Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporary

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporary

    iemand ervaring met deze lenzen ?
    ik ben van plan een lens te kopen van dit kaliber om me meer te gaan bezig houden met sportfotografie en natuurfotografie,
    Ik heb een Nikon D7000 waarop ik deze lens zou gaan gebruiken.


    Ik zie wel van die filmpjes verschijnen op Youtube over deze lenzen maar wilde toch graag wat meer info van de collega fotografen hier op BD.

    Alvast bedankt,
    Benny
    Groeten Benny
    D7000 en en enkele lenzen.
    Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

  • #2
    Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

    Ik heb de Tamron variant eens kunnen gebruiken. Ik ben zelf nogal veel bezig met sportfotografie, en was niet echt overtuigd. Natuurlijk kan je voor dat bedrag geen mirakels verwachten, maar het maximaal diafragma zorgt in slechte lichtomstandigheden voor ( zeker met een D7000) veel ruis in de foto. Ook de AF snelheid is een stuk trager dan lenzen met een vast diafragma. Voor natuurfotografie denk ik dat het wel moet kunnen. Voor sporten zoals Voetbal ( 'S avonds vaak slechte lichtomstandigheden ), Wielrennen met slecht weer ( regen ), alle indoorsporten, zeg ik resoluut nee. Ga je niet fotograferen in slecht weer of s' avonds, en enkel bij een zonnige dag zoals vandaag, dan ga je hier geen problemen met hebben.

    Het hangt er wat vanaf waar je prioriteiten liggen. Als je eerder voor sport wil gaan zou ik een 70-200 F2.8 aanbevelen, voor natuur heb ik geen advies, maar er zullen ongetwijfeld andere leden zijn die je hier wel mee kunnen helpen.

    Sigma variant nog nooit vast gehad.

    Succes!
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

      Hallo,
      Na eerst de Tamron lens getest te hebben ben ik sinds kort in het bezit van de Sigma variant en ben best tevreden over deze lens(ik gebruik deze op een Eos 7D).
      mijn ervaringen na deze korte periode zijn de volgende.
      Op gebied van lichtsterkte moet ik ook Gregory volgen, bij goede lichtomstandigheden zijn het beiden zeer goede lenzen maar bij weinig licht moet je snel naar hogere iso waarden.
      Beeldstabilisatie was volgens mij iets beter op de Tamron maar de AF liet het regelmatig afweten bij deze lens(Canon versie).
      De scherpte van de beelden vond ik net een ietsje beter op de sigma, al is het verschil echt miniem.

      Hopelijk heb je hier iets aan,
      Eos 7D mkii+BG-E16, Eos 7D+BG-E7, Eos 60D + BG-E9, EF 40 2.8 STM, EF-S 10-22 3.5/4.5USM, EF-S 15-85 3.5/5.6USM, EF 70-200 4, Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporary Canon + Sigma TC-1401 1.4x,Sigma 180 3.5 Apo Macro, Speedlite EX550, Speedlite EX580II

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

        Ik heb de tamron en ben tevreden over de kwaliteit maar af snelheid is een stuk minder dan de 100/400 en de eerste daar moet er zeker voldoende licht hebben want je zit al snel aan max. diafragma van 6.3.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

          Om het kort te houden, de Tamron is beter dan de Sigma C en de Sigma S is dan weer beter dan de Tamron.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

            Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Om het kort te houden, de Tamron is beter dan de Sigma C en de Sigma S is dan weer beter dan de Tamron.
            Kunt u deze wijsheid onderbouwen met bronvermelding en\of tests?

            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

              Hoi,

              Voor uw Nikon kunt u nog niet vergelijken.
              In de Benelux is de Sigma Contemporary nog niet leverbaar.
              U kunt 'm zien op de fotofair bij de Beekse Bergen, komend weekend.
              Er wordt gezegd, dat de lens de komende weken leverbaar wordt.
              Ik hoop het, ook ik wil een keuze maken...

              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,

                Kunt u deze wijsheid onderbouwen met bronvermelding en\of tests?

