Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

    Hallo allen!

    Ik heb sinds een tweetal weken een sigma 35mm 1.4 lens in bezit. Wat me nu laatst enorm opvalt is dat de lens een raar slepend geluidmaakt tijdens het scherpstellen. Als de autofocus moet zoeken om een object te vinden heb ik het vooral. Is dit normaal? Wat zou dit kunnen zijn? Terug opsturen? Mensen die dit ook voorhebben?

    Alvast bedankt!

    David
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

  • #2
    Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

    Ik heb een Sigma 85mm F1.4 HSM, en dat is het typische Sigma HSM geluid...daarmee bedoel ik niet dat alle Sigma HSM's hetzelfde geluid maken, maar wel per soort lens (bv alle 35's, alle 85's...).

    Het geluid is niets vreemd...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

      Hoe luid is het?
      Als ik achter de camera sta, hoor ik dit niet. Maar als ik aan de lens luister, hoor ik wel wat "gesleep" zoals bij elke lens...
      Als je het zou horen van 1m afstand is dit niet normaal .

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

        Je hoort het soort slepend fluitend geluid als je door de zoeker kijkt dan hoor je het geluidje. Kvind het een raar geluid omdat ik dit niet heb bij canon lenzen. Dus het is een normaal geluid dan die de sigma's maken? Het lijkt op een fluit, pieptoon. Het is moeilijk te omschrijven
        mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

          schoe-eu (snel uitspreken) is het geluid dat deze bij mij maakt. Is inderdaad een beetje luider dan af-s nikon lenzen, maar niet om zorgen over te maken.
          Geen fluit/pieptoon hier, wel als je een onderwerp kiest met zeer weinig contrast (als hij moet zoeken dus) krijg je een trrr geluidje.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

            opnemen en op youtube zetten, is makkelijker dan schoeee en trrrr typen.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

              Oorspronkelijk geplaatst door david_deman Bekijk bericht
              Je hoort het soort slepend fluitend geluid als je door de zoeker kijkt dan hoor je het geluidje. Kvind het een raar geluid omdat ik dit niet heb bij canon lenzen. Dus het is een normaal geluid dan die de sigma's maken? Het lijkt op een fluit, pieptoon. Het is moeilijk te omschrijven
              Is geen slepend geluid David, de scherpstelmotor van dat soort objectieven is een ringmotor, eigenlijk een soort holle stappenmotor
              die aangedreven wordt met een soort microstep sturing, die dingen worden gestuurd door een verkapte blokgolf,
              op bepaalde freqwenties zet dat zich door naar de motor en kan zo een ding soms eigenaardige geluiden gaan maken.
              Bij Nikon en Canon is dat in wezen hetzelfde, maar (ik denk) dat ze hier een soort sinusvormige aanstuur methode
              gebruiken, deze zijn normaal fluisterstil, die dingen kunnen volgens hun volume en gewicht enorm veel kracht ontwikkelen.

              HIER een afbeelding van zo een motor

              Ter info:
              Dergelijke toepassingen worden tegenwoordig volop in de industrie gebruikt en zijn zeer nauwkeurig aan te sturen,
              bijkomend voordeel is dat de massa/vermogen ook hier een stuk kleiner is dan van vroegere motoren, een motor
              met een omvang van pakweg 1 liter kan gemakkelijk oplopen tot vermogens van 2Kw.
              Vroeger had je de zogenaamde freqwentie omvormers, werkte ook op een gewone electrische driefasen motor,
              de eerste modellen die er op de markt kwamen waren ook allemaal van die kabaalmakers,
              nadien met de vooruitgang van de electronica zijn ze al die dingen een stuk stiller geworden,
              maar bij de eerste wat zwaardere uitvoeringen had je ook het gedacht dat er wat scheelde aan een machine.

              Het komt dus eigenlijk allemaal een beetje op hetzelfde neer, en wil niet zeggen dat het daarom slecht is hé David
              maar de nieuwere aansturingen zijn wat stiller en mischien een stuk nauwkeuriger maar ook een stuk duurder.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 35mm 1.4 maakt slepend geluid?!

                Bedankt voor de leerrijke info demeyereg!
                mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

                Comment

                Working...
                X