Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief op krediet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief op krediet?

    Hey beste mensen,

    Nogmaals beroep doen op jullie expertise en kennis

    Ik vroeg me af of sommigen onder jullie weet hebben van een winkel (in België dus) die lenzen op krediet (dus maandelijkse afbetaling) verkoopt. Ik zou me graag een Canon 24-70 2.8 aanschaffen maar die dingen zijn zo pokkeduur om in 1 ruk te betalen en ik zou niet graag 6 maand wachten.

    Of toch maar die Sigma-equivalent kopen? Doel is foto's van optredens te nemen, en ik heb me laten vertellen dat er tussen Sigma en Canon dan wel een klein kwaliteitsverschil zit. Ik maal er ook niet om om dan die meerprijs voor de Canon lens neer te tellen maar ben toch benieuwd wat jullie opinie is.

    Groetjes, en alvast bedankt voor de reacties!
    Tom
    Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

  • #2
    Re: Objectief op krediet?

    Je kan ook met een goedkoper alternatief beginnen zoals de 28-75 f2.8 van Tamron en zo stelselmatig opbouwen...

    Zelf vind ik dat bereik eigenlijk te laag om bij optredens te gebruiken! Wel goed om algemene overzichtsbeelden te maken, maar je zal al verdomd dicht moeten staan om close-ups te schieten

    Comment


    • #3
      Re: Objectief op krediet?

      sluit een doorlopend krediet af en koop dan wat je zelf wil, voordeel er van is: wat je afgelost hebt kan je dan weer gebruiken. meestal goedkoper dan huren of leasen volgens mij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Objectief op krediet?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
        Je kan ook met een goedkoper alternatief beginnen zoals de 28-75 f2.8 van Tamron en zo stelselmatig opbouwen...

        Zelf vind ik dat bereik eigenlijk te laag om bij optredens te gebruiken! Wel goed om algemene overzichtsbeelden te maken, maar je zal al verdomd dicht moeten staan om close-ups te schieten
        Het gaat dan ook om vrij kleine optredens waar frontstage geen probleem is, en waar een EF 70-200mm f/2.8L me een beetje afschrikt omdat ik dan altijd bijna in die close-up mode moet werken . Tenzij ik verder af ga staan natuurlijk maar dan is het niet altijd evident om mooie foto's te maken (met een massa bewegend volk tussen jou en de artiesten). Maar dan zit ik wel meteen safe voor de grotere festivals zoals pukkelpop en werchter en zo en het ligt wel in dezelfde prijsklasse natuurlijk. Haha, zovele vragen dat het allemaal oproept . Ik weet niet goed wat doen nu eigenlijk, bedankt .

        En ik geloof niet in het stelselmatig opbouwen. Akkoord, die lenzen verliezen hun waarde niet en ik kan ze meer dan waarschijnlijk wel kwijt op Ebay of zo, maar ik heb er geen probleem mee van er een beetje centjes tegenaan te gooien onder het motto: kwaliteit betaal je.
        Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

        Comment


        • #5
          Re: Objectief op krediet?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          sluit een doorlopend krediet af en koop dan wat je zelf wil, voordeel er van is: wat je afgelost hebt kan je dan weer gebruiken. meestal goedkoper dan huren of leasen volgens mij.
          grt,bouk.
          Naah ik wil geen doorlopend krediet of dergelijks, gewoon een maandelijkse afbetaling zodat ik na een half jaartje of zo me over niets zorgen meer hoef te maken. Huren of leasen is sowieso niet aan mij besteed
          Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

          Comment


          • #6
            Re: Objectief op krediet?

            Hier vind je enkele test die de Sigma, Tamron en Canon vergelijken van de focalrange die jij wil...
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Re: Objectief op krediet?

              Lenen, om een hobby te betalen ? 't zal wel aan mij liggen, maar echt verstandig lijkt me dit toch niet....

              Geduld is een schone zaak
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: Objectief op krediet?

                Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                Lenen, om een hobby te betalen ? 't zal wel aan mij liggen, maar echt verstandig lijkt me dit toch niet....

