inkt hoor)

        Comment


        • #5
          Re: Epson 3880 vs Epson 4900

          hartelijk dank voor de tip !

          Comment


          • #6
            Re: Epson 3880 vs Epson 4900

            De maximale zwarting bij de 4900 is hoger dan bij de 3880 is mijn ervaring.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment

            Working...
            X