Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle AF?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelle AF?

    Hallo iedereen,


    Zijn er lenzen can de 'lage klasse' (tot ongeveer 600 euro om maar iets te zeggen) voor nikon die een snelle af hebben?
    Ik heb bv de nikon afs 55-300 maar ik weet niet hoe die het eigenlijk doet tov andere lenzen qua AF snelheid.
    (Natuurlijk weet ik dat de dure lenzen (70-200...) sneller zullen zijn)

  • #2
    Re: Snelle AF?

    De Nikon 70-300 heeft goede autofocus voor zijn prijs, primes zijn ook zeer accuraat (maar niet sneller dan zooms).

    Comment


    • #3
      Re: Snelle AF?

      Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
      Hallo iedereen,


      Zijn er lenzen can de 'lage klasse' (tot ongeveer 600 euro om maar iets te zeggen) voor nikon die een snelle af hebben?
      ja, die zijn er.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Snelle AF?

        Ik ken geen lijstje met snelle en minder snelle AF objectieven van Nikon.

        Wat wel op valt: AF-S is lang niet altijd sneller, dat werd door Nikon aanvankelijk in de reclame wel steeds gezegd. (Nu niet meer).

        Als je de macro 105 AF(D) vergelijkt met de 105 AF-S, dan is de laatste veel sneller.
        Als je de 1,4 85 AF(D) vergelijkt met de f/1,4 85 AF-S, dan is de eerste sneller.

        De snelheid hangt zeker af van de gebruikte camera. Dit maakt veel uit bij AF(D) objectieven, en je zult minder effect zien bij een AF-S objectief. Een duurdere camera is sneller. Een nieuwere camera is soms sneller. In ieder geval bij de D200 (langzaam) en de D300 (sneller).

        De andere merken, zijn wel goedkoper, maar je verliest veelal AF snelheid en of AF nauwkeurigheid. Er wordt meer gependeld.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Snelle AF?

          Ik heb verschillende Af-s lenzen (24/120f4, 50mm,85mm,70/200VRII) en wat ik ervaar is dat de AF misschien niet de allersnelste is (maar zeker snel genoeg) maar wel altijd spot-on en dat hij nooit pendelt.
          En dat laatste is iets wat ik bij Af-D lenzen en zeker bij "third-party" lenzen wél heb ervaren.
          D800 en een goed glasservies

          Comment

          Working...
          X