Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze lens

    Hallo,
    Ik fotografeer voornamelijk natuur en sport.
    Ik ben begonnen met een litlens (28-80mm f3.5) en ik denk dat het tijd is voor een uitbreiding.
    Voor het natuur gedeelte dacht ik aan een samyang 500 f8 (140€ bij Konijnenberg) . Ik ben namelijk een student met een zeer beperkt budget.
    Voor het sport gedeelte zou ik gaan voor een (van de vorige) tamron 18-200 (slechts 180€ bij konijnenberg )
    Voor bij de samyang zal ik mij sowiso een m42 converter moeten aanschaffen en dan kan ik evt later een oude macro/groothoek lens aanschaffen aan een zeer voordelige prijs. Ik ben namelijk gewoon om AF te gebruiken (voornamelijk voor natuur) aangezien de autofocus van mijn huidige lens niet (goed) werkt.
    Mijn vraag is nu, is dit een goede keuze? Of zou ik echt moeten doorsparen tot 5-600€ voor een kwaliteitsvolle lens? Of zijn er nog alternatieven?
    Alvast bedankt,
    Pieter

  • #2
    Re: Keuze lens

    Geen goed idee De lenzen die je aanhaalt zijn van slechte kwaliteit.
    Het is mij niet duidelijk of je Nikon of Canon gebruikt, maar voor Canon zou ik met een beperkt budget gaan voor de twee kitlenzen, de 18-55IS en de 55-250IS. Ik heb deze ook gehad en prijskwaliteit zijn dat prima lenzen. Voor natuurfotografie waar je wat meer bereik voor nodig hebt, is de Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM een goede lens. Ik heb deze zelf gehad voor mijn 120-300 en deze is goed van kwaliteit en niet erg duur, 250-300 euro.

    Voorbeelden Sigma 400mm:

    blue, macro, tit, sigma, apo, tele, f56, 400mm, hsm


    littlegrebe, dodaars, langdorp, demer, achterschoonhoven, demerbroeken, demervallei, thewonderfulworldofbirds
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment