Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging voor Canon EFS 18-55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging voor Canon EFS 18-55

    Dag iedereen,

    Ik gebruik nu ongeveer al anderhalf jaar een canon 600D met de kitlens, EFS 18-55, waarover ik zeker niet kon klagen.
    Ik gebruik hem voor reisfoto's en voor videos.
    Toen ik een montage van mijn atletiekclub maakte, viel de hoogspringlat op mijn lens (kan je zien op het einde van dit filmpje ).
    Daardoor is de autofocus van de lens stuk.
    Ik natuurlijk nog altijd manueel focussen, maar als ik op reis ga en daar foto's wil nemen zou ik toch graag autofocus hebben.
    Ik veronderstel dat het niet mogelijk is om de lens te repareren en indien wel, dat het toch goedkoper is om een nieuwe lens aan te schaffen.
    Daarom zou ik ik graag jullie advies hebben om een nieuwe lens aan te schaffen, ik had gedacht aan een allround zoomlens die iets meer tele kan gaan dan mijn kitlens, en die niet al te veel kost, ( <200€ indien mogelijk).

    Dank bij voorbaat,
    Nicolas
    TUMBLR(foto)
    YOUTUBE(video)

  • #2
    Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

    Oorspronkelijk geplaatst door Nicolac Bekijk bericht
    <200€ indien mogelijk).
    Dan zou ik opteren voor een nieuwe canon 18-55 met IS.

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

      Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
      Dan zou ik opteren voor een nieuwe canon 18-55 met IS.
      das evenveel tele. Ik zou eens kijken naar een canon 17-85 is usm of 18-135 is zijn wel een 100€ boven je budget, dan heb je ook nog de verschillende 18-200 achtige lenzen. een nieuwe kitlens zoals je al had kost ongeveer +-79 voor de non is en 89 voor de is versie. Er lopen al verschillende draadjes op dit forum over die lenzen, gewoon ff intikken bij de zoekfunctie.
      persoonlijk zou ik voor de 17-85 gaan qua zoombereik, ben geen fan van superzooms. de kwaliteit is meestal niet super.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

        Ok, ik zal daar eens voor kijken, bedankt voor jullie advies
        TUMBLR(foto)
        YOUTUBE(video)

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

          Voor dat budget kijk je best eerst eens wat er tweedehands te vinden is, anders zal je toch terug dezelfde 18-55 IS moeten kopen...

          De 17-85 is niet meteen de beste lens die Canon ooit heeft gemaakt, optisch valt ze wat tegen, en er zijn ook heel wat meldingen van defecten.
          Daarom heeft Canon die ondertussen vervangen door de 15-85, die optisch veel beter is, ze zit ook degelijker in elkaar, maar helaas, zoals altijd, aan kwaliteit hangt ook een prijskaartje.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

            Oorspronkelijk geplaatst door Nicolac
            Toen ik een montage van mijn atletiekclub maakte, viel de hoogspringlat op mijn lens (kan je zien op het einde van dit filmpje ).
            wat een mazzel, dat het niet tijdens het speerwerpen is gebeurd.
            heel leuk filmpje trouwens.
            oja...eens met BB.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

              De ef-s 18-135 is geen slecht objectief. Ik merk tussen de beeldkwaliteit tussen mijn ef 70-200 F4 L en ef-s 18-135 weinig tot geen verschil. Alleen is de ef-s 18-135 op open diafragma niet scherp. Vanaf f8 is ze wel heel scherp. Tussen de ef-s 18-55 is (versie I) en ef-s 18-135 is wel verschil. Ik heb ze alledrie, waarvan de ef-s 18-55 is amper gebruikt is en ongebruikt in de kast ligt .
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

                Beetje doorsparen voor een tweedehands Tamron 17-50 f/2.8...
                Iets meer dan je budget maar van een volledig andere klasse
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

                  De 18-135 zou volgens verschillende reviews beter zijn dan de 17-85.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

                    Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                    Beetje doorsparen voor een tweedehands Tamron 17-50 f/2.8...
                    Iets meer dan je budget maar van een volledig andere klasse
                    Kan deze lens dan meer scherpte bieden dan de andere? Want voor minder geld kan ik een 18-135 kopen.
                    TUMBLR(foto)
                    YOUTUBE(video)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

                      De Tamron 17-50 f2,8 is een lichtsterke lens met een beperkt zoombereik, maar die heeft wel een betere beeldkwaliteit dan de 18-135.
                      Door de grotere maximale diafragma-opening kan je ook gemakkelijker foto's maken waarbij de achtergrond minder scherp wordt ten opzichte van het onderwerp.

                      Het is voor de fabrikanten gemakkelijker om lenzen te maken met een goede beeldkwaliteit als het zoombereik niet zo groot is.
                      Daarom is een prime (vast bandpunt) meestal scherper dan een zoom, en een zoomlens met een vrij kort zoombereik is gewoonlijk scherper dan een superzoom (18-200 en dergelijke).
                      Er zijn wel een paar zoomlenzen die de scherpte van primes benaderen, maar dat zijn dan heel dure lenzen (bijvoorbeeld de Canon 70-200 f2,8 L IS II).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

                        Bedankt voor de uitleg, dit wordt een moeilijke keuze...
                        TUMBLR(foto)
                        YOUTUBE(video)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanging voor Canon EFS 18-55

                          Ik kan weinig slechts zeggen over mijn 18-135mm, aangezien het ook de enige lens is die ik momenteel in m'n bezit heb. (spijtig genoeg)
                          Heel fijne lens om mee te werken, zeker als all rounder.
                          Deftig zoombereik, versatieler dan de 18-55mm volgens mij.
                          (Je kan immers de achtergrond veel beter 'wegblazen' op 135mm en f/5.6, kortom meer bokeh door de mogelijkheid om meer te zoomen)

                          MAAR
                          1) de lens 'creept' nogal fel, en als je niet weet wat dat is, dat wil zeggen dat deze uitzoomt wanneer je ze ondersteboven houdt (bvb wanneer ze rond je nek hangt en je een beetje rondhobbelt door de straten)

                          2) de manuele focusring is nogal klein en vooraan de lens, moeilijk hanteerbaar, maar het gaat...

                          3) autofocus is niet enorm snel, maar ik neem aan dat je al tevreden was van die van de 18-55mm, deze zal zeker niet slechter zijn, waarschijnlijk zelfs beter. Kan ook aan m'n toestel liggen, maar mijn 7D is tamelijk goed, dus ik denk eerder de lens
                          (ben zelf nog maar 4 maanden actief bezig, ik weet niet alles, kan zeker niet vergelijken)

                          Kortom, heel goede lens om je 18-55mm door te vervangen, goede upgrade.

                          Hoewel de hierboven aangehaalde 15-85mm ook zeer interessant is
                          Een vriend van me heeft deze en die blijkt toch scherper te zijn dan mijn 18-135mm, en met een zoombereik tot 85mm toch nog versatieler dan de kitlens.

                          Vergeet ook niet dat deze 15-85mm een USM motor gebruikt aka lekker snelle autofocus

                          Kijk eens op www.marktplaats.nl , naar mijn mening de beste site om nieuwe en tweedehandse zaken te vinden voor ongelooflijke prijzen.
                          http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                          Comment

                          Working...
                          X