Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro portretlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro portretlens

    ik ben op zoek naar een macrolens die ik ook voor portretten kan gebruiken.
    collega van mij heeft canon 50mm portret lens en mijn vraag was of je ook portretten kan maken met de 50mm macro?

    mijn voorkeur gaat uit naar een van deze 4 lenzen.
    ik wil de macro (1:1) gebruiken om bladeren en zo te nemen, niet echt voor insecten.


    Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 Canon € 405,71
    Tamron 90mm F 2.8 DI Macro 1:1 Canon € 371,13
    Canon EF-S 60mm f/2.8 USM Macro € 365,03
    Sigma 50mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 Canon € 263,35

    (prijzen konijnenberg)
    men zegt van de tamron dat deze de perfecte macrolens is maar ja, ze zeggen van toyota dat deze ook geen problemen kennen........


    groeten en bedankt voor jullie tijd
    Canon eos 500d kitlens 18-55mm f/3.5-5.6, Canon 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM, Sigma 150-500 f/5.0-6.3 DG OS HSM,

  • #2
    Re: macro portretlens

    Tamron heeft ook een 60 mm macro. Voor portret op crop ook prettig, en met F/2 ook mooi lichtsterk. Daarnaast interne scherpstelling, dus de lens wordt niet langer bij close focus.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: macro portretlens

      Portret met macrolens gaat altijd, maar je krijgt klachten van de dames.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: macro portretlens

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Portret met macrolens gaat altijd, maar je krijgt klachten van de dames.
        wat bedoel je daar dan juist mee?
        is het dan beter een gewone 50mm en een bv 50mm macro appart aan te schaffen dan 1 lens voor beide te gebruiken?
        Canon eos 500d kitlens 18-55mm f/3.5-5.6, Canon 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM, Sigma 150-500 f/5.0-6.3 DG OS HSM,

        Comment


        • #5
          Re: macro portretlens

          Oorspronkelijk geplaatst door Lowbeemer Bekijk bericht
          wat bedoel je daar dan juist mee?
          is het dan beter een gewone 50mm en een bv 50mm macro appart aan te schaffen dan 1 lens voor beide te gebruiken?
          Een macro lens is per definitie haarscherp, en toont dus alle details...vandaar...
          It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

          Comment


          • #6
            Re: macro portretlens

            Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
            Een macro lens is per definitie haarscherp, en toont dus alle details...vandaar...
            ......
            Canon eos 500d kitlens 18-55mm f/3.5-5.6, Canon 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM, Sigma 150-500 f/5.0-6.3 DG OS HSM,

            Comment


            • #7
              Re: macro portretlens

              ik heb de 90mm tamron, wilde initieel een macro lens maar ondervonden dat deze voor portret echt heel mooie beelden geeft. zeer scherp en snel... (soms hunting verschijnselen maar valt heel goed mee)
              ik zou boven de 90mm blijven voor macro, maar dat is een persoonlijke keus. denk dat de tamron beter uit de testen kwam dan sigma.

              greetzzz

              wim

              Comment


              • #8
                Re: macro portretlens

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Portret met macrolens gaat altijd, maar je krijgt klachten van de dames.

                Voor portretten op een CF...low budget: de EF 50mm 1.8 voor 90 euro NIEUW.
                Prachtig scherp, mooie zachte achtergronden. Het was op mijn CF camera de standaard portretlens.
                Macro...heb ik geen verstand van helaas.

                Comment

                Working...
                X