Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wielrennen / badminton

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wielrennen / badminton

    hallo,

    ik ben in het bezit van een nikon D7000, en ga meer en meer naar wielerwedstrijden kijken om daar dan de bijhorende foto's te nemen.
    Ik speel dan zelf weer badminton, en ook daar probeer ik nu en dan wat foto's te nemen, maar dat valt soms tegen.

    de lens die in nu heb is een nikon 18-200 3,5-5,6.

    Vooral binnen in een sporthal kan ik niet uit de voeten met deze lens.
    En ook voor het wielrennen, waar je soms iets verder van de renners staat, is het niet zo evident.

    Welke lens raden jullie mij aan voor het wielrennen, en welke voor indoor sportfotografie.
    Of bestaat er een lens die ze allebei aankan?

    zoals je al kan vermoeden, ben ik een amateurfotograaf, maar wel met een passie voor sport en fotografie.

    mvg,

    Wim

  • #2
    Re: wielrennen / badminton

    Voor indoor sportfotografie is een f2,8 lens aan te raden, want er is altijd te weinig licht om met een minder lichtsterke lens te werken.
    Een 70-200 f2,8 zal zowat de meest gebruikte lens zijn voor dat soort fotografie, en die is ook prima te gebruiken voor wielerwedstrijden (zeker met een 1,5x crop camera zou die wel lang genoeg moeten zijn om de wielrenners voldoende groot in beeld te krijgen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: wielrennen / badminton

      Ik heb een sigma 50-150 f2.8 met beeldstabilisatie (OS) en heb die al met tevredenheid voor indoor volleybal gebruikt.
      (is tegenwoordig nog moeilijk te vinden, maar bij Art&Craft hebben ze er nog eentje voor 850€)
      Je kan ook opteren om prime lenzen te gebruiken. Voordeel hiervan is hoge kwaliteit, groot diafragma en lage prijs. Hun enige nadeel is de vaste brandpuntsafstand.
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #4
        Re: wielrennen / badminton

        Fotografeer regelmatig volleybal en badminton.

        Met mijn Canon camera gebruik ik
        50 1.8
        24-70 2.8
        85 1.8
        70-200 2.8

        Het merendeel doe ik met de 24-70 omdat bij de wedstrijden die ik fotografeerde ik dicht genoeg bij het veld kon zitten.

        Voor de keren dat ik naar de Belgium International ging (Mechelen of Leuven) gebruikte ik de 70-200.


        Maar zelfs in die sporthallen moet je je iso hoog genoeg kunnen zetten (vaak zelfs 1600) dus waarschijnlijk ga je wel ruis hebben.
        Je moet een hoge snelheid behalen dus iso zal bepalend zijn.


        Met al die lenzen (best de 70-200) kun je ook wielrennen fotograferen dus daar maakt het minder uit.


        Nadeel: buiten die beide 1.8 lenzen zijn het dure lenzen dus bepaal zelf of je dat de moeite waard vindt.


        mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: wielrennen / badminton

          Helemaal eens met mijn voorgangers. Voor binnensport is een lichtsterke lens noodzakelijk om voldoende snelheid te behalen, buiten is dat veel minder van belang. Een 70-200mm zou in jouw situatie de perfecte lens zijn. Je opmerking dat 200mm vaak nog te weinig is bij wielrennen vind ik wat vreemd, de afstanden tot de renners zijn doorgaans toch niet zo heel groot?

          Comment

          Working...
          X