Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

    Hallo,
    Ik zou me graag bovenstaande lens aanschaffen voor landschap fotografie , ik ben wel in bezit van een "Nikkor AF-S 24-70mm F2.8 G ED Nano". Is deze lens de extra investering waard? Ik neem vooral graag foto's in de Ardennen en zijn waterlopen. (Semois etc.)
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

    De lens is de investering waard als je vaak tegen de 24mm aanklikt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

      Dat doe ik inderdaad veel. De 24 - 70 is wel een F2,8 en de 16-35 een F4 maar dat zal voor landschap fotografie niet zo van belang zijn? Met deze lens kan ik tevens met de standaard adapter nog mijn Lee filters gebruiken en dat is een probleem met zijn grotere f2,8 broer....
      Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

      Comment


      • #4
        Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

        In mijn opzicht zal dit zeker een goede bijkomstigheid zijn!
        Zeker op de D700, een pareltje! Heerlijke landschapjes met lange sluitertijden
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

        Comment


        • #5
          Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

          Ik ben er zeer tevreden van en zeker in het bereik 18 tot 28 mm.
          Op 16mm heb je serieus vervorming maar die zal je niet snel zien in landschappen en is trouwens zo goed als volledig weg te werken in Lightroom of Capture NX2.
          Ook de VR is niet te onderschatten. Dit was voor mij bij de aanschaf geen doorwegend argument maar nu ik ze heb, vind ik VR zeer nuttig op een breedhoek. Als reislens komt dit zeker van pas in gebouwen enz.. (situaties waar je geen statief kan of mag gebruiken).

          Comment


          • #6
            Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

            Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
            Ik ben er zeer tevreden van en zeker in het bereik 18 tot 28 mm.
            Op 16mm heb je serieus vervorming maar die zal je niet snel zien in landschappen en is trouwens zo goed als volledig weg te werken in Lightroom of Capture NX2.
            Ook de VR is niet te onderschatten. Dit was voor mij bij de aanschaf geen doorwegend argument maar nu ik ze heb, vind ik VR zeer nuttig op een breedhoek. Als reislens komt dit zeker van pas in gebouwen enz.. (situaties waar je geen statief kan of mag gebruiken).
            +1
            De VR is idd heel leuk. Tijdens vakantie in de streek van de Loirekastelen gewoon binnen kunnen trekken zonder flash. Wel niet op 16mm. Maar waar anderen zaten te flashen (alhoewel continue afgeroepen dat het verboden was) rustig kunnen fotograferen.
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

            Comment


            • #7
              Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

              Moest je een goedkoper alternatief zoeken kan je ook altijd uitkijken naar een gebruikte Sigma 15-30 lens. Ik gebruik deze op mijn D700 en ben er zeer positief over. Het is echt een goede lens en tweedehands te vinden voor een 200 a 250€. Uiteraard heb je op die sigma geen VR, maar lanschap fotografeer je toch regelmatig met statief.

              Comment


              • #8
                Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                Hallo,
                Ik zou me graag bovenstaande lens aanschaffen voor landschap fotografie , ik ben wel in bezit van een "Nikkor AF-S 24-70mm F2.8 G ED Nano". Is deze lens de extra investering waard? Ik neem vooral graag foto's in de Ardennen en zijn waterlopen. (Semois etc.)
                Ik gebruik m'n 16-35mm heel veel meer dan m'n 24-70 of full frame voor landschappen en steden
                is ook een kleinere, handigere lens om mee te nemen...

                aanrader!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                  Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                  Moest je een goedkoper alternatief zoeken kan je ook altijd uitkijken naar een gebruikte Sigma 15-30 lens.
                  Maar op FX kun je geen normale filters gebruiken.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                    Ik kan ondertussen een 'Nikkor AF-S 17-35mm F2.8' tweedehands kopen voor 700€. Ik weet wel niet de ouderdom maar ze ziet er nog heel goed uit. Is dit geen beter koop?
                    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                    Comment


                    • #11
                      Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                      Naar het schijnt volledig onbruikbaar op 2.8 (zeer soft), de 16-35 lijkt mij wel beter en dan nog, deze krijgt slechts een 4 op 10 op de nikonhothelpline.
                      Tegenover de 14-24 dat een 10/10 krijgt, je kan het filterprobleem omzeilen met die lee-adapter of door gewoon je filters ervoor te houden zonder vast te maken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Naar het schijnt volledig onbruikbaar op 2.8 (zeer soft), de 16-35 lijkt mij wel beter en dan nog, deze krijgt slechts een 4 op 10 op de nikonhothelpline.
                        Tegenover de 14-24 dat een 10/10 krijgt, je kan het filterprobleem omzeilen met die lee-adapter of door gewoon je filters ervoor te houden zonder vast te maken.
                        Deze lens krijgt nochtans goede kritieken ?
                        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                        Comment


                        • #13
                          Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                          De 16-35/4.0 VR wordt hier naar alle tevredenheid gebruikt
                          Knap lensje met VR in donkere ruimten; stapje voor als je werkt in ambiant licht

                          Comment


                          • #14
                            Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                            Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                            Deze lens krijgt nochtans goede kritieken ?
                            Als men beweert dat de 16-35/4 VR niet scherp is in de hoeken, dan mag je zéker zijn dat de 17-35/2.8 daar alvast nog minder goed presteert (reden dat ik ze verkocht heb)

                            Comment


                            • #15
                              Re: extra lens Nikkor AF-S 16-35mm F4.0 G ED VR Nano

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                              Als men beweert dat de 16-35/4 VR niet scherp is in de hoeken, dan mag je zéker zijn dat de 17-35/2.8 daar alvast nog minder goed presteert (reden dat ik ze verkocht heb)
                              Waarom is de kostprijs van deze lens twee keer zo duur?
                              Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                              Comment

                              Working...
                              X