Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergronddoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergronddoek

    Dit bericht op het verkeerde forum gezet! Sorry!


    Kan mij iemand zeggen wel materiaal het beste is
    als achtergronddoek? Kleur: wit of grijs?
    Wat zijn de prijzen hiervan?
    Is online bestellen hier wel een goede keuze?

    Mijn vriend zou zelf het frame maken om op
    te hangen. (dus zoek enkel doek)

    Alvast bedankt voor jullie reactie
    .... een gemotiveerde leerling!
    Last edited by sjako; 13 oktober 2009, 13:53.

  • #2
    Re: Achtergronddoek

    Oorspronkelijk geplaatst door sjako Bekijk bericht
    Dit bericht op het verkeerde forum gezet! Sorry!
    Hier zal men uw vraag wel kunnen beantwoorden
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Achtergronddoek

      je doet wat je wilt, maar een dwarslat in 3 delen voor op 2 lampstatieven te zetten kost niet veel (35 euro dacht ik), en is heel mobiel inzetbaar zonder elke keer te knoeien bij opbouw af afbouw

      ik zen content van de doeken die ik al bij fotossg en cameranu online gekocht heb, maar meeste koop ik locaal in een stoffenwinkel. kleur van je doek hangt af van wat je wilt, maar een witte doek kan je op de foto zwart krijgen, en een zwarte doek kan je wit maken, aan de hand van de belichting, maar je vertrekt best van wat je wilt bekomen

      Comment


      • #4
        Re: Achtergronddoek

        Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        je doet wat je wilt, maar een dwarslat in 3 delen voor op 2 lampstatieven te zetten kost niet veel (35 euro dacht ik), en is heel mobiel inzetbaar zonder elke keer te knoeien bij opbouw af afbouw

        ik zen content van de doeken die ik al bij fotossg en cameranu online gekocht heb, maar meeste koop ik locaal in een stoffenwinkel. kleur van je doek hangt af van wat je wilt, maar een witte doek kan je op de foto zwart krijgen, en een zwarte doek kan je wit maken, aan de hand van de belichting, maar je vertrekt best van wat je wilt bekomen
        Bedankt!
        Ik ga alvast een surfen!

        Joke

        Comment


        • #5
          Re: Achtergronddoek

          ik heb in de gifi een perfecte grijze doek (5m voor 35 euro) gekocht. De achterkant gebruik ik eigelijk, want die heeft iets satijnachtigs. Zie foto : http://absolute-freedom.be/foto.aspx...er4-500&page=1
          Aan de voorkant is ie gevlekt grijs/donkergrijs. In mijn ervaring is grijs zelfs gemakkelijker om te toveren tot wit en zwart, afhankelijk van licht dat erop valt.


          Ze hebben deze ook in meerdere kleuren.
          Enige nadeel is dat hij maar 1m30 breed is of zoiets. Dus enkel voor staande portretten of halve personen. (ik woon heel klein dus .. )
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: Achtergronddoek

            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            ik heb in de gifi een perfecte grijze doek (5m voor 35 euro) gekocht. De achterkant gebruik ik eigelijk, want die heeft iets satijnachtigs. Zie foto : http://absolute-freedom.be/foto.aspx...er4-500&page=1
            Aan de voorkant is ie gevlekt grijs/donkergrijs. In mijn ervaring is grijs zelfs gemakkelijker om te toveren tot wit en zwart, afhankelijk van licht dat erop valt.


            Ze hebben deze ook in meerdere kleuren.
            Enige nadeel is dat hij maar 1m30 breed is of zoiets. Dus enkel voor staande portretten of halve personen. (ik woon heel klein dus .. )
            Merci!

            Ben al eens gaan kijken op de site! Mooie foto's hoor!
            Droom der ook van om ooit zo'n site te hebben... maar daarvoor moet ik
            nog veel meer kennis opdoen!

            Op de site van Gif kon ik niet verder dan de homepagina
            Dus zal op een ander moment nog eens proberen.
            Bedankt voor de info!

            Comment


            • #7
              Re: Achtergronddoek

              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              ik heb in de gifi een perfecte grijze doek (5m voor 35 euro) gekocht.
              Die heb ik ook gekocht, is 1m40 breed, en zoals aangegeven is de achterkant mooi egaal grijs terwijl de voorkant gevlamd is, een beetje smal, maar je kan altijd twee doeken aan elkaar stikken. Heb nu ook de onderkant omgezoomd en aan de bovenkant een lus gestikt om de buis door te halen, werkt perfect.

              Heb zelfs een effen zwarte doek ook bij de Gifi gevonden (op het Gouden Kruispunt in Tielt-Winge ).

              Ik heb wel twee echte achtergrond doeken op eBay.de gekocht, 3x6 meter, wit en zwart voor ongeveer 25 Euro/stuk in veiling, kijk maar even naar deze verkoper : Jaguar-Vision (let wel op, sommige van zijn voorbeeld foto's zijn niet 'safe for work' ) maar regelmatig biedt hij doeken aan vanaf 1 euro, als je geluk hebt (ik heb er toch een viertal weken over gedaan om zo laag te kunnen kopen) win je de veiling voor een mooi prijsje

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Achtergronddoek

                En welke soort stof is best?
                katoen, fluweel, linnen...?

                Comment


                • #9
                  Re: Achtergronddoek

                  ik denk dat het vooral niet teveel mag blinken.Heb ooit rode latex gordijnen gekocht maar dat werkt dus niet wnt het weerkaatst de flits.
                  fluweel zuigt daarentegen het licht op.

                  Oja, en hoe minder kreukels hoe beter
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achtergronddoek

                    De beste achtergronden zijn Canvas achtergronden van Lastolite, ze zijn 2,72 breed en ongeveer 7 meter lang, worden geleverd op een aluminium buis, en ze zijn ideaal voor beperkte ruimtes in combinatie cropsensor camera's. Geen rimpels of plooien meer in je beelden maar een mooi vlakke achtergrond.

                    Niet echt goedkoop rond de 400 Euro maar het gaat jaren mee.

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment

                    Working...
                    X