Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm f1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 35mm f1.4

    The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.


    Iemand hier ondertussen al meer concrete info over gevonden?

  • #2
    At Photo Plus 2012, we had the opportunity to sit down with Sigma and take a look at their brand new lenses announced at Photokina. In particular, the 120-300mm f2.8 OS DG HSM and the 35mm f1.4 DG HSM wowed us. With that said though, we were only able to handle prototypes in the Sigma SD mount, and we weren't allowed to put a card in the camera to take a look at the image quality.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 35mm f1.4

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 35mm f1.4

        Ja, ik zou ook willen weten of dat een goede portretlens zou kunnen zijn op een cropcamera (A77)?

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 35mm f1.4

          Voor headshots niet, voor full body en groepen wel.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 35mm f1.4

            ben benieuwd naar de kostprijs en prestaties. Want een 35mm is eigenlijk wel iets zaligs om mee te werken op fullframe. Ik heb de Canon 35L gehad en dat was een sublieme lens, soms gewoon niet breed genoeg. Maar als Sigma afkomt met een goedkoper alternatief dat evengoed werkt dan zou ik wel eens opnieuw een 35mm in huis durven halen.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 35mm f1.4

              950 adviesprijs

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 35mm f1.4



                Het is de eerste lens waarvoor je een USB dock kan kopen zodat je de firmware kan updaten.
                Waarschijnlijk is het dan ook gedaan met problemen wanneer bijvoorbeeld Canon de firmware aanpast om lenzen van andere fabrikanten niet meer correct te laten werken.
                Er zijn ooit een paar van die problemen geweest, op een bepaalde camera werkte die lens dan perfect, maar als je dan pech had, dan kon je er niets meer mee aanvangen als je een nieuwe camera kocht...

                Ze ziet er ook wat moderner uit dan de EX-reeks.
                Misschien blijft de verf ook beter hangen, want bij sommige EX-lenzen zou die vrij gemakkelijk los komen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 35mm f1.4

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  http://www.dpreview.com/news/2012/11...s-street-price

                  Het is de eerste lens waarvoor je een USB dock kan kopen zodat je de firmware kan updaten.
                  Waarschijnlijk is het dan ook gedaan met problemen wanneer bijvoorbeeld Canon de firmware aanpast om lenzen van andere fabrikanten niet meer correct te laten werken.
                  Er zijn ooit een paar van die problemen geweest, op een bepaalde camera werkte die lens dan perfect, maar als je dan pech had, dan kon je er niets meer mee aanvangen als je een nieuwe camera kocht...

                  Ze ziet er ook wat moderner uit dan de EX-reeks.
                  Misschien blijft de verf ook beter hangen, want bij sommige EX-lenzen zou die vrij gemakkelijk los komen.
                  Dat zou enkel zo zijn bij de oude coating, de nieuwe versie (sinds 2009-2010?) heeft hier veel minder last van.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 35mm f1.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Dat zou enkel zo zijn bij de oude coating, de nieuwe versie (sinds 2009-2010?) heeft hier veel minder last van.
                    Ik ben zelf wel benieuwd hoe die nieuwe coating het gaat volhouden, de oudere Sigma's met een rubberachtige coating plakken nu allemaal...
                    Ook benieuwd naar de straatprijs en de optische kwaliteit.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 35mm f1.4

                      Optisch lijkt het alvast zeker goed te zitten:

                      Let's start with the optics. It's remarkably sharp, even wide open, outperforming not only its Canon, Nikon and Sony equivalents, but also the far more expensive Carl Zeiss Distagon T* 1,4/35 in lab tests. Chromatic aberration is also impressively well controlled (both lateral and longitudinal), distortion is low and vignetting more-or-less typical for its class. The rendition of out-of-focus regions is generally quite attractive, although complex backgrounds can end up looking rather 'fussy'. The overall result, though, is a lens that delivers fine-looking images with the minimum of fuss, shot after shot.
                      There's nothing to complain about with regards to handling either. Focusing is fast, silent and positive, and we've found our Canon-mount test sample to be very accurate too
                      Hier kun je ze zelf vergelijken:


                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • #12
                        Dacht eerst de sigma 30mm 1.4 als standaard/indoor/filmlens te nemen omdat het op mijn 7D quasi de "ideale" 50mm benadert maar door de komst van de 35mm 1.4 ben ik serieus aan t twijfelen.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 35mm f1.4

                          Als ik ooit een 30 a 35mm prime zoek, dan zal dit de eerste zijn die ik in overweging neem denk ik. Ziet er een prachtig stuk glas uit!
                          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 35mm f1.4

                            de sigma 35mm is zowat de beste 35mm lens momenteel op deze aardbol, maar ik dacht dat canon volgend jaar, dus dat is niet lang meer, met een IS versie op de markt komt.
                            door de evolutie vd focussystemen zal firmware update van lenzen noodzakelijk worden als je ze tenminste optimaal wenst te gebruiken, sigma speelt daar al handig op in.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 35mm f1.4

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              de sigma 35mm is zowat de beste 35mm lens momenteel op deze aardbol, maar ik dacht dat canon volgend jaar, dus dat is niet lang meer, met een IS versie op de markt komt.
                              door de evolutie vd focussystemen zal firmware update van lenzen noodzakelijk worden als je ze tenminste optimaal wenst te gebruiken, sigma speelt daar al handig op in.
                              Dat is een 35mm f/2 IS waar ze mee komen, geen f/1.4 dus.
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment

                              Working...
                              X