                Adrie
                Sigma 150-600 C

                Tamron 150-600

                Sigma 150-600 S

                Ik moet er wel bijzeggen dat die testen zijn uitgevoerd met een full frame. Op een crop camera gaan al die lenzen minder scherp zijn.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                  Hoe komt dat? Lenzen op crop minder scherp? Als ik de uitsnedes op the digital picture bekijk van dezelfde opjectieven op crop en ff zijn idd de ff uitsnedes scherper...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                    Hoe komt dat? Lenzen op crop minder scherp? Als ik de uitsnedes op the digital picture bekijk van dezelfde opjectieven op crop en ff zijn idd de ff uitsnedes scherper...
                    Ik gebruik die website ook om lenzen te vergelijken en met een full frame krijg je inderdaad scherpere foto's. Volgens mij heeft het te maken met de pixeldichtheid. De individuele pixels zijn meestal kleiner bij een crop sensor en dat vergt heel veel van je lens.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                      Hoi,

                      ik zou meer sites gebruiken om gaan te vergelijken en een oordeel te vormen.
                      Lenstip is een leuke site, maar een beetje inconsequent (maar ik heb 'm nu ook bij m'n favorieten gezet).
                      Bij de ene lens is een AF snelheid van 1 seconde over het hele bereik op de langste lengte "fairly good" en bij de andere "doesn’t bowl us over".
                      En bij weer andere zijn ze niet tevreden.
                      Als een site termen bij vergelijkingen gebruikt, vind ík het wel handig als er dezelfde termen gebruikt worden.
                      Ook vind ik het vergelijken beter als er consequent getracht wordt om dezelfde camera of vergelijkbaar te gebruiken.
                      DXO heeft alleen de Tamron getest, de Sigma versies nog niet. De Tamron zit als de 80-400 lenzen.
                      En als ik de scherpte beoordeel op "the-digital-picture.com" vind ík de Sigma's beter als de Tamron.
                      Voorbeeldfoto's op b.v Flickr van collega fotofanaten vind ik van beide lenze fantastisch, adembenemend.

                      Maar dat deze lenzen dicht bij elkaar zitten, is wel duidelijk. En maakt een keuze tussen beide (Tamron of Sigma C) niet gemakkelijk.
                      Ik wil ze uiteindelijk beide naast elkaar op eenzelfde camerabody's proberen.
                      Hopelijk werkt mijn fotowinkel daarbij mee...

                      Adrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                        Er zal voor doorsnee gebruik weinig verschil op zitten tussen de Tamron en de Stigma C, 't zal dus wel op persoonlijke voorkeur aankomen.

                        Tijdje terug een thread gevolgd op het Fredmiranda forum waar een ervaren Tamron gebruiker ( Isaac Grant ) de Sigma kon uittesten.

                        Zijn conclusie na een aantal proefsessies : " It is official. I sold my Tamron on ebay and just shipped it. I guess I am a full fledged Sigma guy now. " Dat was na 3-4 weken testen en spelen met de Sigma.

                        Lees de thread eens helemaal door en bekijk wat foto's (zowel Tamrons als Sigma's foto's) : http://www.fredmiranda.com/testforum/topic/1360174/1

                        OK, is ook maar een forum, maar toch, ik denk dat het aantoont dat er weinig verschil zit bij de 2 lenzen. Wel iets meer tweaking mogelijk met de Sigma via hun dock en bijhorende software.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                          Yip,
                          ik heb die Isaac Grant bij mijn favorieten zitten op Flickr.
                          Hij maakt wel héél mooie plaatjes...

                          Ik zal dat stukje op Fredmiranda .com eens doorlezen.

                          Adrie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                            Hoi,

                            En als ik de scherpte beoordeel op "the-digital-picture.com" vind ík de Sigma's beter als de Tamron.

                            Adrie
                            De Sigma C is alleen beter dan de Tamron in de hoeken vh beeld. In het centrum is de Tamron duidelijk beter, zowel visueel zie je dat op the-digital-picture als gemeten op lenstip.com. Bij lange lenzen is het centrum meestal dat telt omdat je vaak toch moet croppen.

                            Je moet weten waarnaar kijken op the-digital-picture, op de eerste uitsnede(centrum) moet je kijken waar de lijntjes samenkomen en mekaar bijna raken. Daar zie je het verschil met de betere lenzen, daar kan je de lijntjes nog onderscheiden van mekaar terwijl bij een mindere lens (zoals de Sigma C) het één wazige boel wordt. En ga maar gerust met je neus op het scherm staan, zo zie je dat beter.

                            De Sigma S is superieur aan de Tamron zowel in het centrum als in de hoeken. Ik heb de Tamron gehad en het enige voordeel dat ik die geef tov de Sigma S is de Af snelheid. Beeldkwaliteit vd Tamron was "uitstekend" op 400mm, nog altijd "goed" op 500mm en maar "net goed" op 600mm F8.
                            Last edited by alex606; 28 mei 2015, 15:54.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD vs Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporar

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                              Hoe komt dat? Lenzen op crop minder scherp? Als ik de uitsnedes op the digital picture bekijk van dezelfde opjectieven op crop en ff zijn idd de ff uitsnedes scherper...
                              zie ook hier : http://forum.belgiumdigital.com/f9/f...op-505711.html
                              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                              Comment

                              Working...
                              X