Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Standaard The "Really Right Stuff" !!!

Hallo iedereen,

Bij mijn zoektocht naar de ideale accessoires om bij MACRO de "kruip" tot een minimum te herleiden heb ik vandaag van RRS volgende onderdelen binnen gekregen :
    -60mm B2-Pro clamp with captive knob :

-L-Plate for Nikon D70 :

Dit "kruip" fenomeen is nogal extreem aanwezig bij de Manfrotto- en Gitzo Quick Release-platen. Maar is wellicht ook voor een deel te wijten aan een gebrek aan stevigheid van de statiefmoer op de D70.

Ziehier het systeem gemonteerd op het Gitzo-balhoofd, zonder en met L-plate :

Wat er nog rest van "kruip" is zo goed als te verwaarlozen en zoals hoger vermeld te wijten aan speling van de statiefmoer in de camera. Bij Macro-lenzen met een goeie lens-collar en dito voetje zal dit probleem wellicht onbestaande zijn op dit type plaathouder.
    Heb ook de test gedaan met en zonder externe flits (SB800). Er is uiteraard ietsje meer beweging door het bijkomende gewicht. Aangezien flitsers op een andere manier gepositioneerd worden bij Macro lijkt mij dit dan ook overbodig.
    Dergelijke L-Plate laat naast een betere stabiliteit op de clamp overigens toe de camera zeer handig vertikaal te positioneren zonder de bal 90° te moeten kantelen.
    Het loont dus wel degelijk de moeite te investeren in degelijke systemen die de verbinding van camera met statief moeten verzorgen.

Tevens wil ik mijn eerste ervaring met RRS als zeer goed bestempelen. Er is een zeer vlot E-mail contact en de waren worden heel netjes verpakt onder het label "Extremely Urgent" en met de US-Postal Service verzonden. Op 31/01 verstuurd te LA en deze middag 04/02 door ABX afgeleverd.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Standaard Re: The "Really Right Stuff" !!!

Ritje Brussel heen en terug naar Studio Tecnic....
    Macro-plate van Manfrotto zelf uit de rekken gehaald en met 30% korting gekocht.... half uurtje later weer thuis...

Stef

Question Re: The "Really Right Stuff" !!!

@ Pol,

Is het mogelijk om eens alles wat je daar nu bij elkaar hebt (statief, balhoofd en de Really Right Stuff) iets meer te specifiëren: juiste types, prijzen, waar te koop etc!? Het lijkt me een hele mooie en degelijke combinatie!

Dank bij voorbaat!

Gr,

sailor
    Lid: BD 0249BE
    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Hallo sailor,

Het statief is een Manfrotto : 055 ProB
    Het balhoofd is de Gitzo G1378M : dit is eigenlijk de combinatie van het balhoofd G1377M+Quick Release G1285. Je hoeft dus alleen de G1377M te nemen als je er een andere plaathouder(in mijn geval RRS) zou op zetten. Ik heb hier dus de G1285 los gevezen en er de B2-Pro clamp van RRS opgeschroefd.
    Prijs van deze combinatie :- Manfrotto statief : +/- 130€ (kan je dit morgen exact laten weten)
    - Gitzo Balhoofd G1387M : 230€ (de G1377M zal dus minder kosten aangezien geen QR-systeem + plaatje).
    Beiden gekocht bij Foto Degreef Edegem. Als BD krijg je een korting.

De RRS-combinatie : kijken bij screw-knob clamps- B2-Pro op deze blz. http://www.reallyrightstuff.com/clamps/index.html : 72 USD
    en de L-Plate voor D70 : http://www.reallyrightstuff.com/body...kon/index.html : het type BD70-L. : 140 USD
    Verzending Global Express 26 USD.
    Eventueel kan je voor de RRS B2-Pro nog een gewoon plaatje bijbestellen, nl. BD70 : eveneens hier :http://www.reallyrightstuff.com/body...kon/index.html : 55 USD.

Groetjes,
    Pol.
    Laatst gewijzigd door enero; 4 februari 2005 om 22:04
    Leeft en LAAT LEVEN !

Thumbs up Re: The "Really Right Stuff" !!!

Bedankt Pol voor de info!
    Als ik nog aan iets twijfel, mag ik dan PMen?

Gr,

sailor
    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef
    Macro-plate van Manfrotto zelf uit de rekken gehaald en met 30% korting gekocht.... half uurtje later weer thuis...

Stef
    Heb deze macro-plate(Manfrotto) eveneens in bestelling met de bedoeling deze op de RRS clamp te plaatsen. Maar wil dit eerst nog eens uittesten alwaar ik ze besteld heb. Nu ik de accessoires van RRS heb leren kennen is er volgens mij een enorm verschil in precisie. Dit is echt TOP ! B31A Focusing Slider of B150 : http://www.reallyrightstuff.com/specialty/index.html

Groetjes,
    Pol.
    Laatst gewijzigd door enero; 4 februari 2005 om 22:32
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sailor
    Bedankt Pol voor de info!
    Als ik nog aan iets twijfel, mag ik dan PMen?

