Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell Ultrasharp 2209WA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell Ultrasharp 2209WA

    Hey beste BD'ers,

    Ik ben al even aan het sparen en rondkijken voor een nieuw beeldscherm voor fotoweergave en bewerking. Via de zoekfunctie etc. heb ik veel goeds gelezen over de dell ultrasharp 2209WA, en zou ik dus deze investering willen doen.

    Ik zit nog wel met twijfels waar ik deze best kan bestellen. De goedkoopste prijs vond ik op www.redcoon.be. Heeft er iemand van jullie ervaring met deze (of andere goedkope) onlineshops?

    Ik weet dat een goed beeldscherm nog altijd moet gecalibreerd worden, ook deze dus. Is het steeds nodig om dit met een speciale tool te doen, of kan dit ook gewoon softwarematig (zodat ik niet verder moet investeren in hardware)?

    Alvast bedankt voor alle reacties

  • #2
    Re: Dell Ultrasharp 2209WA

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan De Cock Bekijk bericht
    Hey beste BD'ers,

    Ik ben al even aan het sparen en rondkijken voor een nieuw beeldscherm voor fotoweergave en bewerking. Via de zoekfunctie etc. heb ik veel goeds gelezen over de dell ultrasharp 2209WA, en zou ik dus deze investering willen doen.

    Ik zit nog wel met twijfels waar ik deze best kan bestellen. De goedkoopste prijs vond ik op www.redcoon.be. Heeft er iemand van jullie ervaring met deze (of andere goedkope) onlineshops?

    Ik weet dat een goed beeldscherm nog altijd moet gecalibreerd worden, ook deze dus. Is het steeds nodig om dit met een speciale tool te doen, of kan dit ook gewoon softwarematig (zodat ik niet verder moet investeren in hardware)?

    Alvast bedankt voor alle reacties
    Ik heb mijn twee 2209WA besteld bij RedCoon, prima verlopen, laatst nog een gsm daar besteld ook ... en terug zonder problemen, kan toeval zijn, maar tot nu toe best tevreden.

    Hou er wel rekening mee dat die Europese schermen zijn, en niet van Dell België of Nederland komen, maar de kabels passen prima, dus ik heb er geen probleem mee, mijn GSM was iets anders ... die stond in het Pools ... na wat zoeken toch in NL kunnen zetten want mijn Pools is een beetje roestig

    Ik heb mijn schermen met een EyeOne ingemeten, ik denk dat ze ook een sRGB stand hebben in de software, maar die vond ik niet zo goed eerlijk gezegd ... er gaat niets boven een echte meting in elk geval.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Dell Ultrasharp 2209WA

      Ik heb daarnet nog is gekeken op de site van RedCoon, en daar staat dat dit een Active Matrix TFT LCD-scherm is. Op de site van dell staat bij type beelscherm e-IPS. Is dit hetzelfde type paneel met een andere naam, of is dit een minderwaardig paneel bij de RedCoon versie waardoor de prijs zoveel lager is?

      Alvast bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: Dell Ultrasharp 2209WA

        hier ook zo een van dezelfde leverancier!!
        no problemo.

        idd srbg is niet super pro spin 3 erop en was gelijk beter.


        @ lambo: lol gsm in't pools, een bouwwerf zoeken in de buurt en 't gaat vlotter ze
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Dell Ultrasharp 2209WA

          Nog eens bedankt voor de reacties, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of het scherm van RedCoon met het goede (IPS) paneel geleverd wordt. Zou er iemand dit aub even kunnen bevestigen?

          mvg,
          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Dell Ultrasharp 2209WA

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan De Cock Bekijk bericht
            Nog eens bedankt voor de reacties, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of het scherm van RedCoon met het goede (IPS) paneel geleverd wordt. Zou er iemand dit aub even kunnen bevestigen?

            mvg,
            Johan
            Mijn twee 2209WA zijn inderdaad IPS schermen, er is van Dell ook de 2209 geweest, en dat was geen IPS scherm, maar de WA staat hier voor Wide ... nog iets

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Dell Ultrasharp 2209WA

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik heb mijn twee 2209WA besteld bij RedCoon, prima verlopen, laatst nog een gsm daar besteld ook ... en terug zonder problemen, kan toeval zijn, maar tot nu toe best tevreden.
              Hier ook dezelfde Dell ook via Redcoon. Ook al andere zaken via Redcoon besteld, nooit problemen gehad. Dus zeker geen toeval hoor Lambo.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Dell Ultrasharp 2209WA

                Heb mijn scherm in Mol gekocht en efkes € 85,13 meer betaald dan bij Redcoon.
                Prachtige service dat wel hoor, in Mol dan.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Dell Ultrasharp 2209WA

                  Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik zal hem dus bij RedCoon bestellen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dell Ultrasharp 2209WA

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan De Cock Bekijk bericht
                    Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik zal hem dus bij RedCoon bestellen
                    Waarom niet rechtstreeks bij Dell zelf, rechtstreekse service, gratis levering enz. 422€ voor de Dell Ultrasharp 2209WA KLIK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dell Ultrasharp 2209WA

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Waarom niet rechtstreeks bij Dell zelf, rechtstreekse service, gratis levering enz. 422€ voor de Dell Ultrasharp 2209WA KLIK
                      Redcoon is maar 265 euro ongeveer (verzending in), vind ik de moeite om toch niet via Dell rechtstreeks te gaan.
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dell Ultrasharp 2209WA

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Redcoon is maar 265 euro ongeveer (verzending in), vind ik de moeite om toch niet via Dell rechtstreeks te gaan.
                        Inderdaad, maar dan zou ik toch eerst eens bellen naar Dell, volgens mij is er iets wat niet helemaal klopt.

                        Comment

                        Working...
                        X