Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectief aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objectief aanschaffen

    Hallo,
    Ik ben van plan om een Nikon D 610 te kopen. Nu is mijn vraag welk objectief moet ik daarbij aanschaffen. Als startlens gaat mijn voorkeur naar een “all round” lens (zoom en groothoek) f2.8.
    Kan iemand mij advies geven aub
    mvg
    K.

  • #2
    Re: Welke objectief aanschaffen

    De Nikon 24-70 AF-s 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Welke objectief aanschaffen

      .....
      Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:34.

      Comment


      • #4
        Re: Welke objectief aanschaffen

        100% zeker de Nikon 24-70 als je een zoom wil.
        Qua prime heeft de 35 1.4 bij mij mooi de 24-70 vervangen, dat is misschien ook een optie (dan is het wel aan te raden ook iets te hebben in de aard van 85 1.8)?

        Comment


        • #5
          Re: Welke objectief aanschaffen

          In welke tijd zit je nu? Is Nikon niet OK?

          Comment


          • #6
            Re: Welke objectief aanschaffen

            'k Ga eens lekker tegen de stroom op varen: als je een echte all rounder wil, waarom dan geen 28-300 mm f/3.5-5.6? Die 2.8 heb je niet zo vaak nodig op je D610 want je kan hoog in je iso's gaan. Als je slechts één lens hebt, dan zou ik geen moment aan deze lens twijfelen.

            Ik vind de 28-300mm een van de meest onderschatte FX-lenzen bij Nikon.

            De 24-70mm op een FX geeft echt zeer weinig zoom hoor.

            Groetjes,

            Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

            Comment


            • #7
              Re: Welke objectief aanschaffen

              28-300 is inderdaad een zeer goede lens, maar deze lens kan niet de look geven van de 24-70.
              Als je constant op f/5.6 fotografeert is de 28-300 zeker een goede optie, heb je 2.8 nodig dan is de enige optie een 24-70.

              Comment


              • #8
                Re: Welke objectief aanschaffen

                heb je f2.8 nodig? de AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR is veel meer allround... heeft daarenboven VR
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke objectief aanschaffen

                  Aan iedereen dank voor de snelle reacties en goede raadgevingen. Ik zal toch eens moeten beslissen. Hopelijk heeft de D610 ook geen last van olievlekken .Waarom een f2.8, wel dan heb ik meer mogelijkheden bij minder licht.
                  Mvg,
                  K.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke objectief aanschaffen

                    De Nikon 24-70 AF-s 2.8 !!
                    Maar wel enkel als je kan leven met de grote waarschijnlijkheid dat je op een dag zal willen uibreiden met een 70-200 f2.8 ....
                    Dus als je denkt om dat financieel niet te willen- of te kunnen opbrengen,, pak dan maar de 28-300mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke objectief aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kadeetje Bekijk bericht
                      Aan iedereen dank voor de snelle reacties en goede raadgevingen. Ik zal toch eens moeten beslissen. Hopelijk heeft de D610 ook geen last van olievlekken .Waarom een f2.8, wel dan heb ik meer mogelijkheden bij minder licht.
                      Mvg,
                      K.
                      Het verhaal van de olie is op bepaalde forums en reviewers een beetje uit de hand gelopen.
                      Ik wil niet zeggen dat het probleem er niet geweest is maar ben ervan overtuigd dat het percentage probleemgevallen veel lager licht dan het opgeblazen olieverhaal doet uitschijnen.
                      Last edited by stefan.d; 7 november 2013, 16:21.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke objectief aanschaffen

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        heb je f2.8 nodig? de AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR is veel meer allround... heeft daarenboven VR
                        Als alrounder ook volledig mijn idee (cfr mijn 16-85 op crop).

                        Voor specifiek lichtarme omstandigheden zou ik naar primes overstappen.
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke objectief aanschaffen

                          Ik heb het hier nog al eens gezegd maar ik heb de Nikkor 24/70f2.8 samen gehad met de 24/120 f4.0 en de 24/120 is gebleven.
                          Ze is gewoon véél veelzijdiger en voldoet zelfs op mijn D800 ruimschoots.
                          En op normale afdrukken tot A4 zie je echt geen verschil.
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke objectief aanschaffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Ik heb het hier nog al eens gezegd maar ik heb de Nikkor 24/70f2.8 samen gehad met de 24/120 f4.0 en de 24/120 is gebleven.
                            Ze is gewoon véél veelzijdiger en voldoet zelfs op mijn D800 ruimschoots.
                            En op normale afdrukken tot A4 zie je echt geen verschil.
                            Daar heb je geen D800 voor... Maar toegegeven, de 24-120 is mits juist gecentreerd een fijne lens.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment

                            Working...
                            X