Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

    Ik begin me steeds meer te verdiepen in mijn nieuwe camera en zou me toch nog een lens willen bij aanschaffen maar weet niet goed welke ik best ga nemen aangezien ik nog maar pril bezig ben...
    Volgende dingen spelen een rol:
    is voor een canon 1100 d (maar hoeft niet echt een canonlens te zijn aangezien prijs echt wel een rol speelt voor mij)
    vooral voor portretten van de kinderen maar ik wil hem ook wel voor op reis gebruiken voor allerlei dingen en trek ook graag close-ups van bloemen enzo maar misschien kan ik hiervoor mijn andere lenzen wel gebruiken
    ik heb nu al een 18-55 mm canon 3.5-5.6 en een 55-250 canon is 4-5.6 dus ik wil een lichtgevoelige maar weet niet hoe
    ver ik dan best ga (2,8 of 1,4,....)?
    neem ik best een vaste mm of een zoomlens?
    Wie heeft wat tips...
    Alvast bedankt
    canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

  • #2
    Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

    Ja, f/1.2 is toch wel de minimumvereiste...
    Voordeel van een lens met vast brandpunt: doorgaans groter maximum diafragma, bv. f/1.4 t.ov. f/2.8.
    Voordeel van een zoom: je hebt nog mogelijkheid om in en uit te zoomen, waar je bij een lens met vast brandpunt je voeten als zoom moet gebruiken.
    Maar als je een 2.8 lens koopt zal dit al veel verschil (1 à 2 stops) geven met je huidige lenzen.
    Het beste van het beste is een 17-55 2.8 van canon, maar ikzelf heb de sigma 17-50 2.8, en ik ben hier ook zeer tevreden mee. Andere forumgebruikers zullen je ook de tamron 17-50 aanraden, die heeft de laagste prijs, en is voor zijn prijs al een hele mooie lens. Het voordeel van de canon op de sigma is de snellere focus, vooral in minder licht en (wat ik jammer vind op de sigma) de betere manuele focusring.
    De boodschap is zéér goed uittesten, want ik heb al een paar aankopen gedaan waar ik nu spijt van heb.
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

    Comment


    • #3
      Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

      voor portretten mag een lens langer zijn dan 55mm. Van te dichtbij zijn mensen niet zo mooi (perspectief). Neem iets boven de 80mm of zo.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

        Ik zou nooit een lichtgevoelige lens willen hebben, je weet dan nooit wat die gevoeligheid voor invloed heeft op de lens.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

          ???????
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik zou nooit een lichtgevoelige lens willen hebben, je weet dan nooit wat die gevoeligheid voor invloed heeft op de lens.


            on topic, bekijk uw exifs van uw genomen foto's en zie wat je het meeste gebruikt qua mm, en eventueel welk diafragma
            hier kan je zelf op uitmaken welk bereik je het beste ligt
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

              Lichtgevoelige lenzen bestaan niet, valt hiermee het frankske?

