Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwaardering starterskit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opwaardering starterskit

    Bester als standaardzoom om een iets langer bereik te hebben van 50 - 55 mm zijn deze 2 de beste optie.
    Welke van deze standaard lens is de beter van de 2 en is het prijsverschil van 230 euro te verantwoorden? buiten dat het een canon lens is

    - Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM - € 419

    - Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM Bulk - € 649

    Of toch beter te kiezen voor

    - Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS Canon - € 379

    - Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II VC Canon - € 419

    alvast bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Opwaardering starterskit

    De Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM Bulk heeft het grootste bereik op UW en op Zoom, en is volgens MIJ de beste.
    Die wil ik zelf graag kopen. Maar staat op mijn verlanglijstje. (LIJST kan ik beter zeggen.)
    Groeten Paul

    Comment


    • #3
      Re: Opwaardering starterskit

      Er staat ook veel op mijn lijst om mijn starterskit te opwardeeren.

      dus ik vroeg mij af of de ongeveer 200 euro de canon waard is dan de andere lenzen die ik opnoem.

      groeten

      Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
      De Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM Bulk heeft het grootste bereik op UW en op Zoom, en is volgens MIJ de beste.
      Die wil ik zelf graag kopen. Maar staat op mijn verlanglijstje. (LIJST kan ik beter zeggen.)
      Groeten Paul
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Opwaardering starterskit

        Niemand een idee of deze canon de 200 euro meer waard is of niet?
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Opwaardering starterskit

          Je zal er de reviews eens op moeten nalezen. Ik weet alleen dat van deze budgetlenzen de Tamron de referentie is.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Opwaardering starterskit

            Tja, de laatste twee opties zijn beide goede lenzen waarbij de Tamron versie zonder stabilisatie (VC) optisch beter schijnt te zijn. Deze lenzen zijn lichtsterker en daardoor makkelijker te gebruiken in omstandigheden met minder licht. Tevens zijn ze optisch wat beter dan de Canon kitlens. Nadeel in dit geval van beide lenzen is dat je nauwelijks verschil hebt in bereik, dit blijft vrijwel gelijk, je hebt zelfs iets minder zoom. Het is een totaal andere keuze van lens.

            Als je echter wilt kijken voor de perfecte walkaround lens die niet perse lichtsterk hoeft te zijn dan zonder twijfel, zoek niet verder, de Canon 15-85mm. Deze lens heeft net iets meer zoom maar zeker de breedhoek van 15-18mm maakt een enorm verschil. Daarnaast heeft de lens IS/USM en komt hij er in reviews goed uit, volgens velen een van de beste EF-S lenzen op de markt. Ik gebruik hem zelf ook en kan dus onderstrepen wat ik hier neerzet.

            Comment

            Working...
            X