Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang lenzen

    ik heb verschillende revieuws gelezen over dat Koreaans merk en heb er drie , maar ik lees veel dat ze geen contactpunten zouden hebben en zag al foto,s zonder ook, maar alledrie mijn samyangs voor nikon hebben contaktpunten en heb ik lichtmeeting , of is dat alleen voor canon bedoeld

  • #2
    Re: Samyang lenzen

    Voor Sony is' t ook zonder contactpunten - Nikon is de enige uitzondering hier - al de rest is dacht ik compleet zonder (jammer maar waar).

    Comment


    • #3
      Re: Samyang lenzen

      Hebben zij dan geen lichtmeting?maar ik dacht dat nikon ook iets duurder was

      Comment


      • #4
        Re: Samyang lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Hebben zij dan geen lichtmeting?maar ik dacht dat nikon ook iets duurder was
        Bij Sony gebeurt de lichtmeting altijd door de lens dus zijn er geen contactpunten nodig.

        Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

        Comment


        • #5
          Re: Samyang lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          ... en heb ik lichtmeeting , of is dat alleen voor canon bedoeld
          Ook voor Pentax. In automatische mode moet ik alleen scherpstellen, de lichtmeting gebeurt automatisch.

          Comment


          • #6
            Re: Samyang lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            ... en heb ik lichtmeeting , of is dat alleen voor canon bedoeld
            Ook voor Pentax. In automatische mode moet ik alleen scherpstellen, de lichtmeting gebeurt automatisch.

            Comment


            • #7
              Re: Samyang lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              Voor Sony is' t ook zonder contactpunten - Nikon is de enige uitzondering hier - al de rest is dacht ik compleet zonder (jammer maar waar).
              Zoals Joris al bevestigde, voorziet Samyang ook voor Pentax automatische belichting dmv de diafragmaring met A-stand.

              Ik moet zeggen dat ik initieel een beetje sceptisch was tov Samyang, maar ik ben intussen een fan geworden. De 24/3.5 T/S en de 16/2 CS zijn twee van mijn favoriete objectieven geworden. Ik kijk maw reikhalzend uit naar ieder nieuw product dat ze lanceren.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment

              Working...
              X