Gr,

sailor
    You are welcome !!

Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Stef
    Ik veronderstel dat die 30% nie voor iedereen is
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Lijkt me meer op zijn plaats in "Tips & Truuks" ........
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Unhappy Re: The "Really Right Stuff" !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
    Lijkt me meer op zijn plaats in "Tips & Truuks" ........
    Sorry, maar ik denk dat jullie toch effi eens DUIDELIJK moeten gaan bepalen waar de "grenzen" liggen! Als een statief en toebehoren geen accessoires meer zijn dan...

Gr,

sailor
    Laatst gewijzigd door sailor; 5 februari 2005 om 10:41 Reden: Taalgebruik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sailor
    Sorry, maar ik denk dat jullie toch effi eens DUIDELIJK moeten gaan bepalen waar de "grenzen" liggen! Als een statief en toebehoren geen accessoires meer zijn dan...

Gr,

sailor
    In dit geval gaat het mijns inziens niet om de accessoire op zich , maar op de manier waarop dit gebruikt is. En dan kun je het ook onder de categorie Tips neerzetten ......Is mijn bescheiden mening dan

Uit het sticky : Het Accessoires forum is bedoeld voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's

Geen van de 3 opties is in dit topic van toepassing. Vandaar de verplaatsing .....
    Laatst gewijzigd door Hanske; 5 februari 2005 om 00:36
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Unhappy Re: The "Really Right Stuff" !!!

In dit geval gaat het mijns inziens niet om de accessoire op zich , maar op de manier waarop dit gebruikt is. En dan kun je het ook onder de categorie Tips neerzetten ......Is mijn bescheiden mening dan
    Ok dan, maar het wordt er allemaal niet duidelijker mee!
    Ieder zijn visie! SLUSH!

Gr,

sailor
    Laatst gewijzigd door sailor; 5 februari 2005 om 00:41

Wink Re: The "Really Right Stuff" !!!

Uit het sticky : Het Accessoires forum is bedoeld voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's

Geen van de 3 opties is in dit topic van toepassing. Vandaar de verplaatsing .....
    Laatste reply: enkele lukrake voorbeelden!
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=64596

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=64889

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=63039

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=64734

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=64114
    Als ge grote kuis wilt doen, dan ga je nog wel wat weekjes bezig zijn hoor!

Mvg,

sailor

Als ge grote kuis wilt doen, dan ga je nog wel wat weekjes bezig zijn hoor!

Mvg,

sailor
    Als ge de sticky's eens doorleest , ben je een half uur bezig In de door jou gegeven voorbeelden worden vragen gesteld die te maken hebben met een accessoire....( printer , opslagmedium ) en deze behoren dan wel degelijk in dat forum thuis.
    Tenminste , zo zie ik dat dan .....
    Laatst gewijzigd door Hanske; 5 februari 2005 om 07:29

Sorry Moderator,

Ik vind het spijtig dat je deze thread weghaalt uit "Accessoires".
    Gaat het hier dan niet over een typisch foto-accessoire misschien ? Of mag je hier in dit onderdeel geen mensen meer informeren ook ? Als het zo gaat moet het voor mij ook niet meer. Vergeet niet dat er hier nog mensen zijn die veel tijd steken in het doorsturen van interessante informatie en hun ervaringen willen delen met anderen in de hoop aldus een bijdrage te leveren tot het zoeken naar het juiste accessoire.

Gegroet,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Beste moderator Hanske,

Wil je mij nu eens duidelijk vertellen waar het volgens jou in deze topic is fout gegaan.
    Ik ben het volkomen eens met sailor dat hier nogal wat aan muggezifterij wordt gedaan.
    Zou het niet beter zijn dat je de persoon die het topic ombuigt vriendelijk verzoekt zich aan de regels te houden i.p.v. gans de thread te banaliseren door hem naar een categorie te verplaatsen waarin hij imho niet op zijn plaats is en aldus de nodige aandacht verliest.

Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JePe
    Ik veronderstel dat die 30% nie voor iedereen is
    wel vriend, toch wel ! Op Manfrotto geven die 30%, punt aan de lijn...

