Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Ik overweeg om deze lens eventueel aan te kopen maar kan er mij iemand een foto van binnen en buiten bezorgen (hoeft geen grote resolutie te zijn) zodat ik de afwijkingen aan de randen kan zien.Mijn huidige lenzen zijn EF 24-105 1:4 L IS USM /EF 100-400 1:4,5 5,6 L IS USM / sigma 150 APO macro DG HSM voor een eos 7D
    Met dank François

Re: Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Wat bedoel je met afwijkingen aan de randen ? Tonvorming ? Op 10 mm ? op 22 mm ?

In elk geval, hier staat wat bijeen : http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_10-22_35-45_usm

De 10-22 is een superding om te hebben, wil ze niet bmeer kwijt. :-)

Comment

Deze is met de 7d en EF-S 10-22 gemaakt : Bugatti, de lens heeft zeker tonvorming (wat wil je met zo'n UWA) maar vanaf 13mm valt deze niet meer op vind ik, op 10mm wel natuurlijk

Het is zo'n lens die je niet echt veel gebruikt, maar die je echt niet meer wil missen eens je ze hebt.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.juzaphoto.com/eng/article...ron_tokina.htm

Danny
        SeALbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Ik overweeg om deze lens eventueel aan te kopen maar kan er mij iemand een foto van binnen en buiten bezorgen (hoeft geen grote resolutie te zijn) zodat ik de afwijkingen aan de randen kan zien.Mijn huidige lenzen zijn EF 24-105 1:4 L IS USM /EF 100-400 1:4,5 5,6 L IS USM / sigma 150 APO macro DG HSM voor een eos 7D
          Met dank François
          Vervorming = nul, als je de foto's via raw door DPP haalt, kwestie van een paar muisklikken voor een hele batch foto's.
          Geld ook voor de 24_105, die op 24 mm zeer moeilijk te corrigeren is, tenzij via DPP.
          Best van al: het is gratis ;-)
          Als ik ooit nog een UW lens aanschaf op crop, zal het zeker deze zijn, steekt met kop en schouder boven de andere uit.
          Maar ik heb voorlopig voor de nieuwe 15-85 gekozen, die doet het ook goed.

Comment

Working...
          X