              Comment


              • #8
                Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht


                on topic, bekijk uw exifs van uw genomen foto's en zie wat je het meeste gebruikt qua mm, en eventueel welk diafragma
                hier kan je zelf op uitmaken welk bereik je het beste ligt
                ik zou nooit iemand aanraden iets te kopen dat hij al heeft
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                  Man, man wat krijg je hier "rather weird comments" over bv. lichtgevoelige lenzen ....
                  Wat betreft de lichtsterkte vind ik 1.8 à 1.2 bijzonder mooi, maar ja : de 1.2 is onbetaalbaar.
                  Ik heb een Zeiss 1.4 maar die had geen AF op mijn Canon.
                  Daarom plaatste ik een Katzeye op mijn "oude" 1000D om perfect te kunnen scherpstellen.
                  En : Hallelluya" het werkt !!!!!
                  So, als je wenst te prutsen met je toestellen, het is best mogelijk .... en je bent in je club een "Unicum".
                  Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                    Alvast bedankt voor de nuttige info! Ik zal nog even afwachten en inderdaad zien wat ik het meeste gebruik zou toch ook liever minder hebben dan 2.8 dus mss gewoon nog wat sparen en nog even mijn plan trekken met de lenzen die ik heb. Is niet eenvoudig om een juiste lens te kopen! Deze middag vieren we een jarige aangezien ik kortbij moet trekken krijg ik het niet gedaan met mijn 55-250 lens heb ik gezien dus is het maar met de standaardlens 18-55 vind wel dat je daar merkelijk minder onscherpe achtergronden mee krijgt als met de grote telelens maar mijn maximum afstand is 2 m of ik moet mijn kasten beginnen verzetten dus ja...
                    Heb alles al ingesteld beetje getest op mijn dochter daarnet en vind op dit moment met kunstlicht(weinig licht in mijn living) het mooiste effect op 1/40 F5.0 en 800 iso ik probeerde met 400 iso maar dan is het echt te donker ik hoop dat ik nu niet te veel ruis ga hebben met die 800 wie nog tips heeft voor 15 uur.....
                    groetjes
                    Tamara
                    canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                      Als je foto een beetje te donker is kan je nog altijd iets bijlichten met één of ander (meestal bijgeleverde) software.
                      Als je in raw trekt kun je veel prullen rechtzetten. Probeer in ieder geval met zo weinig mogelijk iso te werken.

                      Voor je (nieuwe) objectief: je kunt vele kanten uit hoor. Als je vast wil tegen een haalbare prijs: canon 50 mm f/1.8 of f/1.4, canon 85 mm f/1.8. Bij Sigma en Tamron heb je eveneens alternatieven.
                      Indien je gaat voor zoom: Tamron of Sigma 17-50 f/2.8, Sigma 17-70 f/2.8-4, Canon 15-85 die goed haalbaar zijn, Canon 17-55 f/2.8 als je beter wil. Alle genoemde objectieven zullen wel een beter en 'lichtgevoeliger' alternatief zijn dan de kitlens 18-55.
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                        Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                        Als je foto een beetje te donker is kan je nog altijd iets bijlichten met één of ander (meestal bijgeleverde) software.
                        Probeer in ieder geval met zo weinig mogelijk iso te werken.
                        dat bijlichten is dat dan software voor als je foto's trekt of om achteraf te bewerken met photoshop dat je bedoelt? Die weinig iso's lukt me hier maar niet in mijn living want heb eigenlijk weinig invallend licht...
                        mijn eerste foto's zijn getrokken en er zijn er veel te "blauw"(heb er wel enkele automatisch getrokken foei ik weet het)niet leuk maar ja zal nog veel moeten oefenen heb 1 foto in beginnershoek gezet...
                        canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                          De 1100D ken ik niet, maar als ik niet veel tijd heb om één en ander te regelen gebruik ik soms wel de 'p'-stand op mijn 7D. Die heb je dus ook. Laat toe om bepaalde zaken nog onder controle te houden en toch min of meer automatisch te werken (let wel dat je bij te weinig licht zelf je interne flitser moet opzetten).
                          En bij je toestel zit er een programma van Canon waar je toch al redelijk veel kunt corrigeren: digital photo professional. Zelf gebruik ik Lightroom met zeer treffelijke resultaten als gevolg...
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                            ik heb zelf de photoshop cs6 dus daar kan ik inderdaad ook goed mee bewerken heb het nu al gedaan bij een te blauwe foto dankzij de vele tips op dit forum!
                            Ja moet misschien toch wat meer mijn interne flitser gebruiken ipv iso omhoog te doen.
                            Ja p stand is ook ideaal!
                            Bedankt!
                            canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lichtgevoelige lens voor portretten voor canon 1100 D

                              Ok, graag gedaan.
                              Als je in raw werkt kun je nog veel meer 'rechttrekken', maar denk toch dat de aankoop van een ander, iets lichtsterker objectief de volgende stap zal zijn...
                              Succes!
                              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                              Comment

                              Working...
                              X