Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor alpha 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor alpha 300

    hoi,

    ik heb een alpha 300 met daarop de 18-70 kitlens, deze is momenteel binnen voor herstelling (ineens begon de lens een hels lawaai te maken bij het focussen, alsook als men manueel focusde voelde je dat de lens op een bepaald punt vast zat) deze is nog onder garantie dus krijg die binnen enkele weken terug.

    Nu zou ik toch graag een lens hebben met een ander bereik, ik dacht aan een 70-300 apo dg van sigma, langs de andere kant denk ik ook aan een 18-200 of 18-250 lens (nog geen flauw idee welke) dit omdat ik dan als ik op reis ga deze zomer niet steeds hoef te wisselen, iemand die me hier mee kan helpen? wat zou ik best kiezen de kitlens en een 70-300 of toch een 18-??? en zal deze dan kwalitatief beter zijn dan de kitlens?

    andere voorstellen voor een lens zijn ook welkom, ik fotografeer vooral personen, maar zou toch deze zomer ook met mooie foto's naar huis komen van men reis (turkije) en daarom ben ik wel bereid om een extra lens aan te schaffen.

    iets zeer belangrijk, het budget is echter beperkt, ergens tussen de 200 a 300 euro, fotorafie is een hobby dus vandaar het beperkte budget.

    alvast bedankt voor jullie mening want ik kan die zeker gebruiken.
    Last edited by svenne alpha; 1 april 2010, 18:23.
    Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

  • #2
    Re: welke lens voor alpha 300

    Hallo,

    Als je het niet erg vind om af en toe van lens te verwisselen zou ik zeker gaan voor de
    kitlens en daarbij dan een 70-300 van Sigma of Tamron.
    De 18-70 is echt niet slecht hoor en een megazoom (binnen jouw budget) van 18-200 of langer zal kwalitatief niet beter zijn, maar het is wel handig voor op reis.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor alpha 300

      Er zijn meerdere opties die je kan belopen:

      -Je koopt een telezoom lens: bv Sony 55-200 of sigma 70-300 APO
      -Je koopt een kwalitatieve superzoom lens: tamron/sony 18-250 of sigma 18-250

      De 18-200 zou ik mijden...je bent beter af met kitlens en telezoom lens dan de 18-200...maar de 18-250 geeft betere resultaten dan je 18-70!

      Ik zou 400 euro uitgeven en de sigma 18-250 kopen. Dit is voor't moment de beste/interessantste superzoom lens en goed geprijsd! (wel stukje zwaarder dan de tamron/sony 18-250)
      Je hebt HSM (geruisloos en relatief snel) en OS (beeldstabilisatie). Je moet dan wel je ingebouwde beeldstabilisatie uitzetten daar ze niet samen kunnen werken.

      Een winkel (in antwerpen) waar je de sigma kunt kopen is bv digicamshop.be (ze verzenden ook)

      Veel plezier met je keuze!

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor alpha 300

        bedankt voor de reacties,

        het is niet makkelijk om te beslissen, het gemak van de 18-250 of dan toch maar de 70-300 als ik afga op het budget is de keuze snel gemaakt maar toch: die sigma 70 300 apo dg is die een beetje goed voor wat ik ermee wil doen (portretfotografie, reisfotografie, eventueel vliegtuigspotten als ik terug wat meer tijd heb) en natuurlijk de kitlens behouden, dit zou toch moeten doenbaar zijn voor wat ik ermee wil? de bedoeling is om later de kitlens te vervangen door de 17 50 van tamron en nog een 50 mm prime bij te kopen.
        Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor alpha 300

          hee

          Ik heb hier nog een tamron liggen 28/300 f3,5-6,3 (is te koop )
          supper van bereik als je niet echt een hele groothoek nodig hebt .
          Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor alpha 300

            Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
            hee

            Ik heb hier nog een tamron liggen 28/300 f3,5-6,3 (is te koop )
            supper van bereik als je niet echt een hele groothoek nodig hebt .
            ik heb echt wel die 18 nodig voor als ik op reis ga, zou zelf nog liever iets lager hebben maarja denk dat we allemaal wel veel dingen willen..
            Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor alpha 300

              Als je echt een beperkt budget hebt is de 55-200 van Tamron (of Sony) een aanrader. Voor zijn prijs echt een topper. En dan daarnaast de kitlens die je al hebt, of eventueel de nieuwe die een slag beter schijnt te zijn. Dan ben je voor onder de 200 euro klaar en heb je een zeer behoorlijke set. Beter dan de superzooms, goedkoper, alleen wel zo af en toe wisselen.
              Als je meer uit wilt geven en niet wilt wisselen zit je idd aan een tamron of sigma 18-250 vast, maar dat is wel boven je budget.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor alpha 300

                en die sigma 70 300 apo dg is die niet goed? heeft toch een nog iets groter bereik een sluit dan aan bij de kitlens.
                Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor alpha 300

                  vandaag nog eens verder gekeken en hier en daar hoor je toch van mensen dat de sigma hetniet zo lang volhoudt op de alpha300, blijkbaar gebeurd er hetzelfde als met men kitlens en gaat de af motor kapot, zijn er nog andere varianten die de moeite waard zijn (Tamron 70-300mm F 4-5.6 1:2 LD DI )
                  Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor alpha 300

                    Ik zou de 18-55 + 55-200 overwegen. Twee hele leuke lenzen voor weinig geld. Ik weet niet wat voor vliegtuigen je er eventueel mee zou willen gaan spotten, maar 200mm zal krap zijn denk ik. Je hebt ook de 75-300, maar da's een ex-Minolta lens en niet zo denderend als de rest van de instaplensjes van het vroegere Minolta (nogal last van chromatische aberratie en onscherpte eenmaal wat ingezoomd.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor alpha 300