Stef

Pol,

deze heb ik :

met dit hoofd :

ben er uiterst tevreden van... geen extra clamps en van die toestanden nodig, de 055 pro-B met de 141-RC head kan gemakkelijk 8kg aan....

volgens mij had je met minder geld, minstens evengoede resultaten gehad

stef

Pol,

deze heb ik :

met dit hoofd :

ben er uiterst tevreden van... geen extra clamps en van die toestanden nodig, de 055 pro-B met de 141-RC head kan gemakkelijk 8kg aan....

volgens mij had je met minder geld, minstens evengoede resultaten gehad

stef
    Bedankt, denk dat het zo'n positioning plate zal worden of een RRS.

Groetjes,
    Pol.
    Laatst gewijzigd door enero; 5 februari 2005 om 09:26
    Leeft en LAAT LEVEN !

Heb Pol Callens even een PM gestuurd

Pol,

Bijzonder intressant topic

De combinatie die jij daar toont is precies wat ik ook in gedachten had. Heb even gekeken, maar de B2 Pro plate is out of stock. En om 1 plate achteraf te bestellen is wat te duur i.v.m. verzendkosten. Welk e-mail adres heb jij gebruikt om met hun te mailen ? Ik zou ook graag eens in contact treden met ze.

Nog een vraagje over dat Gitzo ball hoofd, ben je daar tevreden over Ik zit te denken aan een Gitzo ball head of een Markins, maar ben er nog niet uit.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Hallo ajh,

E-mail adres van RRS : info@reallyrightstuff.com

Voor wat betreft het balhoofd zou ik met de wijsheid die ik nu heb direct kiezen voor een RRS BH-55 PRO . Markins en Arca-Swiss zijn wellicht van vergelijkbare kwaliteit. Het Gitzo balhoofd zelf voldoet maar het feit dat je een andere clamp moet monteren om meer pricisie te krijgen vind ik jammer. Gelukkig dat Gitzo en Manfrotto compatiebel is met deze platen.
    De prijs van deze top-producten is jammer nogal hoog, maar je krijgt er immers veel voor in de plaats. Aan ieder zijn keuze.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
    Hallo ajh,

E-mail adres van RRS : info@reallyrightstuff.com
    Ik had het zelf kunnen bedenken

De prijzen van dit soort gadgets zijn inderdaad nogal hoog. Maar ik geef liever 1x m'n geld uit aan goed spul dan 4x aan spul waar ik spijt van krijg om uiteindelijk toch "the Really right Stuff" te kopen

Ik twijfel heel erg tussen de Markins M10 en de BH-55 PRO. De meningen zijn ook verdeeld over deze twee. De markins is niet zo mooi afgewerkt, wel topkwaliteit en volgens specs beter (40 kg belastbaar ). De BH-55 is schitterend afgewerkt, top kwaliteit, maar vreselijk duur. De Markins is iets goedkoper en lichter, maar niet zo veel dat het echt doorslaggevend is. De Gitzo is een pak goedkoper en daarom aantrekkelijk, maar of deze het verschil qua prijs ook goed maakt

Blijft een moeilijke keuze
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajh
    Ik had het zelf kunnen bedenken

De prijzen van dit soort gadgets zijn inderdaad nogal hoog. Maar ik geef liever 1x m'n geld uit aan goed spul dan 4x aan spul waar ik spijt van krijg om uiteindelijk toch "the Really right Stuff" te kopen

Ik twijfel heel erg tussen de Markins M10 en de BH-55 PRO. De meningen zijn ook verdeeld over deze twee. De markins is niet zo mooi afgewerkt, wel topkwaliteit en volgens specs beter (40 kg belastbaar ). De BH-55 is schitterend afgewerkt, top kwaliteit, maar vreselijk duur. De Markins is iets goedkoper en lichter, maar niet zo veel dat het echt doorslaggevend is. De Gitzo is een pak goedkoper en daarom aantrekkelijk, maar of deze het verschil qua prijs ook goed maakt

Blijft een moeilijke keuze
    Hallo Jan,

Ik lees daarnet in een folder van RRS dat er midden 2005 een nieuw balhoofd uitkomt. Het zal de BH-40 worden met een baldiameter van 40mm en met dezelfde mogelijkheden als de BH-55. Dit balhoofd zal zich dus situeren tussen de BH-25 en de BH-55 en met dezelfde eigenschappen maar compacter en wellicht ook wat goedkoper.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
    Hallo Jan,

Ik lees daarnet in een folder van RRS dat er midden 2005 een nieuw balhoofd uitkomt. Het zal de BH-40 worden met een baldiameter van 40mm en met dezelfde mogelijkheden als de BH-55. Dit balhoofd zal zich dus situeren tussen de BH-25 en de BH-55 en met dezelfde eigenschappen maar compacter en wellicht ook wat goedkoper.

Groetjes,
    Pol.
    Kijk dat is goed nieuws. Een 600mm of nog meer zal ik toch nooit aanschaffen dus die BH-40 zou best wel iets voor mij kunnen zijn

Dank voor de tip.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Regels voor berichten