Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

    ik heb sinds zaterdag een canon eos 550d met een ef-s 18-55 lens.
    ik ben nog een totale leek, maar wil hier echt meer van leren en ben al in boeken aant lezen om er meer van af te weten. ik vertrek 24 augustus op vakantie en wil dan toch al wat kneepjes van het vak kennen. Nu vroeg ik me af dat ik nog een lens moest bijkopen eventueel de ef-s 55-250 of is dat als pure leek, beginner niet nodig?
    ik wil me natuurlijk niet meteen alles aanschaffen, wie weet lukt het me helemaal niet :-).
    wat denken jullie?
    hebben jullie ook een idee waar ik goede workshops of cursussen kan volgen als beginner om toch mooie foto's te maken, weliswaar als hobby? ik woon in de buurt van leuven, dus ook wel langs deze kanten cursussen of workshops :-)
    graag seintje!

  • #2
    Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

    Persoonlijk zou ik eerst wat afwachten met bijkopen van een extra objectief. Gebruik je materiaal en kijk waar je tegen de beperkingen van je materiaal aanloopt.

    Een zoom kan je nog altijd kopen.

    Inzake cursussen, google eens wat en je zal zien dat op het net tal van interessante cursussen te vinden zijn
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

    Comment


    • #3
      Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?

      Als je voor je vertrek nog iets wil leren moet je m.i. vooral oefenen en je eigen ding doen.
      In september start er bijvoorbeeld wel een cursus door het Centrum Voor Volwassenenonderwijs. Die is echter verschrikkelijk duur gezien dat centrum zelf niet eens zonder fouten kan schrijven.

      Comment


      • #4
        Re: beginner in fotografie, canons eos 550d gekocht bijkomende lens kopen?