Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leerling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe leerling

    Beste,

    Ik ben nieuw hier op de site. ik ben altijd gefassineerd geweest door foto's en begin binnenkort eindelijk aan mijn eerste cursus hieromtrent. Tevens heb ik mijn eerste "echte" fototoestel gekozen. Het gaat om de nieuwe nikon D5000.
    Ik zou vooral foto's willen nemen van mijn kids en ook van mijn vrouw die motocross doet en er zouden ook foto's genomen worden van mij in mijn rallywagen. Hebben jullie enig advies en tips om deze sport foto's tot een goed einde te brengen aub?

    Alvast hartelijke dank

    David

  • #2
    Re: Nieuwe leerling

    Om de actie te 'bevriezen' zul je snelle sluitertijden moeten gebruiken. Dit betekent meestal lage diafragmagetallen (grote lensopening) en hoge iso instellingen. Ook zorgen dat je de Auto Focus op Continue zet, zodat de camera constant blijft scherpstellen.

    Succes!
    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe leerling

      Leuk om te proberen, maar niet gemakkelijk, is wat langere sluitertijden nemen en met je toestel de auto of moto zo vloeiend en correct mogelijk volgen.. dan heb je die er mooi scherp op, maar is de achtergrond onscherp.. zo zie je de auto/moto 'vooruit gaan'
      even gegoogled en dit gevonden: http://www.dslrtips.com/workshops/Ho...on_photo.shtml
      ziet er op het eerste zicht wel handig uit.. wel in het engels
      Nicolas

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe leerling

        Oorspronkelijk geplaatst door nico3 Bekijk bericht
        Leuk om te proberen, maar niet gemakkelijk, is wat langere sluitertijden nemen en met je toestel de auto of moto zo vloeiend en correct mogelijk volgen.. dan heb je die er mooi scherp op, maar is de achtergrond onscherp.. zo zie je de auto/moto 'vooruit gaan'
        even gegoogled en dit gevonden: http://www.dslrtips.com/workshops/Ho...on_photo.shtml
        ziet er op het eerste zicht wel handig uit.. wel in het engels
        Nicolas
        Dank U voor deze link had ik nog niet en engels tja dat lukt wel
        Ga het eens testen als het weer meezit op een autostrade

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe leerling

          klik

          een goeie in dergelijk zaken is lambocars (zijn profiel)

          zoek ook is naar zijn topics: makkelijk te vinden onder statistieken op zijn profielpagina.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe leerling

            Oorspronkelijk geplaatst door vpdavid_1 Bekijk bericht
            Beste,

            Ik ben nieuw hier op de site. ik ben altijd gefassineerd geweest door foto's en begin binnenkort eindelijk aan mijn eerste cursus hieromtrent.
            David
            ik denk dat je de beste tips al gegevens hebt
            naar hier komen zodat je vragen kan stellen die beantwoord worden
            er mee bezig zijn (slaap je op je fototas? --> geen goed idee want de D5000 is niet waterdicht)
            cursus volgen: via internet kunnen er wel vragen beantwoord worden, maar comment geven is moeilijker, dat gaat makkelijker face to face, zeker als er dingen verbeterd kunnen worden (en reken maar van yes dat dat kan )

            D5000 lijkt mij overigens een goeie instap camera
            veel plezier ermee!

            edit: misschien ook nog even letten op het budget dat je er wil aan geven. Ga je meteen investeren in dure (goede) lenzen? hoeveel zou je willen investeren? als het onbeperkt is, moet je natuurlijk niet kijken en kopen waar je zin in hebt, maar voor de meeste mensen gaat dat niet.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment

            Working...
            X