                      Hallo indien je interesse hebben ik hier een tamron18-200 xr Di2 if 1:3.5-6.3 te koop voor €100.
                      Of de sal75-300 voor €200 beide lenzen in perfecte staat, ze mogen weg maar moeten niet omdat ik onlangs een sigma 70-200 F2.8 hsm gekocht heb.
                      Anders veel geluk met je zoektocht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor alpha 300

                        Hallo indien je interesse hebben ik hier een tamron18-200 xr Di2 if 1:3.5-6.3 te koop voor €100.
                        Of de sal75-300 voor €200 beide lenzen in perfecte staat, ze mogen weg maar moeten niet omdat ik onlangs een sigma 70-200 F2.8 hsm gekocht heb.
                        Anders veel geluk met je zoektocht.
                        vriendelijk van u, maar ben wel een nieuwkoper.

                        Ik zou de 18-55 + 55-200 overwegen. Twee hele leuke lenzen voor weinig geld. Ik weet niet wat voor vliegtuigen je er eventueel mee zou willen gaan spotten, maar 200mm zal krap zijn denk ik. Je hebt ook de 75-300, maar da's een ex-Minolta lens en niet zo denderend als de rest van de instaplensjes van het vroegere Minolta (nogal last van chromatische aberratie en onscherpte eenmaal wat ingezoomd.
                        die 55 200 zal ik zeker overwegen maar ben toch echt bang dat ik zal tekort komen op reis daarom dak vooral naar die sigma 70-300 informeer, ben enkel bang dat men alpha 300 ook die lens kapot zal draaien. die 55 200 is dan wel en stuk sterker en wss ook wel beter dan men 18 70 kitlens dus zeker het overwegen waard, maar dan blijf ik met het grote gat tussen 200 en 300 zitten.
                        Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor alpha 300

                          Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht
                          vriendelijk van u, maar ben wel een nieuwkoper.



                          die 55 200 zal ik zeker overwegen maar ben toch echt bang dat ik zal tekort komen op reis daarom dak vooral naar die sigma 70-300 informeer, ben enkel bang dat men alpha 300 ook die lens kapot zal draaien. die 55 200 is dan wel en stuk sterker en wss ook wel beter dan men 18 70 kitlens dus zeker het overwegen waard, maar dan blijf ik met het grote gat tussen 200 en 300 zitten.
                          Dat je jouw kitlens hebt kapot gedraaid is eerder uitzonderlijk Heb het over de kitlens nog nooit gelezen...
                          De Sigma 70-300 APO DG Macro is echt een goeie lens...behoorlijk snel in AF en kapot draaien van de motor...sja, je hoort er wel een paar, maar je hebt er 2 (eigenlijk 3 denk ik) jaar garantie op en iedereen zonder kapotte motor hoor je niet (waaronder ik, hoewel ik die nog zelden gebruik...)!

                          Goed glas voor weinig geld! (eigenlijk uitstekend glas). Moet er wel bijvertellen dat de lens minder wordt op grotere afstanden, dus misschien niet zoooooooooooo geschikt voor vliegtuigspotting...

                          En wat de 18-70 kitlens betreft, die vervang je beter door de VEEL beter 18-55 kitlens!

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor alpha 300

                            Voor echt degelijk glas om te vliegtuigspotten moet je voor de G-telelenzen gaan: de 70-300G SSM en z'n grote broer, de 70-400 (ik heb die laatste en die is gewoonweg fantastisch ...wel vrij duur toegegeven, zo'n 1300 euro momenteel bij Konijnenberg. But you get what you pay for).
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens voor alpha 300

                              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Dat je jouw kitlens hebt kapot gedraaid is eerder uitzonderlijk Heb het over de kitlens nog nooit gelezen...
                              De Sigma 70-300 APO DG Macro is echt een goeie lens...behoorlijk snel in AF en kapot draaien van de motor...sja, je hoort er wel een paar, maar je hebt er 2 (eigenlijk 3 denk ik) jaar garantie op en iedereen zonder kapotte motor hoor je niet (waaronder ik, hoewel ik die nog zelden gebruik...)!

                              Goed glas voor weinig geld! (eigenlijk uitstekend glas). Moet er wel bijvertellen dat de lens minder wordt op grotere afstanden, dus misschien niet zoooooooooooo geschikt voor vliegtuigspotting...

                              En wat de 18-70 kitlens betreft, die vervang je beter door de VEEL beter 18-55 kitlens!
                              dat van die kitlens, wel kheb op internet nog een gevonden die hem ook kapot gedraaid, iemand uit de U.K.

                              Zal dus zien welke lens ik terugkrijg met een beetje geluk die 18-55 maar daar vrees ik voor, ze zullen wel een 18-70 terugsturen (die ik ooit wil vervangen door de tamron 17-50 2.8)

                              dat vliegtuigspotten zal toch maar zeer uitzonderlijk zijn, de reden dat jij hem niet meer gebruikt is de aanschaf van een betere lens neen ik aan, maar volgens je zegt is hij niet echt bruikbaar op 300 nuja das dan de prijs die je betaald voor een budget zoomlens neem ik aan, ik zou later graag overstappen op de G reeksen maar dat gaat nogal moeilijk als ik niet weet of die tak van de fotografie me wel ligt, daarom eerst een goedkope lens.
                              Denk je dat die sigma bruikbaar is voor enkele portretjes, een kerktoren in de verte en foto's te nemen in het (hopelijk overdreven) zonnige turkije?
                              Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                              Comment

                              Working...
                              X