                Geduld is een schone zaak
                Idd ja lenen is niet echt verstandig en dat doen we dus ook niet! Ik zoek dus een winkel waar je dus een aankoop kan verichten, je betaalt een deel cash en de rest op afbetaling, zoals voor een TV in de photo hall of zow. Dat lijkt me nu toch niet zo onvoorstelbaar dat men dat in winkels die zich toespitsen op fotografie ook toepast omdat het steeds over zo een grote bedragen gaat!

                En het is geen hobby, maar een passie he, notice the difference .
                Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

                Comment


                • #9
                  Re: Objectief op krediet?

                  Idd ja lenen is niet echt verstandig en dat doen we dus ook niet! Ik zoek dus een winkel waar je dus een aankoop kan verichten, je betaalt een deel cash en de rest op afbetaling....
                  Dat is dus net zo goed lenen, alleen meestal met een veel ongunstiger rente percentage, dus ik zou me zelf niet voor de gek houden als ik jou was: kopen op afbetaling is net zo goed lenen. Stel je zelf de vraag of je de aflossing en de rente kan betalen zonder in de problemen te komen, zo ja doen, zo nee gewoon wachten en sparen, is mijn idee.

                  groeten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectief op krediet?

                    Als je een Visa kaart hebt (of andere kaart) kan je die toch koppelen aan een kredietlijn?

                    Heb ik ook gedaan (OptiLine bij de Fortisbank).

                    Voor ik dit had was kopen met Visa eigenlijk enkel uitstel van betaling tot einde van de maand.

                    Met de kredietlijn die ik nu heb dmv OptiLine wordt er gewoon elke maand 10% van het opgenomen bedrag afbetaald. Wil je zelf sneller gaan kan dat ook met bijkomende stortingen die je zelf bepaalt. (voor alle duidelijkeid: er komt natuurlijk ook intrest bij)

                    Is af en toe wel handig, je moet natuurlijk genoeg zelfbeheersing hebben om niet in een spiraal van schulden te geraken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectief op krediet?

                      Het meeste geld wordt uitgegeven door mensen die het niet bezitten!
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectief op krediet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
                        Idd ja lenen is niet echt verstandig en dat doen we dus ook niet! Ik zoek dus een winkel waar je dus een aankoop kan verichten, je betaalt een deel cash en de rest op afbetaling, zoals voor een TV in de photo hall of zow.
                        Da's inderdaad hetzelfde als lenen, maar nog duurder

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
                        En het is geen hobby, maar een passie he, notice the difference .
                        Ik ken het gevoel, maar om er voor te gaan lenen Afijn, moet je zelf weten, ik hoef de rente niet te betalen
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectief op krediet?

                          Een suggestie van mijn kant: uitkijken naar een nette okazie 24-70 of 28-70 L. Of mogelijk jezelf tevreden stellen met een Tamron 28-75 mm.

                          Deze opties zijn minder duur en (bijna) net zo goed .........

                          Humphrey

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectief op krediet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
                            Ik zou me graag een Canon 24-70 2.8 aanschaffen maar die dingen zijn zo pokkeduur om in 1 ruk te betalen en ik zou niet graag 6 maand wachten.
                            - Als je ze nu koopt zal ze binnen zes maand niet meer evenveel waard zijn = financiëel verlies van 100 € ?
                            - Als je nu een lening/afbetaling aangaat dan ga je interest betalen = financiëel verlies van nog eens 100 € ?
                            - Als je ze nu aankoopt zal ze gegarandeerd binnen zes maand minder kosten = ook nog eens 100 € ?
                            - Als je ze nu koopt heb je zes maanden vroeger het genot van een dijk van een lens.

                            Mijn cijfers kloppen misschien niet volledig maar 6 maanden eerder deze lens bezitten kost je wel aardig wat centen. Om nog te zwijgen over ondertussen de introductie van de 24-105 F4 L IS, maar dat is een ander verhaal.
                            DigiCam

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectief op krediet?

                              Of hoe dat geld al wordt uitgegeven voor het in je bezit is!!!
                              De banken varen er wel bij.

                              Groetjes

                              JO
                              Groetjes
                              ----JO

                              Comment

                              Working...
                              X