Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Korte zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Korte zoomlens

    Ik bezit een Sigma 70-200 f2.8 en zou nu willen een lens aanschaffen zoals een 24-70 f2.8.
    Nu heb ik al op een aantal tweedehands sites de lens van Sony Sal 24-70 f2.8 van Carl zeiss gevonden maar intussen heb ik bij Tamron de nieuwe 24-70 f2.8 gezien en ook Sigma heeft zo een 24-70 f2.8 lens. Al bij al veel mogelijkheden en voor mij speelt niet het merk een rol maar wel de kwaliteit van het afgeleverde beeld. Tijdens het lezen van de reviews over de Tamron zou deze lens er zeer goed uit komen wat scherpte betreft. Heeft er daar al iemand ervaring mee ? Natuurlijk de Carl Zeiss is misschien nog beter maar dan is dit wel een tweedehands lens en dit voor ongeveer dezelfde prijs. Mijn Reflex is een Sony a77.

  • #2
    Re: Korte zoomlens

    ik heb nu een 28-75 van tamron voor mijn canon eos 40d

    ben tevreden van deze lens, leuk allround bereik, lichtsterk, prijs/kwaliteit zeker meer dan behoorlijk

    tamron heeft een 24-70 2.8 aangekondigd idd ook die natuurlijk volledig hertekend is.
    de prijs hiervan ligt natuurlijk aanzienlijk hoger dan de huidige 28-75 die ze hebben maar dit is deels logisch, mede omdat ze ook beeldstabilisatie aanbieden op die lens voor canon/nikon

    als sony-gebruiker dien jij hier natuurlijk niet onmiddellijk naar te kijken aangezien deze in je body normaal zit
    die 28-75 kost nieuw ±400 euro

    de keuze ligt bij jou hoe zwaar jij aan top-kwaliteit tilt.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Korte zoomlens

      De tamron 24-70 heeft voor de Sony versie bovendien geen VC.

      Ik heb de zeiss 24-70 altijd van mij afgeduwd omwille van "ik ga ze toch niet kopen want te duur", maar onlangs toch een goed uur mee gespeeld...had ze toen bijna gekocht aan de volle prijs Om maar te zeggen hoe goed deze lens wel is! Beviel mij 100%!

      Heb ook naar die 2e hands zeiss liggen kijken, maar ik ga deze ooit gewoon nieuw kopen. Op de tamron was ik aanvankelijk op aan het mikken omwille van prijs/kwaliteit een zeer goede koop, maar de zeiss heeft mij volledig overtuigd...

      Het ging mij tussen de zeiss en de A77 en heb voor de A77 gekozen als aankoop, de zeiss gaat nog wat moeten wachten

      De tamron 28-75 is wel goed, maar SSM (geruisloze scherpstelling) zoals de nieuwe tamron wel heeft is wel fijn, en op een A77 is 24mm ook goed. 28mm is naar mijn goesting toch net iets té onbreed... Heb een vriend met de Minolta 28-75 (identieke lens aan de tamron) en die lens kan mij wel bekoren voor zijn prijs, maar ik ga met die tamron toch nog altijd een "upgrade" gevoel hebben...

      De tamron 24-70 is trouwens voor sony voorlopig nog niet te krijgen bij mijn weten...

      Comment


      • #4
        Re: Korte zoomlens

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        De tamron 28-75 is wel goed, maar SSM (geruisloze scherpstelling) zoals de nieuwe tamron wel heeft is wel fijn, en op een A77 is 24mm ook goed. 28mm is naar mijn goesting toch net iets té onbreed... Heb een vriend met de Minolta 28-75 (identieke lens aan de tamron) en die lens kan mij wel bekoren voor zijn prijs, maar ik ga met die tamron toch nog altijd een "upgrade" gevoel hebben...

        De tamron 24-70 is trouwens voor sony voorlopig nog niet te krijgen bij mijn weten...
        ja, ik had ook op dat moment nog een sigma 18-50 2.8-4.5 die intss gesneuveld is en heb die plaats ingevuld door een tamron 17-50 2.8 vc dus heb breder dan 28mm

        ik denk dat de TS vooral moet zien of ze idd effectief die 24mm wilt hebben op haar lens en welk budget ze bereid is om uit te rekken voor een lens.
        ik denk dat de tamron 24-70 nog op weinig plekken beschikbaar is, japan was voor deze maand aangekondigd ofzo dachtek dus
        Last edited by SVIS; 25 juni 2012, 19:40.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment

        Working...
        X