Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

    ik heb sinds zaterdag een canon eos 550d met een ef-s 18-55 lens.
    ik ben nog een totale leek, maar wil hier echt meer van leren en ben al in boeken aant lezen om er meer van af te weten. ik vertrek 24 augustus op vakantie en wil dan toch al wat kneepjes van het vak kennen. Nu vroeg ik me af dat ik nog een lens moest bijkopen eventueel de ef-s 55-250 of is dat als pure leek, beginner niet nodig?
    ik wil me natuurlijk niet meteen alles aanschaffen, wie weet lukt het me helemaal niet :-).
    wat denken jullie?
    hebben jullie ook een idee waar ik goede workshops of cursussen kan volgen als beginner om toch mooie foto's te maken, weliswaar als hobby? ik woon in de buurt van leuven, dus ook wel langs deze kanten cursussen of workshops :-)
    graag seintje!

  • #2
    Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

    Persoonlijk zou ik eerst wat afwachten met bijkopen van een extra objectief. Gebruik je materiaal en kijk waar je tegen de beperkingen van je materiaal aanloopt.

    Een zoom kan je nog altijd kopen.

    Inzake cursussen, google eens wat en je zal zien dat op het net tal van interessante cursussen te vinden zijn
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

    Comment


    • #3
      Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

      Als je voor je vertrek nog iets wil leren moet je m.i. vooral oefenen en je eigen ding doen.
      In september start er bijvoorbeeld wel een cursus door het Centrum Voor Volwassenenonderwijs. Die is echter verschrikkelijk duur gezien dat centrum zelf niet eens zonder fouten kan schrijven.

      Comment


      • #4
        Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

        Een 70-300 van canon is altijd een goede zaak mooi lensje en niet al TE duur
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

        Comment


        • #5
          Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

          Ik heb de 55-250 enkele weken na de aankoop van mijn 550D met 18-55 kitlens bijgekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad. Ondertussen heb ik deze al meer gebruikt dan de 18-55. Alles hangt er natuurlijk van af wat je juist gaat fotograferen. Voor landschappen gebruik ik wel nog steeds de 18-55.
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

          Comment


          • #6
            Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

            landschappen zullen er zowiezo wel bijzitten, maar geef toe op vakantie maak je wel foto's van de natuur en zet je er vaak toch een persoon bij op en close ups.
            Is de 55-250 dan echt niet nodig?

            Comment


            • #7
              Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

              Samen met de 55-250 IS zal je inderdaad een perfect setje voor de vakantie hebben, koop ook maar een extra batterij voor de lange dagen, altijd zonde dat je geen foto's meer kan nemen door zoeits stoms als een lege batterij.

              Comment


              • #8
                Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                Ik heb ook de 550D enkele weken geleden gekocht met kitlens EF-S 18-135.
                momenteel heb ik er enorm plezier van!

                Wat is naast een extra batterij en statief (allen reeds gekocht), de beste accessoire om aan te kopen volgens jullie? Om de foto's wat te upgraden? Extra Lens voorlopig geen optie.

                thx.
                Last edited by Spipje; 11 augustus 2010, 15:09.
                My album on:
                http://www.flickr.com/photos/spipje/

                Comment


                • #9
                  Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                  Extra geheugenkaartje ?
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                    Ik ben met mijn nieuwe camera op vakantie gegaan met enkel een 35 mm-lens, een polarisatiefilter en een statief. Bij thuiskomst heb ik een beter statief gekocht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                      ik hem me ondertussen een ef-s 55-250 gaan kopen en is idd een mooie aanvullen bij mij 18-55. nu alleen nog goed oefenen e :-)
                      het is nog maar het allerbegin :-)
                      den zelf nog aant uitzoeken wat diafragma enzo wil zeggen en afpunten dus je moet niet vragne :-)
                      ik wil er me echt in verdiepen.
                      kben ook op zoek nr echt een goede cursus, maar zo te zien is dat moeilijk te vinden :-s

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                        Als je een beetje Duits kent, Kyra Sänger heeft een goed beginnersboek over de 500D geschreven. t Meeste zal ook wel gelden voor de 550D.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                          Op uw vraag kan ik geen antwoord geven maar ik heb zelf wel een vraag. Waar hebt u uc toestel gehaald? Want in het Leuvense zijn er weinig winkels.

                          Comment


                          • #14
                            Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                            Je gaat het eigenaardig vinden maar ik heb die in carrefour zemst gekocht. Maar in fnac leuven kan je die ook kopen of fotokar in diestsestraat. Ben je op zoek nr een?

                            Comment


                            • #15
                              Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

                              Idd. En had hier in de buurt eens aan het kijken geweest, om enkele camera's in real life eens vast te houden en te vergelijken.

                              Comment

                              Working...
                              X