Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

m42, stadsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • m42, stadsfotografie

    Hallo iedereen, ik ben vandaag lid geworden van het forum en heb een eerste vraagje:

    Sinds ik een m42-lensadapter heb gekocht voor mijn EOS, ben ik bezig met oude m42 praktika-lenzen van m'n vader.

    Heeft iemand tips rond het gebruik van deze lenzen in het algemeen of over hoe je bepaalde effecten kan bereiken, enz...
    Ook tips voor stadsfotografie zijn welkom!

    Alvast bedankt
    Last edited by MaxV; 12 januari 2011, 19:34.

  • #2
    Re: m42, stadsfotografie

    Zulke lenzen zijn het beste te gebruiken met Av (diafragmavoorkeuze)
    Diafragma op de lens instellen, meestal moet je wat onderbelichten (zie histogram na de opname)
    Handmatig scherpstellen op matglas , bij twijfel over focus meerdere opnamen maken.

    Comment


    • #3
      Re: m42, stadsfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Handmatig scherpstellen op matglas , bij twijfel over focus meerdere opnamen maken.
      Wat bedoel je net met matglas? Hieronder versta ik een stuk glas dat gezandstraald is of zo, waar je niet meer doorheen kan kijken.
      Heb ik het juist?

      Comment


      • #4
        Re: m42, stadsfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door MaxV Bekijk bericht
        .......... Hieronder versta ik een stuk glas dat gezandstraald is of zo, waar je niet meer doorheen kan kijken.
        Heb ik het juist?
        ja das juist hoor)(.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: m42, stadsfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door MaxV Bekijk bericht
          Wat bedoel je net met matglas? Hieronder versta ik een stuk glas dat gezandstraald is of zo, waar je niet meer doorheen kan kijken.
          Heb ik het juist?
          hij bedoelt gewoon door je zoeker kijken en handmatig scherpstellen, je matglas zit in de camera en dmv een spiegelconstructie kun je door de zoeker het geprojecteerde beeld op dit matglas bekijken.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment

          Working...
          X