Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven voor Canon 450D

    Hallo iedereen,

    momenteel bezit ik een Nikon D50 met een Tamron 18-200 lens.
    Maar deze zomer ben ik van plan mij de Canon 450D aan te schaffen.
    Die Tamron zal daar dus niet op passen, dus heb ik een aantal vraagjes over objectieven..

    Je kunt de 450D kopen met de kit-lens erbij (18-55 met IS ), maar is die moeite?
    Ik loop met het idee om eventueel de body kopen, met daarbij een sigma 18-200 OS HSM.

    Ofwel die kitlens (die goed schijnt te zijn), en dan met een 28-135 lens. Of met een Sigma 18-125.
    Je kunt ook nog de canon 55-250 nemen met de kit-lens. (http://www.digicamshop.be/product/59...55-250-mm.html)


    Iemand ervaring met die Sigma? En zou het beter twee lenzen te kopen, dan één 18-200 ? Het verschil tussen 135mm en 200mm is ook niet zo denderend groot.
    Je ziet, kheb dus nog niet echt een idee.

    Graag jullie advies, en bedankt!
    Last edited by jwlibeer; 24 mei 2010, 16:28.

  • #2
    Re: Objectieven voor Canon 450D

    Het in de link genoemde setje is optisch superieur aan alle andere, met name aan de telekant zijn die superzooms niet goed genoeg IMO om daar echt wat aan te hebben.

    Wil je persee een superzoom voor Canon, dan zou ik een Efs 18-200 proberen te scoren.

    Wat denk je overigens op te schieten met een 450D t.o.v. een D50?
    De 450D is ook al weer een uitloopmodel....

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven voor Canon 450D

      Wat denk ik op te schieten?
      Een verdubbeling van het aantal megapixel, veel groter scherm.
      Van 7-punts focus naar 9-punts, recentere en beter CMOS sensor.
      Ook ondersteunt de D50 geen SDHC kaartjes, wat redelijk irritant is.

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven voor Canon 450D

        Ik heb ook de 450 met een sigma 18-250 erop. Ben tevreden over de lens. Binnen afzienbare tijd zou ik wel nog uitbreiden naar een 400 mm. Die vogeltjes hé... Altijd mm tekort.

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven voor Canon 450D

          De 450d kost momenteel geen geld meer en is toch nog een treffelijke DSLR. Als je die inderdaad combineert met een 18-55 IS (deze zijn goed, de non-IS minder) en een 55-250 IS (waar ik heel tevreden over geweest ben) heb je een goed setje, waar je al in veel situaties mee terecht kan. Later kun je nog altijd uitbreiden maar als startset is dit betaalbaar en goed.

          Nu heb ik zojuist de prijzen bekeken en de 500d scheelt echt niet zoveel in prijs en is toch een generatie jonger. Voor een slordige 100 euro meer dan de 500d kom je dan bij de 550d en de semipro 50d. Is te overwegen en dan bestaat de tweedehandsmarkt om de meerkost terug op te halen (van je body). Je vindt er goede objectieven maar goed uitkijken voor de prijzen. Je hebt verkopers die te hoge verwachtingen hebben...

          Dit om je twijfels een beetje aan te scherpen
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven voor Canon 450D

            Ja, die 500D heb je idd voor een 100 à 150 euro meer. Maar is dat zijn geld waard?
            HD-video heb ik echt niet nodig, en die extra 3 MP zullen het ook niet doen.
            Het enige dat misschien wel goed zou zijn, is die hogere ISO.

            Is er een groot verschil tussen ISO 1600 en 3200 ?

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven voor Canon 450D

              al de twijfels

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven voor Canon 450D

                Oorspronkelijk geplaatst door jwlibeer Bekijk bericht

                Is er een groot verschil tussen ISO 1600 en 3200 ?
                Dat geeft een halvering van de sluitertijd als je verder niks verandert....

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven voor Canon 450D

                  Ik zit eigenlijk nog altijd met de vraag wat beter is:

                  één lens 18-200 IS, of de twee lenzen (het setje met de 18-55 IS , en de 55-250 IS)?
                  Graag jullie deskundig advies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven voor Canon 450D

                    Ik zou gaan voor de twee objectieven.

                    Waar jij het verschil in prijs voor de body haalt weet ik niet... Cameraexpress.nl ligt er momenteel uit, maar bij cameranu.nl liggen de prijzen als volgt:

                    EOS 450D a 499.00
                    EOS 500D a 526.00 > verschil met 450D is 27.00
                    EOS 550D a 624.00 (is de nieuwste) > verschil met 450d is 125.00
                    EOS 50D a 637.00 > verschil met 450D is 138.00
                    EOS 7D a 1269.00 > is een heel stuk duurder
                    EOS 5D II a 1719.00 > blijft duur

                    Wel nog de verzendingskosten bijrekenen, maar dat is voor allen gelijk...

                    Je kunt nog altijd gaan voor de Nikon D90, dan heb je geen problemen voor je objectief natuurlijk...
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven voor Canon 450D

                      op digicamshop :

                      459 euro voor de 450D
                      599 voor de 500D

                      dus wel degelijk een verschil

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven voor Canon 450D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Het in de link genoemde setje is optisch superieur aan alle andere, met name aan de telekant zijn die superzooms niet goed genoeg IMO om daar echt wat aan te hebben.

                        ..
                        Oorspronkelijk geplaatst door jwlibeer Bekijk bericht
                        Ik zit eigenlijk nog altijd met de vraag wat beter is:

                        één lens 18-200 IS, of de twee lenzen (het setje met de 18-55 IS , en de 55-250 IS)?
                        Graag jullie deskundig advies
                        Was ik niet duideijk?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven voor Canon 450D

                          U was inderdaad duidelijk, maar had gehoopt op iemand die ervaring had met deze lenzen.

                          toch bedankt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectieven voor Canon 450D

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwlibeer Bekijk bericht
                            Ja, die 500D heb je idd voor een 100 à 150 euro meer. Maar is dat zijn geld waard?
                            HD-video heb ik echt niet nodig, en die extra 3 MP zullen het ook niet doen.
                            Het enige dat misschien wel goed zou zijn, is die hogere ISO.

                            Is er een groot verschil tussen ISO 1600 en 3200 ?
                            Ik heb momenteel de 450. ISO waarden zijn bruikbaar tot ISO 800. Daarboven zou ik foto's enkel maar op 'klein formaat' durven afwerken (genre 10 op 15) bij redelijk licht. In donkere omstandigheden kan deze camera niet echt goed weg met de ISO en is er heel veel ruis te zien.

                            Dat die 500 recenter is betekent niet noodzakelijk dat de ruis-aanwezigheid daardoor minder is. De ruisreductie ligt bij mij af omdat die de foto's nogal verzacht.

                            Als je op zoek bent naar een camera die goed overweg kan met ISO, zal je moeten kijken naar de series in de tientallen, 50D of in de eenheden 7D, 5D.

                            veel succes!
                            Fre
                            Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectieven voor Canon 450D

                              Oorspronkelijk geplaatst door jwlibeer Bekijk bericht
                              U was inderdaad duidelijk, maar had gehoopt op iemand die ervaring had met deze lenzen.

                              toch bedankt!
                              Ik HEB ervaring met die lenzen......

                              Comment

                              Working...
                              X