Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-300mm F/3.5-5.6 L IS USM of EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 28-300mm F/3.5-5.6 L IS USM of EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

    Hallo,

    Ik ben momenteel in het bezit van een Canon EOS 7D ik had hierbij 2 lenzen namelijk de standaard EFS 18-55mm en een zoomlens EF 70-300mm 1.4-5.6 IS USM
    nu is deze laatste stuk gegaan door een ongelukkige val en zou ik deze graag vervangen door een kwalitatieve lens uit de L reeks .
    Ik heb hierbij mijn oog laten vallen op 2 lenzen namelijk de EF 28-300mm F/3.5-5.6 L IS USM wat eigenlijk ook kan gezien worden als een allround lens of de EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II
    Beiden zijn relatief prijzig maar krijgen ook wel heel goeie reviews
    Ik ben een beginnend amateur fotograaf en maak vooral foto's op reis en op voetbalwedstrijden van mijn zoon
    zouden deze lenzen hiervoor overkill zijn , kies ik beter voor de Allround lens die wel zwaarder is maar dan moet je ook geen lenzen verwisselen , of kies ik toch beter voor de zoomlens als vervanging van mijn vorige lens .
    De kwaliteit van de beide lenzen daar twijfel ik niet aan .

    Ik zou het zeer op prijs stellen om jullie mening te horen

    Mvg
    Kathleen

  • #2
    Re: Canon EF 28-300mm F/3.5-5.6 L IS USM of EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

    Als de 70-300 IS voor jou een goede lens was, en je wil ze vervangen door een "L" lens, dan is de 70-300 L IS ook nog een optie.
    Die heeft een snellere autofocus, en een betere beeldkwaliteit dan de niet-L versie.

    De 28-300 is wel een lens met een heel groot zoombereik, maar dat gaat ten koste van de optische kwaliteiten.