Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro

    hoi iedereen

    ik bezit een nikon d5200 en zou graag een macro lens kopen met een budget van 250€ tot 300€
    is er iemand die mij er goede raad kan geven
    alle raad is welkom

    bedank alvast

  • #2
    Re: macro

    Nee; want voor dat budget koop je geen macro lens, of het moet tweede hands zijn.

    Comment


    • #3
      Re: macro

      hallo,

      hangt ook een beetje af van wat je nu bezit aan lenzen :
      om in het 'macrogebied' binnen te komen moet je gewoon dicht genoeg kunnen komen.
      - heb je nu een goede 35 ,50, 85mm lens (bv) dan kun je tussenringen aanschaffen
      - je kunt een "dubbel-gebruik-lens" aanschaffen die je ook als portretlens/matige tele kunt gebruiken 60 of 90mm
      alle macrolenzen zijn echt goed( tamron, tokina, maar ook die van nikon zijn betaalbaar), verschil in brandpuntafstand,
      en dus in afstand van uw onderwerp maakt het verschil ('schuwe onderwerpen', lichtinval,achtergrond werkt vlotter met grotere brandpuntafstand)
      Als je tweedehands koopt houd er rekening mee dat uw nikon d5200 geen ingebouwde scherpstelmotor heeft : dus checken of oudere lenzen motor hebben
      ( bij tamron bv 2 soorten))
      -een te overwegen alternatief om te proeven ( en blijft licht en goedkoop) is een goede voorzetlens van bv 5 dioptrie : je verkort uw instelafstand en verliest geen licht
      zeker te overwegen als je nu standaardzoom hebt en een beetje wilt proberen. De kwaliteit in het centrum van uw beeld valt goed mee.

      Zelf ook ooit gestart met een voorzetlensje van B+W 5dioptrie , en na tussenringen, balg, macrolenzen, blijft het een nuttig, compact accessoire.


      op het forum zitten er zeer goede macrofotografen die je zeker constructief zullen helpen als je meer concrete vragen hebt.

      hopelijk heb je hier iets aan.

      beste groeten, Geert.

      Comment


      • #5
        Re: macro

        Misschien is dit ook een goeie gelegenheid om de teksten van mede-BDer Wim.Vanmaele nog eens onder de aandacht te brengen?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #6
          Re: macro

          mischien goede raad als ik men budget verhoog naar 500€

          Comment


          • #7
            Re: macro

            ik zal zeggen doe dat nog eens maal 2.5

            Comment


            • #8
              Re: macro

              Voor ongeveer 500€ zal je wel ergens aan de AF-S micro Nikkor VR 105mm f2.8 ED geraken ( tweede hands ). Dat is wel een hele goeie lens.

              Mvg Yves.
              What you see is what you get

              Comment


              • #9
                Re: macro

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                ik zal zeggen doe dat nog eens maal 2.5
                Zever in pakskes.

                2dehands hoef je echt geen 1250 euro te geven .

                Comment


                • #10
                  Re: macro

                  Inderdaad zever. De Tamron 90mm 2,8 macro met vibratiereductie vind je nieuw voor 500 euro. En het is voor die prijs een dijk van een lens.

                  Comment


                  • #11
                    Re: macro

                    Oorspronkelijk geplaatst door ritse1 Bekijk bericht
                    mischien goede raad als ik men budget verhoog naar 500€
                    Een minuut Googelen: http://www.kieskeurig.nl/objectief/p...-macro/prijzen

                    Voor nog geen €500 Euro koop je een prima macro-objectief.

                    Comment


                    • #12
                      Re: macro

                      Tamron 90mm F2.8 Di VC USD Macro Nikon deze objectief is het geworden
                      bedankt iedereen

                      Comment

                      Working...
                      X