Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EFS17-85mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EFS17-85mm

    Heb nu mijn tweede Canon EFS17-85 lens na nog geen 5 jaar,de eerste ging na 3 jaar stuk hij gaf een error 01 melding reparatie kosten waren 250 euro,ik heb toen toch maar een nieuwe aangeschaft,koste 285 euro,ik was over de buiten foto's best tevreden en ook een prima lens voor mee te nemen op vakantie,lekker licht en mooie foto's,werkte eigenlijk perfect op mijn Canon 50D,maar sinds gister geeft ook deze lens error01 aan,nu heb ik het helemaal gehad met die Canon lens,wat is een goede vervanger? Tamron mischien?

  • #2
    Re: Canon EFS17-85mm

    Ik kan de lens herstellen voor een fractie van die 250euro.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EFS17-85mm

      Die 17-85 is waarschijnlijk de minst betrouwbare lens die Canon ooit heeft gemaakt.
      Je kan een Tamron of Sigma kopen, maar die hebben doorgaans nog meer problemen dan de meeste Canonlenzen (ze zullen betrouwbaarder zijn dan die 17-85, want dat is wel de slechtste Canonlens).
      Ik ken er zelf een paar die een defecte 17-85 hebben gehad, en hier op het forum zijn ook verschillende topics over geweest.

      De nieuwere 15-85 is veel degelijker, en optisch is die ook verbeterd.
      Als je een groot zoombereik wil, dan is de 18-135 IS STM ook helemaal niet slecht (die gebruik ik zelf op de 700D).
      Als je een lichtsterkere lens wil, dan moet je wel tevreden zijn met een kleiner zoombereik (Canon 17-55 f2,8 IS, Tamron en Sigma 18-50 f2,8 in verschillende uitvoeringen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EFS17-85mm

        17-85 wordt massaal tweedehands aangeboden, aan prijzen beneden kost van herstelling.
        Zie bvb www.dslr-forum.de

        Anders inderdaad de 15-85, in alle opzichten beter dan de 17-85.
        Afhankelijk van je andere lenzen, de nieuwere 18-55 STM is prima, en goedkoper.

        mvg
        Filip

        Comment


        • #5
          Re: Canon EFS17-85mm

          Normaliter is alleen de flexkabel van de diafragmamodule over ... wanneer je geen error krijgt wanneer je de lens volopen gebruikt is dit de fout.

          Het heeft geen zin een tweedehands exemplaar te kopen daar je niet weet hoeveel zoombewegingen deze gehad heeft ... dit aantal bepaalt wanneer de flexkabel van het diafragma zal breken ... dus vervangen van deze flexkabel is altijd de betere oplossing ... alleen de prijzen die de professionele herstellers ervoor vragen is onzinnig hoog gezien de prijs van de flexkabel naakt (of de komplete diafragmamodule met gesoldeerde flexkabel) en het werk om deze te vervangen. Jeroen heeft al gereageerd ... dus doe de test volopen en stuur hem daarna de lens op ... probleem weer voor enkele jaren opgelosd.

          Naast de 17-85 zijn er nog lenzen waarbij de flexkabel zal breken ifv van het aantal zoombewegingen, meestal standaardzooms met groot zoombereik ... bvb de 24-105 L ... maar heb hier ook nog een tweetal 3X telezooms liggen met hetzelfde probleem.

          De 15-85 heb ik nog niet open gezien ... aan de manier hoe de flexkabel gemonteerd is kan je afleiden of een lens kanshebber is.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EFS17-85mm

            Hallo Jeroen
            Wat gaat het mij kosten om die 17-85 te laten herstellen?
            Mvg

            Comment


            • #7
              Re: Canon EFS17-85mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
              ... aan de manier hoe de flexkabel gemonteerd is kan je afleiden of een lens kanshebber is.
              Een voorbeeld hiervan :

              Last edited by Silver Roller; 14 januari 2015, 21:44.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EFS17-85mm

                Eens met de anderen, deze lens links laten liggen en vervangen door de 15-85mm, die is gewoon een stuk beter. Mocht je een lichtsterkere variant zoeken dan is de 17-55mm 2.8 een optie. Is je budget beperkt dan is de 18-135mm STM een lens met een zeer goede prijs/prestatie verhouding.

                Comment

                Working...
                X